Csaknem 5 milliárdba került kilométerenként, elkészült az M4-es legújabb szakasza – képgaléria
Fellélegezhet Szolnok, átadták az M4-es autópálya újabb szakaszát, amely Szolnokot elkerülve, Abony és Törökszentmiklós között létesít közvetlen kapcsolatot.
A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából a NIF Nemzeti Infrastruktúra fejlesztő Zrt. beruházásban valósult meg. A kivitelezést a Colas Közlekedésépítő Zrt., a Colas Hungária Zrt. és a Duna Aszfalt Zrt. végezte nettó 125,3 milliárd forint értékben. Hazai forrásból valósult meg a több mint 27 kilométeres gyorsforgalmi út.
2017-ben kezdődött az M4 gyorsforgalmi út építése az Üllő-Cegléd szakasz építésével.
Az azóta eltelt majd öt év óta már közel 92 kilométert használhatnak a közlekedők. Kétszer két sávon juthatnak el az M0-tól Abonyig és birtokba vehették a Berettyóújfalu- Nagykereki-országhatár közötti autópálya szakaszt is, írja a NIF.
A felújításnak köszönhetően az M44-es út mellett immár az M4-es út is gyorsabbá és biztonságosabbá teszi a közúti forgalmat.
2019 nyarán indult a Budapest-Abony közötti gyorsforgalmi út folytatásában épülő Abony-Törökszentmiklós közötti szakasz kivitelezése. 4 csomópont épült Abony-keletnél, a Jászberényi és a Besenyszögi útnál, valamint Törökszentmiklós-nyugatnál a 27 kilométeres gyorsforgalmi úton. Az autósok komfortját két pihenő szolgálja: a Fokorú-pusztai egyszerű és a Szolnoki komplex pihenő, mely a későbbiekben benzinkúttal lesz bővíthető. A szakaszon 27 műtárgy épül, melyekből jelentősebbek a Zagyva feletti 168 méter és a Millér ér feletti 110 méteres hidak.
A projekt keretében új híd épült a Tiszára.
A Tisza ártéri hídja 415 méter, míg a mederhíd, a Szapáry híd 758 méter hosszú.
Ez utóbbi 8327 tonna súlyú, kétpályás, ortotróp pályalemezes, ferde gerincű, egycellás acél szekrényszerkezetekből áll össze. A teherviselő szerkezet összesen 644, átlagosan 13 tonna tömegű fő elem összeillesztéséből készült el. Legkisebb eleme 6,5 tonna, legnagyobb eleme 34,1 tonna.
A híd Tisza feletti 148 méteres nyílásköze ebben a szerkezeti kialakításban Magyarországon rekordhosszúságú.
Érdemes elolvasniÚjabb Tisza-híd felett gurult át a hordó
Utóbbi súlya meghaladja a 8300 tonnát, 148 méteres medernyílása rekordnak számít Magyarországon. A kivitelezés során 7 millió köbméter töltésanyagot, 150 ezer köbméter betonalapot és hasonló mennyiségű aszfaltot építettek be.
Emellett 9 kilométernyi kapcsolódó útszakaszt is átépítettek, felújítottak.
A szolnoki szakasz után a Törökszentmiklós és Kisújszállás (Kelet) közötti nyomvonalon folytatódhat összesen 34 kilométeren a beruházás.
Így néz ki az M4 legújabb szakasza
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Ahol leghalálosabb kórokozók lakoznak: Az Egyesült Államok titkos laborja
A világ leggyorsabb tesztpályája, ahol kanyaródás nélkül lehet maximális sebességgel száguldani
VIDEÓ: A világ legnagyobb halszaporodóhelyét fedezték fel
A magyar ipar úttörője, az ágyúk és vasúti kerekek mestere: Ganz Ábrahám
Miért nem tudjuk a villámokat energiafejlesztésre használni?
Mi a legnagyobb eddig ismert prímszám?