• Ukrajna
  • Egyesült Államok
  • Oroszország
  • történelem
  • Daily News Hungary
hm-logohm-logohm-logohm-logo
  • Külföld
  • Belföld
  • Trend
  • MIX
  • Kult+Múlt
  • Utazás
✕
nyugati
Rendkívüli hírek
  • Jelentős károkat okozott a vihar a Balaton körül, a budapesti reptér járattörlésekkel is számol – FRISSÍTÉS: reptérlezárás, katasztrófa sújtotta övezet

  • Magyar turistabusz szenvedett balesetet Szabadkánál: nyolc sérült

Helló Magyar Helló Magyar · 2021.07.17.
· MIX

Vasárnap visszatér a Nyugati pályaudvar forgalmi rendje

Szombaton éjjel véget ér az egyhónapos átfogó karbantartás a Nyugati pályaudvaron. Július 18-ától, vasárnaptól – a veresegyházi vonal kivételével – visszaáll a karbantartás előtti forgalmi rend, a munkák ideje alatt más budapesti állomásokra átirányított vonatok visszatérnek a Nyugatiba. A csarnok tanévkezdésre várható újranyitásakor komfortosabb környezet, jelentősen jobb állapotú pályahálózat, megbízhatóbb, pontosabb vonatközlekedés várja az utasokat. A pályakarbantartás érintette az esztergomi, a szobi, a veresegyházi, a ceglédi, a debreceni, a szegedi és a lajosmizsei vonalak, valamint az S36-os jelzésű járatok utasforgalmát. A MÁV és a Volánbusz egyesülésének köszönhetően az autóbuszos pótlás zavartalan volt; az utasok a vasúti bérletekkel a vonatok által érintett átszállópontokról a BKK járataival is elérhették a belvárost a lezárás alatt.

Az éves szinten – járványhelyzet időszakát leszámítva – mintegy 18 millió utast fogadó, 144 éves Nyugati pályaudvar műszaki állapota és műemléki értékének megóvása, valamint a vasúti forgalomban való kiemelt szerepe miatt halaszthatatlan volt a pályahálózatának átfogó karbantartása az épületegyüttes tetőszerkezetének rekonstrukciója mellett.

A napi átlagosan több mint 500 vonatot fogadó és indító pályaudvar infrastrukturális megújítása kiemelt cél a vasúttársaság fejlesztési terveiben az esztétikai felújítások mellett, hogy a forgalom július 18-i újraindulásakor komfortosabb, színvonalasabb környezet, de egyben jelentősebb karbantartáson áteső pályahálózat, megbízhatóbb, pontosabb vonatközlekedés is várja az utasokat.

Átlagosan naponta több mint 150 fő dolgozott a különböző munkaterületeken.

A karbantartás részeként megvalósult számos korszerűsítési és komfortjavító intézkedés is:

javították a felsővezetéki hálózatot és a vágányokat, váltókat, talpfákat cseréltek, megújult az utastájékoztatás, megkezdődött az akadálymentesítés kiépítése. Korszerűsítették a biztosítóberendezéseket, több mint három kilométer vágányt építettek át, vágánycserét végeztek mintegy 1600 méteren. A felsővezeték-hálózaton több mint 5 kilométeren cserélték a kereszttartókat és az azok alatti, 4200 darab iránysodronyt, 1400 darab porcelán szigetelő helyett pedig kompozit szigetelőket építettek be.

Ezek eredményeként javul a berendezések működése, jelentősen csökkenhet a meghibásodások, az üzemzavarok száma. Az elvégzett munkáknak köszönhetően megelőzhető a sebességkorlátozások bevezetése. A munkálatok jelentős mértékben javítják a pályaudvarra érkező és onnan induló vonatok menetrendszerű közlekedését, valamint összességében a pályaudvar szolgáltatásainak színvonalát.

frankfurt-am-main- németorszg vasút vonat nagy sebességű
Érdemes elolvasni320 km/órával haladhat majd a Budapest-Pozsony-Bécs-Varsó gyorsvasút

Korszerűsítették a hangos utastájékoztatási rendszert, valamint a tájékoztatótáblákat, két nagy táblás – Keleti pályaudvarihoz hasonló – LED falat telepítettek. A peronok aszfaltburkolatát 16 400 négyzetméteren cserélték. Rendbe tették a lépcsőlejárók mellvédfalának márványburkolatát, valamint a 11. és 12. vágány közötti két lépcsőlejárót. Új és felújított padokat, szemeteseket helyeztek a peronokra és a csarnokba.

