Lenyűgözően néz ki a világ leghosszabb hídja
Ahány híd, annyi féle: betonhidak, fahidak, lánchidak, függőhidak, növényhidak, hosszú és rövid hidak, szárazföld és víz felett húzódó hidak. A kínai Tanjang-Kunsan vasúti híd nem egy, hanem rögtön két előkelő címet is birtokol: a világ első és második leghosszabb hídja is ez.
A Peking-Sanghaj nagysebességű vasútvonal részét képező kínai Tanjang-Kunsan híd Sanghaj és Nanking között a világ leghosszabb hídja. Ez a lenyűgöző mérnöki teljesítmény 164,8 kilométer hosszan húzódik, és rizsföldeken, tavakon, folyókon, sőt városokon is áthalad – írja az IFLScience.
A Jangce-folyóval párhuzamosan futó híd átlagos magassága 100 méter, azonban mivel úgy tervezték, hogy a hajók áthaladhassanak alatta, a híd egyes részeinél ez 150 méter.
Viadukt és ferdekábeles híd egyszerre
A híd hossza és a híd alatti terepkülönbségek miatt a Tanjang-Kunsan technikailag viadukt és ferdekábeles híd egyszerre, különböző szakaszokon. A viaduktok olyan hidak, amelyeket alulról tornyok vagy ívek sorozata támaszt, a ferdekábeles hidakat pedig átlós, egyenesre feszített kábelek tartják, amelyek a híd feletti tornyokból indulnak.
Viadukt (balra) és ferdekábeles híd (jobbra):
Elképesztő számok
A Tanjang-Kunsan Nagyhíd olyan hosszú, hogy a híd egy alszakasza, a Langfang-Csinghszien viadukt 114 kilométeres hosszával a világ második leghosszabb hídjának is tekinthető.
A vasúti hidat 2011-ben fejezték be mindössze négy évnyi építés után. A Tanjang-Kunsan átalakította a vasúti közlekedést a térségben: a Nigpo és Csiahszing közötti 4 óra 30 perces vonatutat mindössze 2 órára csökkentette.
A híd 8,5 milliárd dollárba került (kilométerenként 51 millióba). A Tanjang-Kunsan több százezer tonna acélból épül fel, és nagyjából 11.500 betonpillér támasztja alá.
A viszonylag gyors építés ellenére a hidat úgy alakították ki, hogy ellenálljon a területet érő számos természeti katasztrófának, például földrengéseknek és tájfunoknak. Felszereltségének köszönhetően ellen tudna állni akár egy 300 ezer tonnás hadihajó közvetlen ütközésének is. A Tanjang-Kunsan becsült élettartama több mint 100 év.
A híd nem csak a régió tömegközlekedését javította, hanem önmagában is turisztikai látványossággá vált: az emberek a világ minden tájáról elutaznak, hogy megtapasztalják a meglepően rövid vonatútról nyíló festői kilátást.
Nyitóképünk illusztráció.
Érdemes elolvasni:
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Eddig ismeretlen vulkánt fedeztek fel Magyarországon
Elképesztő: a gízai nagy piramisnak nem 4, hanem 8 oldala van
3200 évvel ezelőtt több civilizáció is egyszerre, rejtélyes módon hullott szét
Egy tokaji szálloda is bekerült Európa legjobbjai közé
Oroszország állatkerti állatokat adott Észak-Koreának a katonákért cserébe
Magyar származású hírességeket idéz meg egy lenyűgöző animációs kisfilm