• Ukrajna
  • Egyesült Államok
  • Oroszország
  • történelem
  • Daily News Hungary
hm-logohm-logohm-logohm-logo
  • Külföld
  • Belföld
  • Trend
  • MIX
  • Kult+Múlt
  • Utazás
✕
Rendkívüli hírek
Editor Editor · 2023.12.14.
· MIX

Az űrből jött a megoldás: fény derülhetett a piramisok építésének rejtélyére

Nagy Piramis egyiptomi legnagyobb

A Hufu-piramis. Forrás: Wikimedia Commons/Nina

Évezredes rejtély, hogy hogyan tudták felépíteni a gízai nagy piramisokat, de a világűrben tett felfedezés mindenre választ ad.

Úgy tűnik, hogy az ókori világ hét csodájának egyike hamarosan nem lesz többé csoda, írja a LADbible.

Nem kell történelem rajongónak lenni ahhoz, hogy tudjuk: a legendás, háromszög alakú sírokat valamikor Kr. e. 2050 körül építették. És mivel a legnagyobb piramis magassága a 139 métert is eléri, mindig is nagy rejtély volt, hogy hogy tudtak ilyen épületeket több ezer éve felépíteni.

A legújabb földrajzi kutatások azonban választ adhatnak a kérdésre, hogy pontosan hogyan szállították a kőtömböket a különböző építkezésekre. Az Egyiptológusok 13. Nemzetközi Kongresszusán bemutatott új eredmények arra utalnak, hogy korábban egy eddig ismeretlen vízi út is vezethetett át Gízán.

A tudósok feltételezése szerint ezt a mára kiszáradt csatornát kizárólag az ősi építmények építéséhez használt anyagok szállítására használták. A vízi út ráadásul meglehetősen nagy lehetett, am megindokolhatja, hogy miért van egy egész piramishalmaz Kairó mellett.

Radarműholdak segítettek

Ezt a vadonatúj felfedezést Dr. Eman Ghoneim tette, aki az űrben száguldó radarműholdak adatait használta a Nílus völgyének tanulmányozására. Ghoneim egyébként egy egyiptomi-amerikai geológus, aki az űrből származó képadatok feldolgozásával foglalkozik.

A szakértő a vízi útról elmondta: „Valószínűleg nagyon-nagyon hosszú volt, de egyes területeken ennek az ágnak a szélessége is hatalmas volt. Fél kilométerről beszélünk szélességben, ami egyenlő a Nílus mai szélességével.

A kutató úgy véli, hogy a mára használhatatlanná csatorna Gízától egészen Fajjúmig vezethetett, és 38 különböző piramishelyen is keresztül haladhatott.

Mivel azonban még nem erősítették meg, hogy a mára eltűnt folyó aktív volt az Ó- és Középbirodalom idején, nem lehetünk még biztosak benne, hogy a vízi utat ténylegesen anyagok szállítására használták volna.

Ezért az Ahramat-ággal kapcsolatos első következtetések levonását követően Dr. Ghoneim most az ősi folyómeder talajmagjainak elemzésén fog dolgozni. Véleménye szerint a vízi út lefolyásának további vizsgálata segíteni fog a kutatóknak abban, hogy újra felfedezzék az archaikus településeket, és lerántsák a leplet a piramisok építéséről.

Ez is érdekelhet:

  • Hihetetlen helyen fedeztek fel a kutatók eddig ismeretlen piramisokat
  • Hatalmas piramist találtak az Antarktiszon, ki építhette?
Ha szeretnéd segíteni a HellóMagyar munkatársainak munkáját és a független újságírást,
itt tudod támogatni az oldalunkat
Egyiptom kutatás piramis történelem
Megosztás

Érdemes elolvasni

  • Tartsd magadnál a diákigazolványod! Így spórolhatsz a nyáron akár tízezreket

  • Olcsóbb jegy, több élmény? Megérkezett a Sziget fesztivál legnagyobb újítása

  • Végre megszűnhet a reptéri macera a folyadékokkal: de vajon mikor lép a Liszt Ferenc reptér?