A csarnok tetőfelújítása augusztus végéig tart, a teljes tetőszerkezet átépítése pedig 2022. második negyedévében fejeződhet be a tervek szerint.

Az akadálymentesítés részeként – egy brüsszeli metróvonal és néhány olasz állomás után – Európában az elsők között a Nyugatiban megkezdődött a vak és gyengénlátó utasok részére okos taktilis vezető- és veszélyjelző sávok kialakításra.

A Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetsége (MVGYOSZ) képviselőivel egyeztetve, 2022-ig először a vágánycsarnokban, valamint a csarnokon kívüli peronok mentén; a II. ütemben pedig a keresztaluljáróban és az oldalcsarnokban is kialakítják az okos taktilis sávokat. Ezeknek a jelzéseknek a célja, hogy talppal vagy segédeszközzel érzékelhető információt szolgáltassanak a környezetükben található akadályokról, veszélyhelyzetekről, illetve a biztonságosan használható közlekedési folyósokról. A rendszer akár a napi változásokat is tudja majd kezelni. A rendszer használójának a Bluetooth-szal felszerelt botja, a járófelülethez érintve érzékeli a címkékből érkező rádiójeleket, és továbbítja az információkat egy mobiltelefonos applikációnak, ami hangosan felolvassa az instrukciókat, melyeket egy letölthető térképről nyer ki a rendszer. A pályaudvar Teréz körút felőli akadálymentes megközelítésére új rámpát is kialakítanak, az Örökségvédelmi Hatósággal egyeztettek szerint.

A pályaudvar tetőfelújítása során felépített állványzat után ismét megdőlt egy rekord a Nyugatiban.

Ennyi idő – az átfogó karbantartás egy hónapja – alatt, ilyen összetett, szinte minden szakmát felölelő vágányzár még nem volt. A MÁV és leányvállalata, a MÁV FKG saját munkavállalói és számtalan külsős szakértő, szakember, összesen több mint hatszázan, a szélsőséges meleg ellenére fegyelmezetten, az ütemtervek szerint végezték munkájukat. Az új tetőt pedig letesztelte a természet. A néhány napja hirtelen lehullott nagymennyiségű csapadék nem tudott kifogni rajta, a csarnok mindenhol száraz maradt belül.

A vasúttársaság az utasok tájékoztatása érdekében számos felületet felhasznált: az érintett megállókba, állomásokra és a Nyugati pályaudvarra nagyméretű információs táblákat helyeztek ki.

Emellett a nagyobb csomópontokon (ideiglenes végállomásokon) térképes eljutási tájékoztatókat is kitett. Több mint 30 féle tájékozódást segítő térkép készült. Kijelezték a fontosabb információkat az állomási monitorokon, a hangos utastájékoztatásban is rendszeresen bemondták a fontosabb információkat. Több információs ponton diákmunkások segítették az utasokat a tájékozódásban, valamint szórólapokat osztottak az állomásokon. A Nyugatit érintő BKK járatokon is volt hangos tájékoztatás a lezárás teljes időtartalma alatt, továbbá a vasúttársaság közösségi médiafelületein és a médián keresztül is felhívták a figyelmet a lezárásra.

A csarnok tanévkezdésre várható újranyitáskor komfortosabb, színvonalasabb környezet, de egyben jelentősebb karbantartáson áteső pályahálózat, megbízhatóbb, pontosabb vonatközlekedés várja az utasokat.

Ha szeretnéd segíteni a HellóMagyar munkatársainak munkáját és a független újságírást,
itt tudod támogatni az oldalunkat
agglomeráció Budapest felújítás vasúti közlekedés
Megosztás

Érdemes elolvasni

  • Levegőért kapkodva himbálózott egy kerti fán a fiatal magyar srác: rengetegen látták, de nem segítettek!

