• Ukrajna
  • Egyesült Államok
  • Oroszország
  • történelem
  • Daily News Hungary
hm-logohm-logohm-logohm-logo
  • Külföld
  • Belföld
  • Trend
  • MIX
  • Kult+Múlt
  • Utazás
✕
Rendkívüli hírek
  • A szlovák miniszter sorkatonaságot javasol, Magyarország területi fenyegetésétől is tartanak

György György · 2025.04.20.
· Belföld

Új óbudai gyaloghidat terveznek

óbudai gyaloghíd látványterv

Fotó: Facebook.com/biggeorgeproperty

2025. április 3. – Újabb mérföldkőhöz érkezett Óbuda városfejlesztése: a Fővárosi Önkormányzat jóváhagyta a Hajógyári-szigetre tervezett új gyaloghíd megépítését. A híd a volt Hajógyár területét köti majd össze a Waterfront City új lakónegyedével és az Óbudai-sziget északi, parkosított részével, új gyalogoskapcsolatot teremtve a jelenleg elszigetelt városrészek között.

A híd közvetlenül kapcsolódik a jelenleg is épülő Waterfront City projekthez, amely a Folyamőr utca, a Miklós tér és a Bogdáni út által határolt öt hektáros területen valósul meg. A fejlesztés során lakó- és kereskedelmi egységek épülnek, miközben megtartják és felújítják a helyszínen található, ipartörténeti jelentőségű kéményt és a műemléki védettségű központi épületet is — írja az Építész Fóum.

A projekt szerves része a Kolosy tértől induló Budai Promenád, amely sétányként köti össze a városrészeket, egészen a Fő térig. A sétány és a gyaloghíd kombinációja egy, a gyalogos közlekedést előnyben részesítő, emberléptékű városszövetet hoz létre.

A híd nyomvonala és építészeti koncepciója

A gyaloghidat a Hajnal Építész Stúdió tervezi, amely a Waterfront City építészetéért is felelős. A híd az egykori óbudai szeszgyár főépülete mellett létesülő központi térről indul, és áthalad a HÉV vonalán, a rakparti úton, valamint a Duna mellékágán, mielőtt eléri az Óbudai-szigetet. A tanulmánytervet a Közlekedés Kft. és a Speciálterv Építőmérnöki Kft. készítette, míg a rámpák, lépcsők és liftek tervezését a Hajnal Építész Stúdió végezte.

A projekt egyik kiemelt célja, hogy a kis távolságok városának elve mentén javítsa a gyalogos közlekedést, csökkentve ezzel a közlekedési infrastruktúra által okozott elválasztottságot. Jelenleg ugyanis a HÉV és a rakparti út akadályozza a közvetlen hozzáférést a Dunához és a szigethez.

Kulturális és örökségvédelmi jelentőség

A tervezett híd nemcsak közlekedési, hanem kulturális jelentőséggel is bír. A Budai Promenád részeként a híd összeköti majd a térség meghatározó történeti és ipari örökségeit, többek között a hajógyári épületeket, a Hadrianus-palota maradványait, a volt szeszgyár főépületét és a Harisnyagyár ipari emlékegyüttesét.

Természetvédelem és fakivágások – tudatos tervezés

A híd építésének környezetére vonatkozó dendrológiai vizsgálatok kiemelten kezelték a természetvédelmi szempontokat. A szigeten található fák közel egyharmada inváziós faj, amelyeknek nagy részét nem tervezik megtartani. Összesen 111 faegyed állapotát vizsgálták meg – ezek közül az invazív és rossz állapotú példányok eltávolítása javasolt.

A tervezés során külön figyelmet fordítottak arra, hogy a hídfő elkerülje a megtartásra érdemes fákat. A lépcsők, rámpák és egyéb építmények elhelyezését ennek megfelelően alakították ki, így az északi facsoport értékes példányai hosszabb távon megőrizhetők maradnak.

Közösségi kapcsolat és zöldfelületek

Az óbudai oldalon a híd kiindulási pontja jól kapcsolódik a lakótelep zöldfelületeihez, köztük a nemrég megújított Kaszap István parkhoz. A gyalogosok ezen a zöld tengelyen – a Budai Promenádon keresztül – juthatnak el az új hídhoz, amely új közösségi kapcsolódási ponttá válhat a városlakók számára.

Ezeket a cikkeket is érdemes elolvasni:

Közvetlen repülhetünk Budapestről Japánba?
Száz éve szigorították a reklámtáblákra vonatkozó szabályokat

Írd meg a véleményed, kattints ide és kommentelj!
Budapest építészet építőipar közlekedés

Comments are closed.

Érdemes elolvasni

rkk_336x280px
stso

Adatkezelési tájékoztató

Süti (cookie) kezelése

Jogi közlemény

Szerzői Jogok

Hirdess velünk

Impresszum

© 2025 HelloMagyar. Minden jog fenntartva! | Szerver: levixdc.hu
Olvastad már?
Átment Kósa névtörvény-módosítása, de Legolász és Orália mégis maradnak a listán

Átment Kósa névtörvény-módosítása, de Legolász és Orália mégis maradnak a listán

Tovább olvasok
Te kibírnád? 29 órás repülőút indul idén: íme a világ leghosszabb közvetlen járata

Te kibírnád? 29 órás repülőút indul idén: íme a világ leghosszabb közvetlen járata

Tovább olvasok
Három osztrák apáca megszökött az idősek otthonából és hazatért régi kolostorába

Három osztrák apáca megszökött az idősek otthonából és hazatért régi kolostorába

Tovább olvasok
Különleges ázsiai bolt hódít Budapesten: már két üzletet is nyitott, Te meglátogattad már?

Különleges ázsiai bolt hódít Budapesten: már két üzletet is nyitott, Te meglátogattad már?

Tovább olvasok
Vannak helyek a Földön, ahol az iránytű használhatatlanná válik: melyek ezek?

Vannak helyek a Földön, ahol az iránytű használhatatlanná válik: melyek ezek?

Tovább olvasok
Ausztria és Magyarország új autópályás összeköttetése nyílik meg szeptemberben!

Ausztria és Magyarország új autópályás összeköttetése nyílik meg szeptemberben!

Tovább olvasok
Halálbüntetés külföldi média fogyasztásáért: újabb jelentés az észak-koreai rezsim brutalitásáról

Halálbüntetés külföldi média fogyasztásáért: újabb jelentés az észak-koreai rezsim brutalitásáról

Tovább olvasok
Eszkaláció a láthatáron? Lengyelország ENSZ-választ követel az orosz dróntámadások után

Eszkaláció a láthatáron? Lengyelország ENSZ-választ követel az orosz dróntámadások után

Tovább olvasok
Teljes napfogyatkozás közeleg: Elképesztő égi jelenség várható 2026-ban

Teljes napfogyatkozás közeleg: Elképesztő égi jelenség várható 2026-ban

Tovább olvasok
Ismét kigyulladt egy busz Budapesten

Ismét kigyulladt egy busz Budapesten

Tovább olvasok
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4