• Ukrajna
  • Egyesült Államok
  • Oroszország
  • történelem
  • Daily News Hungary
hm-logohm-logohm-logohm-logo
  • Külföld
  • Belföld
  • Trend
  • MIX
  • Kult+Múlt
  • Utazás
✕
Rendkívüli hírek
Helló Magyar Helló Magyar · 2022.01.20.
· MIX

Őrület! Kilométerenként 40 milliárdba is kerülhet az M0-s új szakasza

Az északi szektor tervezésével folytatódhat az M0-s fejlesztése. A legkorábban 2026-ban kerülhet sor a 10. számú és a 11. számú főutak összekötését biztosító alig 8 km hosszú M0-ás körgyűrű megvalósítására, írja a MagyarÉpítők. 

A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) az uniós közbeszerzési közlönyben kedden közzétette M0-s autóút északi szektorának tervezéséről szóló ajánlati felhívást. A kiírása szerint a 2×2 sáv+ leállósávos, fizikai elválasztással kialakítandó főpálya hossza 8 kilométer, és az útvonal egy 2 kilométer és egy 3,2 kilométer hosszú alagútpárban vezet.

A tervezési szakasz kezdetén a budakalászi külön szintű csomópontot átépítik, Ürömnél külön szintű forgalmi csomópontot alkot. A tervezési szakasz végén az M0 a távlati M10 Budapest − Kesztölc szakasz Üröm − Solymár tervezett szakaszához csatlakozik különszintben, mely körülbelül 4 kilométer hosszú, 2×1 forgalmi sávos.

Vizsgálni és tervezni szükséges továbbá a 11-es főúti végcsomópontot, a 11-es főút és az M0 északi szektor szakaszán a közvetlen kapcsolat kialakításának lehetőségét.

A kiírás szerint a tervező feladata közérthető összefoglaló tájékoztató anyagok (3D szimulációk, animációk), valamint BIM modell készítése is, az ajánlatokat 2022. február 16-ig várják.

Tiszaugi híd
Érdemes elolvasniEurópában példátlan az új Tiszaugi híd – KÉPEK

Más útvonalak és az M0 várható költségei

A MagyarÉpítők megszólaltatta Magyarország legjelentősebb közúti alagútépítő vállalatának, a Dömper Kft. projektvezetőjét, aki megbecsülte az M0-s körgyűrű új szakaszának a várható építési költségeit.

Zsilák-Makra András elmondta, hogy nem mindegy, hogy síkvidéki vagy dombvidéki a vonalvezetés, 2×2 vagy 2×3 sávos a gyorsforgalmi út. Fontos az árképzésben az is, hogy hány hidat, völgyhidat és csomópontot kell építeni, és hogy milyen hosszú és keresztmetszetű alagútpárat tartalmaz a fejlesztés.

Egy biztos, az infrastruktúra fejlesztés során megtévesztő módon oly gyakran használt egységárak tekintetében, a kilométerek száma és a beruházás költségének hányadosa szinte egyáltalán nem meghatározó jellemző egy összetett projektre

Ma Magyarországon egy átlagos műszaki tartalmú gyorsforgalmi út megépítésének kilométerára 4 milliárd forint körül van síkvidéken.

Ezzel szemben az elmúlt hetekben is számos kritikát kapott az M100-as, Esztergomot a gyorsforgalmi úthálózatba bekötő út projektje, ami alagutakkal és hosszú völgyhidakkal gazdagított M100 szerződésének a maga 14 milliárd forintos kilométerára elsőre irreálisnak tűnhet, de a teljes M100-ason például 6 külön szintű csomópont, 52 híd, ebben 4 hatalmas völgyhíddal és 3 alagútpár épül.

“Várható, hogy a jelenleg tervezés alatt álló, de a következő években esedékessé váló, a főváros északi agglomerációjában a 10. számú és a 11. számú főutak összekötését biztosító alig 8 km hosszú M0-s körgyűrű új szakasza, a maga bonyolult csomópontjaival, szinte a teljes szakaszt lefedő 2×3 sávos összesen 5,2 km hosszú alagút szükségességével, bizonyára 40 milliárd forint feletti kilométeráron fog versenybe szállni”

– foglalta össze a projektvezető a MagyarÉpítőknek.

Ha szeretnéd segíteni a HellóMagyar munkatársainak munkáját és a független újságírást,
itt tudod támogatni az oldalunkat
agglomeráció Budapest közlekedés közúti forgalom Pest megye
Megosztás

Érdemes elolvasni

  • A nyelv kialakulása: hogyan tanult meg beszélni az ember?

  • Üzbegisztán együttműködése a Türk Államok Szervezetével a turizmus területén bővül

  • A titokzatos budai fekete cica

  • Az EU összefog az orosz „árnyékflotta” ellen a Balti-tengeren

  • A Margitsziget elfeledett története

  • Putyin elmondta a béke orosz feltételeit

Kapcsolódó cikkek

ősember beszél társaihoz nyelv kialakulása
2025.05.19.

A nyelv kialakulása: hogyan tanult meg beszélni az ember?


Olvasson tovább
csillag robbanás univerzum
2025.05.19.

Sokkal korábban elpusztulhat az univerzum, mint hittük


Olvasson tovább
kígyó
2025.05.19.

Döbbenetes: egy kígyó élve falta fel ezt az embert – VIDEÓ


Olvasson tovább
royalsea kaszinó szerencsejáték tsar online kaszinó
2025.05.19.

A kriptovaluták előnyei Weiss.bet: gyors, biztonságos és költséghatékony fizetések


Olvasson tovább
rkk_336x280px

Érdemes elolvasni

stso

Adatkezelési tájékoztató

Süti (cookie) kezelése

Jogi közlemény

Szerzői Jogok

Hirdess velünk

Impresszum

© 2025 HelloMagyar. Minden jog fenntartva! | Szerver: levixdc.hu
Olvastad már?
A nyelv kialakulása: hogyan tanult meg beszélni az ember?

A nyelv kialakulása: hogyan tanult meg beszélni az ember?

Tovább olvasok
Üzbegisztán együttműködése a Türk Államok Szervezetével a turizmus területén bővül

Üzbegisztán együttműködése a Türk Államok Szervezetével a turizmus területén bővül

Tovább olvasok
A titokzatos budai fekete cica

A titokzatos budai fekete cica

Tovább olvasok
Az EU összefog az orosz „árnyékflotta” ellen a Balti-tengeren

Az EU összefog az orosz „árnyékflotta” ellen a Balti-tengeren

Tovább olvasok
A Margitsziget elfeledett története

A Margitsziget elfeledett története

Tovább olvasok
Putyin elmondta a béke orosz feltételeit

Putyin elmondta a béke orosz feltételeit

Tovább olvasok
Sokkal korábban elpusztulhat az univerzum, mint hittük

Sokkal korábban elpusztulhat az univerzum, mint hittük

Tovább olvasok
<strong>Döbbenetes: egy kígyó élve falta fel ezt az embert – VIDEÓ</strong>

Döbbenetes: egy kígyó élve falta fel ezt az embert – VIDEÓ

Tovább olvasok
Kísértetek a mélyben: A Budavári Labirintus sötét titkai

Kísértetek a mélyben: A Budavári Labirintus sötét titkai

Tovább olvasok
A kriptovaluták előnyei Weiss.bet: gyors, biztonságos és költséghatékony fizetések

A kriptovaluták előnyei Weiss.bet: gyors, biztonságos és költséghatékony fizetések

Tovább olvasok
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4