• Ukrajna
  • Egyesült Államok
  • Oroszország
  • történelem
  • Daily News Hungary
hm-logohm-logohm-logohm-logo
  • Külföld
  • Belföld
  • Trend
  • MIX
  • Kult+Múlt
  • Utazás
✕
Rendkívüli hírek
Kató Alpár Kató Alpár · 2021.12.21.
· Belföld

Egy lépéssel közelebb: a szlovák határig fog nyúlni az M2 gyorsforgalmi út

Szlovákia magyarlakta területeit köti majd össze Budapesttel az M2 gyorsforgalmi út. A hiányzó kétszer két sávos út megvalósítását két részre osztották.

A 2-es főúttól gyorsforgalmi útig

A 2-es főút a rendszerváltás idején még kétszer egy sávos út volt, és keresztül vezette a forgalmat a Dunakanyar településeinek kellős közepén. Később elkészült a városokat elkerülő 2/a, illetve több ütemben tovább bővítették.

Mire megépült Vác és a főváros között (túlnyomó részben) kétszer két sáv, elkészült a Megyeri híd is, és az M0-s további szakaszai, így az M2-es a körgyűrűbe csatlakozhatott.

Az elnevezés alapján autópályára gondolnak sokan, de a legutolsó fejlesztésig még több helyen csupán kétszer egy sávos volt a ˇváci sztrádaˇ”. Két éve, 2019-ben adták át az M2-es gyorsforgalmi út Budapest és Vác közötti szakaszának 2×2 sávos pályáját közel 20 kilométeren, amely a Strabag kivitelezésében készült el közel 33 milliárd forintból.

Jelenleg az M2-es jelenleg Vác déli csomópontjánál ér véget gyorsforgalmi útként, és innen már alaposan megváltozik a domborzat is.

Váctól a magyar–szlovák határátkelőig, Parassapusztáig igencsak hegyvidéki terepen kanyarog a 2-es főút, így jóval költségesebb a kétsávos út kialakítása, írta az MNO.

váci új Duna-híd
Érdemes elolvasniElindult a váci új Duna-híd tervezése

A nehezebb domborzati viszonyok mellett az is késleltette a fejlesztést, hogy a szlovák fél más útvonalakat részesített előnyben, így sokáig nem volt napirenden az M2-es meghosszabbítása.

Az év elején kiderült, hogy már a szomszédok is támogatják az elképzelést, így a fejlesztés felkerült a Kormány kiemelt közlekedési projektjeinek listájára.

Tervek és tervezők

Az M2-es gyorsforgalmi út továbbtervezésére közbeszerzést írt ki a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF). A Vác déli, illetve északi csomópontjától a szlovák határig vezető távot több szakaszra osztották, és az első tervezési munkákat a Váctól északra elterülő területen hirdették meg.

A feladat első része a Nőtincs és Rétság északi csomópont közötti szakasz engedélyezési és kiviteli terveinek elkészítése, továbbá a szükséges engedélyek megszerzése.

Az M2-es érintett szakasza 9,5 kilométer hosszú, kétszer két forgalmi sávos, fizikai elválasztással rendelkező gyorsforgalmi út. Ehhez a terveket a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt., az UTIBER Kft., valamint az UNITEF’83 Zrt. készítheti el, írja a Magyar Építők.

A második rész a Drégelypalánknál tervezett komplex pihenőhely engedélyezési és kiviteli terveinek elkészítése, továbbá a szükséges engedélyek megszerzése.

Az M2-es kétoldali pihenőhelye visszakötést kap a 2-es számú főútra. A létesítendő út szélessége húsz méter lesz.

A pihenőhely terveiről a RODEN Mérnöki Iroda Kft. gondoskodik, derült ki az európai uniós közbeszerzési értesítőből.

Az útvonalon összesen három külön szintű csomópontot kell megterveznie a nyertes pályázónak, valamint öt völgyhidat. A leghosszabb közülük 1205 méter hosszú, a legnagyobb támaszköz hetvenméteres. Az öt völgyhíd méretei: 330 méter, 1205 méter, 445 méter, 450 méter, 420 méter.

Tiszaugi híd
Érdemes elolvasniEurópában példátlan az új Tiszaugi híd – KÉPEK
Ha szeretnéd segíteni a HellóMagyar munkatársainak munkáját és a független újságírást,
itt tudod támogatni az oldalunkat
agglomeráció fejlesztés Felvidék közlekedés közúti forgalom Pest megye Szlovákia
Megosztás

Érdemes elolvasni

  • A nyelv kialakulása: hogyan tanult meg beszélni az ember?

  • Üzbegisztán együttműködése a Türk Államok Szervezetével a turizmus területén bővül

  • A titokzatos budai fekete cica

  • Az EU összefog az orosz „árnyékflotta” ellen a Balti-tengeren

  • A Margitsziget elfeledett története

  • Putyin elmondta a béke orosz feltételeit

Kapcsolódó cikkek

fekete macska házfal graffiti
2025.05.19.

A titokzatos budai fekete cica


Olvasson tovább
Business Yacht Day Balatonkenese
2025.05.16.

Napfény, hajók, networking – 12. alkalommal rendezték meg a Business Yacht Day-t Balatonkenesén


Olvasson tovább
homoki prérifű
2025.05.16.

Félsivataggá válhat Közép-Magyarország, trópusi és szubtrópusi növények jelennek meg


Olvasson tovább
Honvéd Főparancsnokság épülete Nemzeti Hauszmann Program szobrok szobor
2025.05.15.

Visszakapja híres szobrait a Honvéd Főparancsnokság épülete


Olvasson tovább
rkk_336x280px

Érdemes elolvasni

stso

Adatkezelési tájékoztató

Süti (cookie) kezelése

Jogi közlemény

Szerzői Jogok

Hirdess velünk

Impresszum

© 2025 HelloMagyar. Minden jog fenntartva! | Szerver: levixdc.hu
Olvastad már?
A nyelv kialakulása: hogyan tanult meg beszélni az ember?

A nyelv kialakulása: hogyan tanult meg beszélni az ember?

Tovább olvasok
Üzbegisztán együttműködése a Türk Államok Szervezetével a turizmus területén bővül

Üzbegisztán együttműködése a Türk Államok Szervezetével a turizmus területén bővül

Tovább olvasok
A titokzatos budai fekete cica

A titokzatos budai fekete cica

Tovább olvasok
Az EU összefog az orosz „árnyékflotta” ellen a Balti-tengeren

Az EU összefog az orosz „árnyékflotta” ellen a Balti-tengeren

Tovább olvasok
A Margitsziget elfeledett története

A Margitsziget elfeledett története

Tovább olvasok
Putyin elmondta a béke orosz feltételeit

Putyin elmondta a béke orosz feltételeit

Tovább olvasok
Sokkal korábban elpusztulhat az univerzum, mint hittük

Sokkal korábban elpusztulhat az univerzum, mint hittük

Tovább olvasok
<strong>Döbbenetes: egy kígyó élve falta fel ezt az embert – VIDEÓ</strong>

Döbbenetes: egy kígyó élve falta fel ezt az embert – VIDEÓ

Tovább olvasok
Kísértetek a mélyben: A Budavári Labirintus sötét titkai

Kísértetek a mélyben: A Budavári Labirintus sötét titkai

Tovább olvasok
A kriptovaluták előnyei Weiss.bet: gyors, biztonságos és költséghatékony fizetések

A kriptovaluták előnyei Weiss.bet: gyors, biztonságos és költséghatékony fizetések

Tovább olvasok
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4