  • Kilőttek az árak az Adriai-tengernél, újra a Balaton a kedvenc úti célunk

  • Egy másik erdélyi helyszínen is bekövetkezhet a parajdi sóbányáéhoz hasonló tragédia

  • Jótékony céljra fordította a Mátyás-kútba dobott érméket a Várkapitányság

Kapcsolódó cikkek

10 hadvezér
2025.07.10.

10 hadvezér, akik rossz döntésekkel írták be magukat a történelembe


Olvasson tovább
Megtalálták a világegyetem legpokolibb helyét univerzum
2025.07.09.

Az univerzum vége: kiszámolták, hogy mikor fog a világ mindenestül megsemmisülni


Olvasson tovább
Gízai Nagy Piramis
2025.07.09.

Mi van a Gízai Nagy Piramisban, ha nincs benne múmia?


Olvasson tovább
Krisna-völgy, Somogyvámos
2025.07.09.

Magyarország legnagyobb spirituális fesztiválja 30 éves – így ünnepel a Krisna-völgy


Olvasson tovább
rkk_336x280px

Érdemes elolvasni

stso

Adatkezelési tájékoztató

Süti (cookie) kezelése

Jogi közlemény

Szerzői Jogok

Hirdess velünk

Impresszum

© 2025 HelloMagyar. Minden jog fenntartva! | Szerver: levixdc.hu
Olvastad már?
Tartsd magadnál a diákigazolványod! Így spórolhatsz a nyáron akár tízezreket

Tartsd magadnál a diákigazolványod! Így spórolhatsz a nyáron akár tízezreket

Tovább olvasok
Olcsóbb jegy, több élmény? Megérkezett a Sziget fesztivál legnagyobb újítása

Olcsóbb jegy, több élmény? Megérkezett a Sziget fesztivál legnagyobb újítása

Tovább olvasok
Végre megszűnhet a reptéri macera a folyadékokkal: de vajon mikor lép a Liszt Ferenc reptér?

Végre megszűnhet a reptéri macera a folyadékokkal: de vajon mikor lép a Liszt Ferenc reptér?

Tovább olvasok
Kilőttek az árak az Adriai-tengernél, újra a Balaton a kedvenc úti célunk

Kilőttek az árak az Adriai-tengernél, újra a Balaton a kedvenc úti célunk

Tovább olvasok
Egy másik erdélyi helyszínen is bekövetkezhet a parajdi sóbányáéhoz hasonló tragédia

Egy másik erdélyi helyszínen is bekövetkezhet a parajdi sóbányáéhoz hasonló tragédia

Tovább olvasok
Jótékony céljra fordította a Mátyás-kútba dobott érméket a Várkapitányság

Jótékony céljra fordította a Mátyás-kútba dobott érméket a Várkapitányság

Tovább olvasok
Forradalom a repülőtereken? Hamarosan elég lehet a telefonunk is a becsekkoláshoz!

Forradalom a repülőtereken? Hamarosan elég lehet a telefonunk is a becsekkoláshoz!

Tovább olvasok
Tele lesz pótlóbuszokkal Budapest: Több villamos és egy HÉV sem fog közlekedni

Tele lesz pótlóbuszokkal Budapest: Több villamos és egy HÉV sem fog közlekedni

Tovább olvasok
Így tervezték a Parlamentet a reformkorban, mikor az országgyűlés Pestre költözött

Így tervezték a Parlamentet a reformkorban, mikor az országgyűlés Pestre költözött

Tovább olvasok
Több százezer magyar nem jut a Revoluton tartott pénzéhez a kriptokereskedelem kriminalizálása miatt

Több százezer magyar nem jut a Revoluton tartott pénzéhez a kriptokereskedelem kriminalizálása miatt

Tovább olvasok
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4