Ismét csúszik a Wizz Air gépeinek átadása
Újabb váratlan akadályba ütközött a Wizz Air régóta várt Airbus A321XLR gépeinek bevezetése – ezek a repülőgépek áttörést hozhattak volna az ultra-hosszú távú, fapados járatok terén.
Az első gép eredetileg március végén állt volna forgalomba, a London–Gatwick és Dzsidda közötti útvonalon, a Wizz Air UK színeiben. Egy most felmerült szállítási probléma miatt azonban a premier bizonytalan ideig elhalasztásra került.
A légitársaság megerősítette – AIRportal.hu beszámolója szerint –, hogy egyelőre nincs kijelölt új átadási dátum, ami bizonytalanságot okoz mind a vállalat tervezett útvonalaiban, mind az utasok számára. A Wizz Air jelenleg továbbra is az A321neo flottájával repüli a hosszabb távú járatokat, ám az utaslétszám csökkentésére kényszerül, hogy elkerülje a technikai megállókat az út során.
Mit jelent ez az utasoknak?
Azok számára, akik a közeljövő hosszú távú járatain – különösen a Közel-Keletre vagy Indiába – terveznek utazni, a késés több kényelmetlenséget is okozhat, többek között megnövekedett utazási időt az üzemanyagfelvétel miatt szükséges technikai megállók miatt. Továbbá csökkent férőhelyeket, mivel a jelenlegi gépek kevesebb terheléssel repülnek, és menetrendi menetrendi módosítások is várhatók, ha a légitársaság az útvonalakhoz igazítja a működését a hatótáv korlátok függvényében.
Különösen érzékeny ez a késés a légitársaság dél-ázsiai bővítési terveire. A Wizz Air korábban bejelentette, hogy napi közvetlen járatot indítana Budapest és Mumbai között még az idei évben – ez jelentős előrelépés lenne a magyar-indiai turizmus és üzleti kapcsolatok szempontjából. Ez az útvonal azonban nagymértékben az A321XLR megnövelt hatótávolságára épülne.
Kérdésessé vált indiai járatok
Szijjártó Péter külügyminiszter márciusban megerősítette, hogy minden szükséges diplomáciai és szabályozási megállapodás megszületett a Budapest–Mumbai járat elindításához. A Wizz Air szintén elmondta, hogy folyamatban vannak a tárgyalások az indiai légügyi hatóságokkal, és kiemelték: az új járat csak az XLR típusú repülőgép hatótávolságával teljesíthető megfelelően.
Az A321XLR gépet kifejezetten hosszú távú, keskenytörzsű, közvetlen járatokra tervezték. A Pratt & Whitney GTF hajtóművekkel szerelt, 239 ülőhellyel konfigurált típusból a Wizz Air összesen 47 darabra adott le rendelést. A londoni és milánói indulás után ezek közvetlen kapcsolatot biztosítanának Budapest és olyan célállomások között, mint Mumbai vagy akár Újdelhi.
Ám amíg a repülőgép nem áll forgalomba, ezek a tervek késedelmet szenvedhetnek vagy akár újratervezést is igényelhetnek, az utasokat pedig bizonytalanságban hagyják.

Illusztráció. Kiemelt kép: depositphotos.com
Tágabb következmények
Nem csak Mumbai járatát érinti a késlekedés – a Wizz Air egész hosszú távú stratégiája veszít lendületéből. A máltai és egyesült királyságbeli leányvállalatain keresztül a légitársaság azt tervezte, hogy gazdaságos, hosszú hatótávú A321XLR gépeivel köti össze az európai városokat a Közel-Kelettel és Ázsiával. Az ismétlődő csúszások nemcsak működési szempontból jelentenek komoly kihívást, de korlátozzák is az utasok számára elérhető, olcsó és közvetlen nemzetközi járatokat.
Egyelőre tehát a Wizz Air utasainak érdemes figyelemmel kísérniük az útitervük alakulását – és felkészülniük arra is, hogy a tervezett közvetlen útvonalak helyett akár átszállásokkal kell megtenniük az utat.
Ha ezt a cikket angolul is szeretnéd elolvasni vagy megosztani, kattints ide: Daily News Hungary
Érdemes elolvasni:
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Így ünnepeltük a húsvétot a Kárpát-medencében 2025-ben – képgaléria
Magyar fegyveresek őrzik Krisztus sírját a világon egyedülálló módon
Hihetetlen lelet: felfedezték a Hunyadi család genetikai örökségét!
Az ohioi Buckeye Road, azaz „Kis-Budapest” története – FOTÓK
„Az időt és a teret” is manipulálni tudják Trump tanácsadója szerint
KÉPEK: Megújulhat Budapest legforgalmasabb útja