Hamarosan bevezetik a időalapú menetjegyet Budapesten
A BKK Futárnak köszönhetően már van egy jól használható elektronikus követési rendszere a fővárosi tömegközlekedést használóknak, amihez már csak egy jól működő, szintén elektronikus jegyrendszerre lenne szükség. Ha ez várat is magára, újdonságok bevezetéséből sincs hiány.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) még október közepén indított szavazást saját közösségi oldalán, melyben azt szerették volna megtudni, hogy az utasok milyen összvonalas, időalapú mobiljegyet támogatnának.
Számos nyugati nagyvárosban, sőt már magyar városokban is jól működő lehetőség az időalapú jegy, hiszen az utas bármennyit utazhat az adott időegység alatt, és így nem kellene minden átszálláskor új jegyet érvényesíteni. A jegy érvényesítése után csupán arra kell figyelni, hogy a megfelelő időtartam alatt elérjük az úticélunkat.
A szavazáson felkínált opciók a 30, 60 vagy 90 perces jegyek voltak.
Az erről szóló szavazáson közel négyezren voksoltak, írja az Telex. A legtöbben,
a válaszadók fele 60 perces jegyet szeretne,
30 százalék választotta a 90 percest, 20 százalék pedig a legrövidebbet választaná.
A választásban sokan a saját átlag utazási idejüket vették alapul, és így döntöttek a legtöbben az egy órás jegy mellett. Vélhetően ez a felmérés inkább az ötletet magát szondázta, hiszen a választható időtartamok szinesítik a szolgáltatást, nincs szükség egy opció kiválasztására. Ha valaki hamarabb ér oda az adott célállomáshoz, akkor választhatja a 30 perces megoldást, ha viszont valaki át kell utazza a fővárost, akkor pedig a 90 perces jegyet praktikus választania.
Bevezetése
A Telex megkérdeztük a BKK-t, mit szűrtek le a szavazásból, mikor és milyen időalapú jegy bevezetése várható. A hivatalos válasz szerint
az időalapú mobiljegy bevezetésére hamarosan sor fog kerülni, előreláthatóan a jövő év elején várható.
A további pontos részleteket azonban nem osztották meg a híroldallal, azonban annyi biztos, hogy
az új, időalapú mobiljegy termékportfólió bevezetése előtt még további vizsgálatokat végeznek.
Árak
Ha a több magyar város példájából indulunk ki, akkor 300-400 forintos átlagárra lehet számítani, de mivel a fővárosi közlekedés jóval összetettebb és nagyobb hálózattal rendelkezik, inkább az 500-600 forintos időalapú jegy bevezetése tűnik reálisnak.
Érdemes elolvasniMegvan a budai fonódó villamos déli folytatásának terve, a Szabadság hídtól a Rákóczi hídig húzódik majd
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Putyin szerint az ukrajnai háború globális méreteket ölthet
Megtalálták az eddigi legősibb ábécét, és 500 évvel régebbi, mint a korábbi rekordtartó
Űrhajó? Dehogy! Egy tanulmány szerint egy fejlett idegen civilizáció az egész csillagrendszerét terelheti
Létezett a természetben is nukleáris reaktor, és kevesebb, mint 2 milliárd éve még aktív volt
Eddig ismeretlen vulkánt fedeztek fel Magyarországon
Elképesztő: a gízai nagy piramisnak nem 4, hanem 8 oldala van