Melyik a legbiztonságosabb ülés a repülőn?
Amikor jegyet foglal, gondolkodott már azon, hogy vészhelyzetben melyik ülésben van a legnagyobb biztonságban a repülőn? Általában nem ez az első szempont, amit figyelembe veszünk. A legtöbb ember a kényelem, például a lábtér, vagy a praktikum, például a mosdókhoz való könnyű hozzáférés miatt foglalja le a helyeket. A gyakran utazók a lehető legközelebb foglalnak helyet az első üléshez, hogy gyorsabban le tudjanak szállni. Ritkán foglalunk repülőjegyet abban a reményben, hogy az utolsó sor középső üléseinek egyikét kapjuk. Merthogy ezek az ülések statisztikailag a legbiztonságosabbak a repülőgépen.
A légi közlekedés biztonságos
A CNN megjegyzi, hogy a légi közlekedés a legbiztonságosabb közlekedési mód. 2019-ben világszerte közel 70 millió járat közlekedett, és mindössze 287 halálos baleset történt. Az Egyesült Államok Nemzeti Biztonsági Tanácsa szerint a repülőgépen való halálozás esélye körülbelül 1:205 552-hez, míg az autóban 1:102-hez. Még így is kevés figyelmet fordítunk a halálos közúti balesetekre, de amikor arról hallunk, hogy egy ATR72-es lezuhant Nepálban, az minden híroldal címlapján ott van.
A repülőgép-szerencsétlenségek iránti érdeklődésünk abból fakadhat, hogy meg akarjuk érteni, miért történnek, vagy mi az esélye annak, hogy újra megtörténhetnek – például amikor mi is repülőn utazunk. És ez nem is rossz dolog; aggodalmunk biztosítja, hogy ezeket a tragikus eseményeket alaposan kivizsgálják, ami hozzájárul a légi közlekedés biztonságának megőrzéséhez. Mindemellett nem kell aggódnunk a biztonság miatt, amikor felszállunk egy járatra.
“Hátul középen, de…”
A cikk írója szerint érdemes megjegyezni, hogy a balesetek természetüknél fogva nem alkalmazkodnak szabványokhoz. Az 1989-ben az iowai Sioux Cityben lezuhant United 232-es járat fedélzetén tartózkodó 269 ember közül 184-en élték túl a balesetet. A túlélők többsége az első osztályon ült, a gép eleje felé. Ennek ellenére a TIME egy vizsgálata, amely 35 év repülőgép-balesetek adatait vizsgálta, megállapította, hogy a repülőgép hátsó középső ülései esetében a legalacsonyabb a halálos áldozatok aránya: 28%, míg a középső folyosói ülések esetében 44%.
Ennek logikailag is van értelme. A kijárati sor mellett ülve vészhelyzet esetén mindig közel van a kijárat, feltéve, hogy azon az oldalon nincs tűz. De a repülőgép szárnyai üzemanyagot tárolnak, így ez kizárja a középső kijárati sorokat, mint a legbiztonságosabb sorhelyet. Ennek logikailag is van értelme. A kijárati sor mellett ülve vészhelyzet esetén mindig közel van a kijárat, feltéve, hogy azon az oldalon nincs tűz. De a repülőgép szárnyai üzemanyagot tárolnak, így ez kizárja a középső kijárati sorokat, mint a legbiztonságosabb sorhelyet. Ugyanakkor az, hogy közelebb vagyunk az első sorhoz, azt jelenti, hogy a hátsó sorokban ülők előtt csapódunk be, így marad az utolsó kijárati sor. Hogy miért a középső ülések a biztonságosabbak? Azért, mert két oldalról “ki vagyunk párnázva” a mellettünk ülő emberek által.
[hm_embed link=”https://hellomagyar.hu/2023/02/10/elon-musk-kezeben-van-minden-idok-legerosebb-raketaja/” ][/hm_embed]
Source: CNN
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Putyin szerint az ukrajnai háború globális méreteket ölthet
Megtalálták az eddigi legősibb ábécét, és 500 évvel régebbi, mint a korábbi rekordtartó
Űrhajó? Dehogy! Egy tanulmány szerint egy fejlett idegen civilizáció az egész csillagrendszerét terelheti
Létezett a természetben is nukleáris reaktor, és kevesebb, mint 2 milliárd éve még aktív volt
Eddig ismeretlen vulkánt fedeztek fel Magyarországon
Elképesztő: a gízai nagy piramisnak nem 4, hanem 8 oldala van