A gellérthegyi sikló megkapta a környezetvédelmi engedélyt, ezzel zöld utat kapott a beruházás előtt, írja a Népszava.
A katasztrófavédelem, az örökségvédelmi és természetvédelmi hatóság, valamint a területért felelős Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság is megadta az építéshez szükséges engedély, és csupán annyi feltételt szabtak a beruházónak, a Rác Sikló Kft.-nek, ami 25 százalékban fővárosi, a maradék rész pedig magántulajdon, hogy a Gellérthegyre tervezett állomás épülete a „táji háttér színvilágához és anyagaihoz történő minél teljesebb illeszkedéssel” valósuljon meg.
A sikló ellenzői szerint negatívan fog hatni a városképre, hiszen Budapest több nézőpontjábólis látható lesz, és jelentősen megváltozik a gellérthegyi tájképe a beruáházssal.
Az előzetes régészeti dokumentációt a Budai Vár átépítését szervező Várkapitányság készíti el, az örökségvédelmi engedélyt a fővárosi kormányhivatal adja ki. Az I. kerület is rábólintott a beruházásra, hiszen a benyújtott tervlapok megfelelnek a helyi építési szabályzatnak. A kötelezően kiírandó közmeghallgatást a pandémiás veszélyhelyzet miatt személyes jelenlét nélkül tartották meg.
A novemberben kiadott engedély 2031. november végéig érvényes, a határozat ellen jogorvoslatnak nincs helye
A pályavonalon 12 méter szélességben nem lehet fa, az építkezés idején pedig 20 méter szélesen kell kivágni, csonkolni a fák lombkoronáját és eltüntetni a bokrokat. Ez azt jelenti, hogy a beruházás miatt jelentős számú fa kivágásával számolnak
A felső szakaszon lábakra állított acélszerkezeten, a felszín felett 3-4 méter magasan halad majd a két 52 személyes kabin.
A felső állomás 150 négyzetméteres lesz, azonban a több szintes épülete és félköríves kilátóterasza miatt jóval nagyobbnak fog tűnni. A Duna-Ipoly Nemzeti Park javasolta, hogy a végállomás méretét minimalizálják.
A sikló nyomvonala a Hegyalja út és a Citadella között húzódik majd, a terület nagy része közpark.
Az alsó állomás, üzletekkel és kávézóval közvetlenül a jelenleg zárva tartó Rác fürdő mellett épülne meg.
Itt egy 100 méter hosszú alagútban futna. A kabin az Orom utcánál bukna ki a felszínre, ahonnan 190 méter hosszan átlag négy méter magasan haladna a Citadella-sétány alatti végállomásig.
A magánberuházó cég korábban 18-20 milliárd forintos bekerülési költséggel számolt, a jelenlegi tervezett kiadás nem ismert. A gellérthegyi sikló 13 hónap alatt épülne ki.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |