Hamarosan itt a nyár, és a szerzon kezdetével egy légitársaság eltökélt szándéka, hogy megmérje fedélzeten lévő összes tételt, így az utasokat és a személyzet testsúlyát.
Az utasok súlya többféleképpen is befolyásolhatja a légi közlekedést, elsősorban a repülőgép teljesítménye, az üzemanyag-fogyasztás és az üzemeltetési szempontok tekintetében. A légitársaságok, a repülőgépgyártók és a szabályozó szervek figyelembe veszik az utasok súlyát és a kapcsolódó tényezőket, hogy biztosítsák a repülőgép optimális teljesítményét, az utasok kényelmét és az általános biztonságot a légi közlekedés során.
Íme néhány kulcsfontosságú szempont, amelyet az utasok súlya befolyásol:
Az Air New Zealand július 2-ig felmérést végez, hogy megmérje az Auckland nemzetközi repülőtérről induló nemzetközi járatok utasainak és csomagjaiknak átlagos súlyát. Az ország polgári légiközlekedési hatósága ötévente súlyfelmérést ír elő, hogy újraértékeljék a járatok súlyterhelését és -eloszlását, így a légitársaság a mérlegelést “alapvető fontosságú” kezdeményezésként kezeli. 2003-ban az új-zélandi polgári légiközlekedési hatóság (CAA) 15 ezer ember körében végzett felmérése szerint az utasok és kézipoggyászuk átlagos súlya 85,4 kilogramm volt. Ezen eredmények alapján a CAA meg tudta határozni a “standard súlyt”, és ki tudta számítani, hogy hány utast szállíthat egy nagy repülőgép.
“Mindent megmérünk, ami a repülőgépre kerül – a rakománytól kezdve a fedélzeti ételeken át a csomagtérben lévő poggyászokig. Az ügyfelek, a személyzet és a kézipoggyászok esetében átlagos súlyokat használunk, amelyeket a felmérés elvégzése során kapunk.” – mondta Alastair James, az Air New Zealand rakományellenőrzés-fejlesztési szakértője a Forbes-nak.
A bejelentkezéskor az utasokat arra kérik, hogy álljanak egy digitális mérlegre. A poggyászukat egy másik mérlegre helyezik. Az adatokat névtelenül küldik be a felmérésbe, és a check-in személyzet előtt rejtve maradnak. Az anonimitást úgy őrzik meg, hogy a felmérésben való részvétel önkéntes és diszkrét.
“A mérlegek nem mutatják a súlyt, mivel azt közvetlenül egy számítógépbe táplálják be, és több ezer más utassal együtt névtelenül rögzítik. Ez nem késlelteti a járatokat, és a kapu előtt történik, hogy felszállhasson a repülőgépre” – áll a légitársaság közleményében.
Az Air New Zealand évek óta végzi ezeket az utasok súlyát vizsgáló felméréseket. A légitársaság 2021-ben a belföldi utasok számára is lefuttatott egy hasonlót, de a felmérés nemzetközi verzióját a világjárvány miatt elhalasztották.
Ahogy írtuk korábban, sz Egyesült Államokban a felnőttek 40%-a elhízottnak számít, és ezt most New York City egy egészen furcsa módon igyekszik lereagálni. Nem az egészséges életmódra szeretnék rábírni az emberekre, hanem pont ellenkezőleg, a túlsúlyos emberek jogait kívánják megvédeni, részletek itt.