Egy lépéssel közelebb: a szlovák határig fog nyúlni az M2 gyorsforgalmi út
Szlovákia magyarlakta területeit köti majd össze Budapesttel az M2 gyorsforgalmi út. A hiányzó kétszer két sávos út megvalósítását két részre osztották.
A 2-es főúttól gyorsforgalmi útig
A 2-es főút a rendszerváltás idején még kétszer egy sávos út volt, és keresztül vezette a forgalmat a Dunakanyar településeinek kellős közepén. Később elkészült a városokat elkerülő 2/a, illetve több ütemben tovább bővítették.
Mire megépült Vác és a főváros között (túlnyomó részben) kétszer két sáv, elkészült a Megyeri híd is, és az M0-s további szakaszai, így az M2-es a körgyűrűbe csatlakozhatott.
Az elnevezés alapján autópályára gondolnak sokan, de a legutolsó fejlesztésig még több helyen csupán kétszer egy sávos volt a ˇváci sztrádaˇ”. Két éve, 2019-ben adták át az M2-es gyorsforgalmi út Budapest és Vác közötti szakaszának 2×2 sávos pályáját közel 20 kilométeren, amely a Strabag kivitelezésében készült el közel 33 milliárd forintból.
Jelenleg az M2-es jelenleg Vác déli csomópontjánál ér véget gyorsforgalmi útként, és innen már alaposan megváltozik a domborzat is.
Váctól a magyar–szlovák határátkelőig, Parassapusztáig igencsak hegyvidéki terepen kanyarog a 2-es főút, így jóval költségesebb a kétsávos út kialakítása, írta az MNO.
Érdemes elolvasniElindult a váci új Duna-híd tervezése
A nehezebb domborzati viszonyok mellett az is késleltette a fejlesztést, hogy a szlovák fél más útvonalakat részesített előnyben, így sokáig nem volt napirenden az M2-es meghosszabbítása.
Az év elején kiderült, hogy már a szomszédok is támogatják az elképzelést, így a fejlesztés felkerült a Kormány kiemelt közlekedési projektjeinek listájára.
Tervek és tervezők
Az M2-es gyorsforgalmi út továbbtervezésére közbeszerzést írt ki a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF). A Vác déli, illetve északi csomópontjától a szlovák határig vezető távot több szakaszra osztották, és az első tervezési munkákat a Váctól északra elterülő területen hirdették meg.
A feladat első része a Nőtincs és Rétság északi csomópont közötti szakasz engedélyezési és kiviteli terveinek elkészítése, továbbá a szükséges engedélyek megszerzése.
Az M2-es érintett szakasza 9,5 kilométer hosszú, kétszer két forgalmi sávos, fizikai elválasztással rendelkező gyorsforgalmi út. Ehhez a terveket a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt., az UTIBER Kft., valamint az UNITEF’83 Zrt. készítheti el, írja a Magyar Építők.
A második rész a Drégelypalánknál tervezett komplex pihenőhely engedélyezési és kiviteli terveinek elkészítése, továbbá a szükséges engedélyek megszerzése.
Az M2-es kétoldali pihenőhelye visszakötést kap a 2-es számú főútra. A létesítendő út szélessége húsz méter lesz.
A pihenőhely terveiről a RODEN Mérnöki Iroda Kft. gondoskodik, derült ki az európai uniós közbeszerzési értesítőből.
Az útvonalon összesen három külön szintű csomópontot kell megterveznie a nyertes pályázónak, valamint öt völgyhidat. A leghosszabb közülük 1205 méter hosszú, a legnagyobb támaszköz hetvenméteres. Az öt völgyhíd méretei: 330 méter, 1205 méter, 445 méter, 450 méter, 420 méter.
Érdemes elolvasniEurópában példátlan az új Tiszaugi híd – KÉPEK
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Mitől volt a Concorde olyan gyors?
Az 50 éve leállt Skynet műhold nem ott van, ahol lennie kéne
Pénteken indul Budapest két legnagyobb karácsonyi vásárja, ingyenes és pénztárcabarát opciókkal
„Új világrendet” hirdetett Putyin nyilvános beszéde után
700 éves, valódi Excaliburt találhattak egy sziklába ragadva
F.D.C. Willard: a macska, aki fizika-tanulmányokat „írt”