Érvénytelenítették a Déli Körvasút környezetvédelmi engedélyét
Újból le kell folytatni a Déli Körvasút fejlesztésének környezetvédelmi engedélyezését – közölte a Budapest Fejlesztési Központ (BKF) és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. közös közleményben csütörtökön az MTI-vel.
A közleményben felidézik, egy civilszervezet, illetve egy magánszemély pert indított a Pest Megyei Kormányhivatal ellen abból a célból, hogy semmisítsék meg a Déli Körvasút fejlesztésének környezetvédelmi engedélyét. A bíróság ítéletében a felpereseknek adott igazat, a környezetvédelmi engedélyezési eljárást a hatóságnak újból le kell folytatnia.
Hangsúlyozták, a NIF Zrt. és a Budapest Fejlesztési Központ mint a beruházói konzorcium tagjai a bíróság döntésének eleget téve minden tekintetben közreműködnek az újrainduló eljárásban, és biztosak abban, hogy a megismételt eljárásban sikerül bizonyítani, hogy a fejlesztés haszna környezet- és klímavédelmi szempontból összességében lényegesen nagyobb, mint amennyi a negatív hatása. A Déli Körvasút fejlesztésének alapvető célja, hogy lényegesen sűrűbben járhassanak az elővárosi és a távolsági személyszállító vonatok ezen a szakaszon Buda és Pest, a budai és a pesti agglomeráció, illetve az ott épülő három új vasútállomás között, az elővárosi ingázók és a Budapesten belül utazók egy része a közúti közlekedés, az egyéni autózás helyett a vasutat választhassa – olvasható a közleményben.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) civilszervezet Facebook-oldalán azt írta, hogy a bíróság súlyos hiányosságokat állapított meg a környezetvédelmi engedélyezési eljárásban. A szervezet szerint maga az alapkoncepció is hibás, hiszen a teherforgalmat lakóövezetekbe terelné.
A 24.hu azt írta, hogy a kiadott környezetvédelmi engedély nem foglalkozott se a talajvízzel, se a zajterheléssel, és nem vizsgálta a beruházás alternatíváit.
A pert megnyerő ügyvéd, Fülöp Sándor értékelése:
A Déli Körvasút tervei
A Ferencvárosi pályaudvar és Kelenföld között haladó vasúti síneket a tervek szerint három, néhol négy vágányra bővítenék, és több állomást építenének a szakaszon. A kritikusok szerint a vágánybővítést kiválthatná a Budapestttől délre tervezett teherforgalmi vonal, amelynek tervét időnként előveszik a kormányban. Most épp úgy tűnik, hogy orosz érdeklődés is van ennek a délebbi körgyűrűnek a megvalósítására.
A NIF a Kelenföld és Ferencváros pályaudvar közötti vasút (Déli körvasút) bővítésére kiírt közbeszerzésén a Mészáros Lőrinc V-Híd Zrt.-jének ajánlatát hirdette ki győztesnek, nettó 338 milliárd forintért. A hat kilométeres szakaszon a munka értéke kilométerenkénti 56,3 milliárd forint. Ha beleszámítjuk a külön beruházás keretében megvalósuló, Déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítésének költségét is, akkor a kilométerenkénti ár meghaladja a 62 milliárd forintot. Ennek kivitelezője a Duna Aszfalt Zrt — írta meg a napi.hu.
Érdemes elolvasniÓriásberuházás formálhatja át a főváros közlekedését – új híd épül Budapesten
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
2028-ra feltámasztanák a gyapjas mamutokat
Harc a víz ellen: Innovációk az árvízvédelmi technológiákban
6 észak-koreai katona holttestét azonosíthatták az ukrán fronton
Meglepő dolgot fedeztek fel a pteroszauruszokról, a valaha volt legnagyobb repülő állatokról
Egyenlő státuszban éltek a férfiak és a nők a 9 ezer éves ősi városban
Nem egyedül jött az aszteroida, amelynek becsapódása a dinoszauruszok kihalásához vezetett