Jelenleg is zajlik a Keleti pályaudvar és Kőbánya felső állomás közötti harmadik vágány építése. Ha elkészül, több tízezer ember közlekedése válik gyorsabbá és megbízhatóbbá.
“A tervek szerint halad a harmadik vágány építése a Keleti pályaudvar és Kőbánya felső állomás között. Ezen a szakaszon kettőről három vágányosra bővül a pálya, a beruházás azért fontos, mivel a meglevő infrastruktúrán két nagy forgalmú elővárosi vonal, a hatvani (80a) és az újszászi (120a) osztozik, és az itt közlekedő elővárosi és távolsági járatokon naponta 42 ezer ember utazik. Most a legfontosabb, hogy a budapesti pályahálózat rendelkezzen elegendő kapacitással, így a jelenleginél több vonat tud majd közlekedni ezen a szakaszon is.”
– írja Vitézy Dávid a Facebook-oldalán.

Fotó: Vitézy Dávid Facebook-oldala
Mint ismert, a harmadik vágány a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) és a beruházó @Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. együttműködésében épül. A kivitelező az R-Kord Zrt.
Az új létesítmény a Kőbánya felsőről az egykori Józsefvárosi pályaudvarra vezető felhagyott vágány helyén épül, amit most a kivitelező rácsatlakoztat a Keleti pályaudvarra. Mivel azonban ezt a jelenlegi állapotában nem lehet vasúti forgalomra igénybe venni, szükséges a teljes felújítás.

Érdemes elolvasniKelenföld és Százhalombatta közötti megújított vasúti pályán már 120-szal is közlekedhetnek a vonatok
Ezen a vonalon azonban nemcsak a vasúti pályát kell újra építeni, hanem négy vasúti hidat is. A négy műtárgy átépítése a végéhez közelít – írja a a BFK vezérigazgatója.
Ezek közül is az egyik leginkább látványos beruházás a Hungária körút felett átívelő B27-es híd, amely a leendő Közlekedési Múzeum megálló mellett helyezkedik el. Itt ugyanis a teljes felszerkezet cseréje vált indokolttá, az új hídelem idén júliusban került a helyére.

Fotó: Vitézy Dávid Facebook-oldala
Azóta elkészült a vasúti felépítmény és a zúzottkő alsó ágyazat, így hamarosan sor kerülhet a próbaterhelésre is.
Tájékoztatása szerint a mellette lévő B26-os híd – a képen szintén látható – különösebb beavatkozást nem igényelt, hiszen a műtárgy 1999-ben lett átadva. Itt a szigetelési és vízelvezetési feladatok lettek befejezve, csakúgy, mint a Pongrác út, illetve a vasúti és villamosvágányok felett áthaladó B37-es hídon.
Ugyancsak hamarosan megkezdődhet a próbaterhelés a B32-es hídon, amely a Keleti és Ferencváros közötti 1. számú vasútvonal két vágánya felett halad át. Ez a híd egyébként 1960-ban épült. Valamennyi hídon elkészültek a kábel alépítményi létesítmények, és részben az új felsővezeték tartó oszlopok.

Fotó: Vitézy Dávid Facebook-oldala
A harmadik vágány elkészülte után az új megálló épül meg a Hungária körútnál, amely átszállási lehetőséget biztosít az 1-es, 28-as, 37-es és 62-es villamosokra, továbbá a 9-es buszra, és vonattal is megközelíthető lesz az új Közlekedési Múzeum.
Hozzátette: a hatvani és újszászi vonalakon a járatok sűrítéséhez nélkülözhetetlen a fővároson belüli szakaszok fejlesztése is, ami ezzel a projekttel kezdődött meg. Ugyanakkor már folyamatban van a Kőbánya-felső–Rákos–Rákosliget közötti szakasz fejlesztésének a tervezése, a Közlekedési Múzeum megálló építésének az előkészítése, és hamarosan befejeződik a Rákos-Hatvan közötti vasútvonal felújítása.

Fotó: Vitézy Dávid Facebook-oldala
Mint ismert: a városon belül a Déli Körvasutat és a Külső Körvasutat is fejleszti, új megállókkal (Közvágóhíd, Nádorliget és Népliget a Déli Körvasúton, a Külső Körvasúton pedig Egyenes utcai lakótelep, Rákosszentmihály, Újpalota és Pestújhely).
Ez újabb átlós irányú járatok közlekedtetését teszi lehetővé a hatvani és újszászi vonalak felől, így például Pécelről Tárnokra és Székesfehérvárra, vagy a Külső Körvasúton keresztül Piliscsabára és Esztergomba, illetve Gyömrőről Ercsibe és Százhalombattára.

Érdemes elolvasniTöbb mint száz éves terv adhat új lendületet Budapest közösségi közlekedésének
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
A nyelv kialakulása: hogyan tanult meg beszélni az ember?
Üzbegisztán együttműködése a Türk Államok Szervezetével a turizmus területén bővül
A titokzatos budai fekete cica
Az EU összefog az orosz „árnyékflotta” ellen a Balti-tengeren
A Margitsziget elfeledett története
Putyin elmondta a béke orosz feltételeit