Újra állami tulajdonba került a Hévíz-Balaton Airport, jöhet a nagyszabású felújítás
Újra állami tulajdon a Hévíz-Balaton Airport, miután területen lévő ingatlanok is a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vagyonkezelésébe kerültek. A repülőtér lesz a Nyugat kapuja, amely a felújítás után európai színvonalú, korszerű légikikötőként működhet.
Az MTÜ közölte, 2021. április 1-jétől újra állami tulajdonban van a Hévíz-Balaton nemzetközi repülőtér, mivel a novemberben megszerzett 90%-os részesedés után most a terminál és egyéb épületek is állami kézbe kerültek. Hamarosan elkezdődhetnek az európai színvonalú fejlesztések, amelyek soha nem látott minőségi szintugrást eredményezhetnek.
A sármelléki repülőtér lesz a Nyugat kapuja, magas színvonalú működése elengedhetetlen a térség nemzetközi versenyképességéhez.
A közvetlen légiösszeköttetés révén még több külföldi vendég érkezhet, ráadásul a szezonalitás további csökkenése is várható.
A Hévíz-Balaton Repülőtér korábban már bizonyított, nagy számú menetrend szerinti járatot fogadott például Londonból, Frankfurtól, Düsseldorfból, Moszkvából, illetve charter járatokat Németországból és Oroszországból. Legkiemelkedőbb évében csaknem 120 ezer érkező és induló utast szolgált ki.
A mostani fejlesztésekkel és a kapacitások bővítésével ez a szám tovább növelhető.
A fejlesztések első ütemében az utasforgalmi terminálépületek újulnak majd meg, amelyek így még több repülőgép egyidejű fogadására és indítására lesznek képesek. A rekonstrukció során kiemelt figyelmet fordítunk a repülésbiztonságra és az utasok európai színvonalú kiszolgálására, kiemelt cél a Balaton turizmusát segítő, menetrend szerinti járatok indítása is.
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Isaszegi csata újrajátszása: látványos hagyományőrző csatabemutató a Szoborhegynél – képek, videó
Tudtad? 3 ezer évvel ezelőttig sötét bőrünk volt, a legtöbb európai ősünk nem fehér volt
Váratlan bizonyítékot találhattak a Biblia egyik legismertebb történetére
A történelem 7 legmeghatározóbb fegyvere
45 éve jár a kék metró második szakasza – Így épült a 3-as vonal déli szárnya
Építési engedélyt kapott a Magyar Építészeti Múzeum