  • Jó hír az utazóknak: ismét bővül a budapesti reptér kínálata és egy régi, népszerű járat is visszatér

  • Hamarosan újranyithatnak a Hévízi-tó ikonikus fürdőépületei! – KÉPEK

  • Drágulás és roham várható a magyar lakáspiacon: érdemes most lépni?

  • Felcsalta debreceni lakásába, majd megerőszakolta a kiskorú lányt: kínai középvezető a gyanúsított

  • Jól hangzik, de az ingyenes poggyászokról szóló új uniós szabályozás drágábbá teheti a fapados repülést

Kapcsolódó cikkek

Gízai Nagy Piramis
2025.07.09.

Mi van a Gízai Nagy Piramisban, ha nincs benne múmia?


Olvasson tovább
Krisna-völgy, Somogyvámos
2025.07.09.

Magyarország legnagyobb spirituális fesztiválja 30 éves – így ünnepel a Krisna-völgy


Olvasson tovább
Zendaya Budapesten a Flatty kávézóban
2025.07.08.

Gyönyörű hollywoodi sztár, Zendaya fedezi fel Budapest szépségeit: Te is összefuthatsz vele


Olvasson tovább
vörös lidérc
2025.07.08.

Láttál már felfelé csapó villámot? Hihetetlen képet lőttek egy vörös lidércről


Olvasson tovább
rkk_336x280px

Érdemes elolvasni

stso

Adatkezelési tájékoztató

Süti (cookie) kezelése

Jogi közlemény

Szerzői Jogok

Hirdess velünk

Impresszum

© 2025 HelloMagyar. Minden jog fenntartva! | Szerver: levixdc.hu
Olvastad már?
Levegőért kapkodva himbálózott egy kerti fán a fiatal magyar srác: rengetegen látták, de nem segítettek!

Levegőért kapkodva himbálózott egy kerti fán a fiatal magyar srác: rengetegen látták, de nem segítettek!

Tovább olvasok
Jó hír az utazóknak: ismét bővül a budapesti reptér kínálata és egy régi, népszerű járat is visszatér

Jó hír az utazóknak: ismét bővül a budapesti reptér kínálata és egy régi, népszerű járat is visszatér

Tovább olvasok
Hamarosan újranyithatnak a Hévízi-tó ikonikus fürdőépületei! – KÉPEK

Hamarosan újranyithatnak a Hévízi-tó ikonikus fürdőépületei! – KÉPEK

Tovább olvasok
Drágulás és roham várható a magyar lakáspiacon: érdemes most lépni?

Drágulás és roham várható a magyar lakáspiacon: érdemes most lépni?

Tovább olvasok
Felcsalta debreceni lakásába, majd megerőszakolta a kiskorú lányt: kínai középvezető a gyanúsított

Felcsalta debreceni lakásába, majd megerőszakolta a kiskorú lányt: kínai középvezető a gyanúsított

Tovább olvasok
Jól hangzik, de az ingyenes poggyászokról szóló új uniós szabályozás drágábbá teheti a fapados repülést

Jól hangzik, de az ingyenes poggyászokról szóló új uniós szabályozás drágábbá teheti a fapados repülést

Tovább olvasok
Mi van a Gízai Nagy Piramisban, ha nincs benne múmia?

Mi van a Gízai Nagy Piramisban, ha nincs benne múmia?

Tovább olvasok
Magyarország legnagyobb spirituális fesztiválja 30 éves – így ünnepel a Krisna-völgy

Magyarország legnagyobb spirituális fesztiválja 30 éves – így ünnepel a Krisna-völgy

Tovább olvasok
A kínai Szucsou városa bemutatkozott Budapesten: stratégiai együttműködés kultúrában, gazdaságban és turizmusban

A kínai Szucsou városa bemutatkozott Budapesten: stratégiai együttműködés kultúrában, gazdaságban és turizmusban

Tovább olvasok
<strong>Ez az őrült kínzási módszer látszólag ártalmatlan, mégis tönkreteszi az elmét</strong>

Ez az őrült kínzási módszer látszólag ártalmatlan, mégis tönkreteszi az elmét

Tovább olvasok
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4