Kelenföld és Százhalombatta közötti megújított vasúti pályán már 120-szal is közlekedhetnek a vonatok
Átadták a Kelenföld és Százhalombatta között megújított vasúti pályát kedden; a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában megvalósult 53,8 milliárd forintos fejlesztéssel egyebek közt lehetővé vált, hogy a vonatok óránként 120 kilométeres sebességgel közlekedjenek a 20,5 kilométer hosszú Pest megyei vonalszakaszon.
A Hároson tartott átadó ünnepségen Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára hangsúlyozta, a jövő közlekedési eszköze a tiszta, energiahatékony vasút, amelynek versenyelőnye leglátványosabban a nagyvárosok vonzáskörzetében mutatkozik meg.
A MÁV-Start a fővárosi agglomerációban szállítja a legtöbb utasát, és innen származik bevételeinek legnagyobb hányada is.
A idei évben átadható Budapest elővárosi vasúti fejlesztésekre összesen mintegy 300 milliárd forintot fordítanak.
A nyári műszaki átadással lényegében elkészült a most átadott szakasz Pusztaszabolcsig tartó folytatása is, a menetrend szerinti forgalomba helyezés az év végéig várható.
A tervek szerint a jövő év végéig befejeződnek a biztosítóberendezéseket érintő munkák is Kelenföldtől egészen Pusztaszabolcsig.
Előreláthatóan még az idén elkészül a Rákos-Hatvan vasúti vonalszakasz komplex rekonstrukciója nettó 150 milliárd forintból, jegyezte meg az államtitkár.
A NIF Zrt. közleménye szerint a Kelenföld és Százhalombatta közötti vasútvonal beruházása keretében nyolc megállóhelyet, állomást építettek át. Az állomások és megállóhelyek körzetében kerékpártárolókat alakítottak ki.

Érdemes elolvasniHétfőtől ezeken a vonalakon közlekedik az 1. és prémium osztályú IC+ kocsi
A vonatforgalom szabályozására modern, emelt sebességű térköz és állomási elektronikus berendezéseket telepítettek. A vonalon a felsővezeték-rendszer teljes hosszban átépült.
A vasúti pálya korszerűsítésének kivitelezési munkálatait a KITÉRŐ 2016 Konzorcium (V-Híd Zrt., A-Híd Zrt.) végezte nettó 53,8 milliárd forint értékben.
A beruházás uniós és hazai forrás felhasználásával, az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz támogatásával valósult meg.
A biztosítóberendezés és ETCS L2 vonatbefolyásoló rendszer korszerűsítésének kivitelezési munkálatait – külön beruházásban – a Siemens KLBA Konzorcium (Siemens Mobility Kft., Siemens Mobility GmbH) végzi nettó 16,62 milliárd forint értékben, szintén uniós és hazai forrásból – közölte a NIF Zrt.
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Mit hittek a magyarok, mielőtt jött a kereszténység? Az ősi magyar hitvilág elveszett titkai
A „városölő” aszteroida meteorzáport küldhet a Földre, ha a Holdba csapódik
Holnaptól még gyorsabban juthatsz majd el a budapesti repülőtérre és onnan a belvárosba
Az egész világegyetem elpusztulhat egy „önmegsemmisítő gomb” hatására?
Hogyan halt meg II. Lajos? Nem úgy, ahogy a történelemórán tanultad!
A Budapest Pride világszerte visszhangot keltett: A tüntetés Orbán bukásának jele lehet többek szerint is