Itt a bejelentés: ekkor térhet vissza a forgalom a Lánchídra
December közepétől szabad a Lánchíd a buszok, a taxik és a kerékpárosok számára, a végleges forgalmi rendről jövő nyáron születhet majd meg a döntés a fővárosiak bevonásával – közölte Karácsony Gergely főpolgármester pénteken a Facebook-oldalán.
Karácsony Gergely azt írta, az eredeti ütemtervnek megfelelően és költségkereten belül halad a Lánchíd felújítása. A munkálatok első nagy egysége, a híd útpályájának megújítása néhány héten belül befejeződhet, ezért meghozták a híd jövőjével kapcsolatos első döntést.
Azt a döntést hoztuk, hogy december közepétől az elkészült útpályát a BKK-buszok, a taxik és a kerékpárosok vehetik birtokba – írta a főpolgármester, hozzátéve, mivel a felújítás következő üteme a gyalogosok által használható szakaszok megújítása, ezért a gyalogosok a felújítás következő szakaszának lezárta után vehetik újra birtokba a hidat, várhatóan 2023 őszén.
Karácsony Gergely szerint növelik a hídon közlekedő buszok számát, új járatot is indítanak, éppen azért, hogy a lehető legnagyobb mértékben kihasználják a szabad utat a Lánchídon.
A Lánchíd felújítása folytatódik az eredeti tervek szerint, a híd a teljes átadásig munkaterület. A híd végleges forgalmi rendjéről 2023 nyarán kell dönteni – mondta a főpolgármester, hozzátéve, úgy tartja helyesnek, ha erről kikérik a budapestiek véleményét is.
Így a budapestiek megalapozottan, egy bő féléves tesztidőszak után dönthetnek arról, mi legyen a Lánchíd végleges funkciója a jövőben – olvasható a bejegyzésben.
Karácsony Gergely közölte, a mostani döntést “Budapest élhető, otthonos jövőjét szem előtt tartva” hozták meg, miután civil szervezetekkel egyeztettek, szakértőkkel konzultáltak és a közösségi gyűlés javaslatait meghallgatták.
Pár napja huszonnégy, egyenként 20 tonnás tehergépkocsival tesztelték a híd teherbírását; az elsődleges adatok alapján jól vizsgázott az átkelő.
A statikus és dinamikus próbaterhelésen a szakemberek azt mérték, hogy milyen alakváltozásokat idéz elő a szerkezetben, ha annak meghatározott pontjain 20 tonnás tehergépkocsik állnak. Ezen kívül azt is monitorozták, hogyan hat az átkelőre, ha nagy tömegű jármű halad át rajta 5, 20 és 30 kilométer per órás, valamint a tehergépkocsival biztonságosan elérhető legnagyobb sebességgel.
A méréseket a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem hidak és szerkezetek tanszékének szakemberei végezték. A próbaterhelés alatt a hídról és a Duna-partról 0,5 milliméter pontosságú geodéziai műszerrel mérték a híd lehajlását. A lánckötegeken, a függesztőrudakon, a bent maradó, régi hídszerkezeten, illetve az új acélpályán elhelyezett nyúlásmérő bélyegek segítségével azt figyelték, milyen alakváltozások jelennek meg a szerkezetben, és milyen feszültségek keletkeznek az egyes elemekben. A budai pillér tetején lévő koronasaru-teremben a koronasaru elmozdulását is monitorozták – ismertette akkor a BKK.
Mint kiderült, a Lánchíd jól vizsgázott, a terhelés során mért értékek megegyeztek a szakemberek által számított adatokkal.
Source: MTI
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Újra látható lesz a Budavári Palota északi szárnyán a Hungária szoborcsoport
Putyin szerint az ukrajnai háború globális méreteket ölthet
Megtalálták az eddigi legősibb ábécét, és 500 évvel régebbi, mint a korábbi rekordtartó
Űrhajó? Dehogy! Egy tanulmány szerint egy fejlett idegen civilizáció az egész csillagrendszerét terelheti
Létezett a természetben is nukleáris reaktor, és kevesebb, mint 2 milliárd éve még aktív volt
Eddig ismeretlen vulkánt fedeztek fel Magyarországon