Teljes értékű határhíd épül a rozoga fahíd helyett
Ipolyvarbó, 2022. március 11. A régi híd az Őrhalom-Ipolyvarbó közötti új Ipoly-híd ünnepélyes alapkőletételének napján a felvidéki Ipolyvarbón 2022. március 11-én. Újabb Ipoly-híd épül jövő év végéig Magyarország és Szlovákia között, az egyik oldalon Őrhalomnál, a másikon Ipolyvarbónál, ami megkönnyíti a határ menti közösségek életét és a gazdaság fejlesztése szempontjából is fontos. Fotó: MTI/Komka Péter
Újabb Ipoly-híd épül jövő év végéig Magyarország és Szlovákia között, az egyik oldalon Őrhalomnál, a másikon Ipolyvarbónál (Vrbovka).
Az Európai Unió társfinanszírozásával 2,3 milliárd forintból megvalósuló fejlesztés alapkőletételére pénteken került sor.
Jelenleg harmincöt helyen van közúti kapcsolat a két ország határán. Hat fontos fejlesztés zajlik, köztük immár három híd építése az Ipolyon. Emellett Nagyrozvágy és Nagygéres között útkapcsolat, Neszmélynél kompösszeköttetés jön létre, Dunakilitinél pedig gyalogos híd épül, és várhatóan a fejlesztések mindegyike lezárul jövő év végéig.
Őrhalom és Ipolyvarbó közötti híd
A Hídépítő Zrt. munkájával épülő átkelő hozzájárulhat a kiskereskedelem élénkítéséhez és a két ország közötti munkaerőáramlás javulásához, írja a MagyarÉpítők.
A fejlesztés a tervek szerint 2023 októberére készül el.
Az új átkelő a régi híd helyén keresztezi az Ipoly-folyót, mely ezen a szakaszon egyben határfolyó is, és csatlakozik Ipolyvarbó régi hídhoz vezető utcájához. A régi híd helyén jelenleg ideiglenes fahíd áll. Ezt követően Ipolyvarbó belterületi utcáját éri el, és csatlakozik az 565002-es úthoz.
Fél évvel az Ipolydamásd – Chľaba (Helemba) határhíd kivitelezésének indulását követően újabb beruházást hajt végre a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. az Ipoly-folyón. Az épülő Ipoly-híd Őrhalom és Ipolyvarbó (Vrbovka) között teremt kapcsolatot, mivel a két szomszédos települést jelenleg 24 kilométeres kerülő választja el egymástól.
A projekt keretében az Ipoly-folyót átszelő, 32 méter hosszú híd és egy 2×1 sávos, 1726 méter hosszú kétoldali csatlakozó út épül, melyből 1350 méter halad magyar területen.
A magyar oldali útmunkák 220 méter útfelújítást és 1130 méter útépítést foglalnak magukba. Az út tervezési sebessége 50 km/h.
Szlovák oldalon a híd és a belterületi utca közötti út megépítése mellett belterületi burkolatfelújítás történik.
A várakozások szerint a fejlesztés hozzájárul a lokális gazdasági mutatók növekedéséhez, a kiskereskedelem élénkítéséhez, továbbá javulhat a két ország közötti munkaerőáramlás, valamint a turizmus nagy erejű fellendülését eredményezheti.
A beruházás alappillérként szolgálhat a két V4 tagállam határon túli, bilaterális kapcsolatainak fejlesztésében.

Érdemes elolvasniEurópában példátlan az új Tiszaugi híd – KÉPEK
Source: MTI, MagyarÉpítők, NIF
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Szállásajánló Budapesten: bájos lakás a belvárosban, merülj el az igazi pesti életérzésben
Miután Putyin „kiakasztotta” Trumpot, az oroszok hirtelen elkezdtek dolgozni a békén?
Szakura Japánban – Hirosima, Kiotó és Nara – képgaléria
Elképesztő görög múmiaportrékat tártak fel az egyiptomi Fajjúmban
A bányászat új korszaka: Az intelligens bányászat új korszaka: NR7 Miner indít magas hozamú terv könnyen keresni passzív jövedelem minden nap
A BTC rendkívül változékony: elérkezett a SAVVY MINING választásának aranykora