Szeret időnként panaszkodni a fapados légitársaság vezetője, de a jelek szerint erre nincs sok oka. Mutatjuk a pontos számokat!
A Ryanair féléves nyeresége 1,4 milliárd euróra, azaz 560 milliárd forintra emelkedett, mivel óriási a repülés iránti igény, írja a Guardian. A légitársaság magasabb viteldíjak mellett nagyobb forgalomról számol be, mint 2019 azonos időszakában, a Covid miatti lezárások előtt.
Az adózott eredmény 1,37 milliárd euróra nőtt a szeptember 30-áig tartó hat hónapban. Az előző év azonos időszakában még 48 millió eurós veszteséget mutattak ki. Az időszak bevételei háromszorosára, 6,6 milliárd euróra (2600 milliárd forint) nőttek, mivel a cég 95,1 millió utast szállított, miközben tavaly csak 39,1 milliót.
A légitársaságok iránt egész Európában megnövekedett a kereslet az elmúlt hónapokban. Az országok ugyanis lazítottak a világjárvány miatti utazási korlátozásokon, az ügyfelek pedig visszatértek a légi utazásokhoz üzleti és nyaralási céllal egyaránt.
A Ryanair április és június között 203 millió eurós nyereségről számolt be, ez volt az első pozitív eredménnyel záruló tavasz a járvány óta. Michael O’Leary vezérigazgató szerint az azóta tapasztalható gyorsulás mértékére nem számítottak. Ennek köszönhetően december 1-jén – a tervezettnél négy hónappal korábban – visszaemelik a személyzet fizetését a járvány előtti szintre.
„A javulás mértéke ezen a nyáron meglepett minket” – vallotta be O’Leary egy rádióműsorban. „Látjuk a hatalmas utazási igényt, ami eddig az emberekben ragadt. Azt hittük, hogy szeptemberben, októberben a tél közeledtével lassulás lesz tapasztalható. Ennek azonban egyelőre nem sok jele van.”
Több adót kéne fizetniük?
Miközben a világ vezetői Egyiptomban épp klímakonferenciára gyűlnek össze, O’Leary azt állítja, hogy a legnagyobb dolog, amit az európai kormányok tehetnek a légitársaságok szén-dioxid-kibocsátásának csökkentése érdekében, az az, hogy javítják a légiforgalom irányítását, hogy minél kevesebbet kelljen feleslegesen a levegőben lenni. Az aktivisták és klímaszakemberek azonban régóta érvelnek amellett, hogy a légitársaságoknak magasabb adót kellene fizetniük, hogy ezzel ellensúlyozzák az általuk okozott szennyezést. A Ryanair Európa egyik legnagyobb vállalati szén-dioxid-szennyezője.
O’Leary elmondta, hogy az Egyesült Királyságban, a Ryanair fő piacán nem sok jele van annak, hogy az ügyfelek száma csökkenne, akár a klímatudatos utasok, akár a gazdasági recesszió miatt aggódók miatt. Azt mondta, „szokatlan helyzet”, hogy az Egyesült Királyság recesszióba került, de ez mostanáig csekély hatással volt a munkanélküliségi számokra.
Hozzátette, hogy a vállalat nem aggódik amiatt, hogy a recesszió milyen hatással lesz a Ryanair helyzetére. Szerinte ők az Aldihoz vagy az Ikeához hasonlóan „recesszió idején mindig erősebbé válnak”.
Érdemes elolvasniUkrajnai útvonalait törölte a Ryanair, viszont új járat indul Budapestről a tengerpartra
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Újra látható lesz a Budavári Palota északi szárnyán a Hungária szoborcsoport
Putyin szerint az ukrajnai háború globális méreteket ölthet
Megtalálták az eddigi legősibb ábécét, és 500 évvel régebbi, mint a korábbi rekordtartó
Űrhajó? Dehogy! Egy tanulmány szerint egy fejlett idegen civilizáció az egész csillagrendszerét terelheti
Létezett a természetben is nukleáris reaktor, és kevesebb, mint 2 milliárd éve még aktív volt
Eddig ismeretlen vulkánt fedeztek fel Magyarországon