• Ukrajna
  • Egyesült Államok
  • Oroszország
  • történelem
  • Daily News Hungary
hm-logohm-logohm-logohm-logo
  • Külföld
  • Belföld
  • Trend
  • MIX
  • Kult+Múlt
  • Utazás
✕
Rendkívüli hírek
Kató Alpár Kató Alpár · 2025.05.13.
· Belföld

Megéri a volán mögé ülni? Ennyit keres egy taxis Budapesten

Taxi Budapest iránytaxi MÁV-vonatok

Fotó: facebook.com/vitezydavid

A budapesti taxisok keresete régóta élénk találgatások tárgyát képezi. Most azonban egy átfogó adatgyűjtésnek köszönhetően pontosabb képet kaphatunk arról, mennyit vihetnek haza havonta azok, akik becsületesen dolgoznak, és nem próbálják megkerülni a szabályokat. Bár a bruttó bevételek első ránézésre akár az egymillió forintot is meghaladhatják, a valós jövedelem ennél jóval szerényebb, ha minden kötelezettségüket teljesítik a sofőrök.

Sokan irigylik a taxisokat – hiszen kívülről nézve szabadon közlekednek a városban, emberekkel beszélgetnek, látszólag kötetlen munkaidőben dolgoznak. A valóság azonban sokkal árnyaltabb: jövedelmük erősen ingadozó, gyakran hosszú ideig kell várakozniuk fuvarra, és az igazán jövedelmező napokért éjszakai műszakokat is vállalniuk kell.

Az elmúlt egy évben a magyar taxis piac jelentős átalakuláson ment keresztül, új technológiai szereplők megjelenésével, díjemelésekkel és szabályozási változásokkal, amelyek mind a taxisok működésére és jövedelmi helyzetére hatással voltak. A vidéki terjeszkedés és a digitális szolgáltatások bővülése pedig a hagyományos taxis szolgáltatók alkalmazkodását is jelzi. 2024-ben az Uber hét év kihagyás után visszatért Budapestre, együttműködve a Főtaxival. Az Uber a helyi szabályoknak megfelelően, fix tarifákkal és sárga taxiként működik, így nem a díjak lenyomásával versenyez, hanem technológiai platformként, ami új utasforrást jelenthet a sofőröknek. A Bolt, mint app-alapú szolgáltató, továbbra is jelentős szereplő a budapesti piacon, versenyképes jutalékos rendszerével vonzza a sofőröket. A hagyományos taxis társaságok, például a Főtaxi, szintén erős pozícióban vannak, és a piacon a Bolt és a Főtaxi adja a bevételek felét. 2025 tavaszától a Főtaxi vidéki terjeszkedésbe kezdett, és Szolnokon is elérhetővé tette digitális alapú szolgáltatását, ezzel bővítve jelenlétét az országban.

Díjak változatlanok – emelési javaslatokat elutasítottak

A főváros és a taxis érdekképviseletek nemrég tárgyaltak a tarifaemelésről, ám a javaslatokat a városvezetés elutasította, így egyelőre maradnak a jelenlegi díjszabások:

  • 1100 forint az alapdíj,

  • 440 forint/km az útalapú díj,

  • 110 forint/perc a várakozási díj.

A Telex beszámolója szerint a szabályokat betartó, adófizető taxisok egyre nehezebb helyzetben vannak. Költségeik folyamatosan nőnek, miközben a bevételek stagnálnak, sőt, a piaci túlkínálat és a sokszor engedély nélkül dolgozó versenytársak miatt akár csökkenhetnek is.

Kiadások, bevételek 

Egy taxis, aki minden szabályt betart, jelentős költségekkel számolhat: fuvarszervezői díjak, autóbérlés, karbantartás, üzemanyag és adók egyaránt terhelik a bevételét. A Telex számításai szerint havi nettó 650 ezer forintos jövedelem eléréséhez körülbelül 250 óra munkára van szükség – ez 25 darab, egyenként 10 órás műszakot jelent. Bár napi 50–70 ezer forintos bruttó bevétel reális cél lehet, ebből a költségek levonása után jóval kevesebb marad. Vannak sofőrök, akik előre meghatározott napi célösszeg alapján dolgoznak, és csak akkor fejezik be a műszakot, ha ezt elérték – függetlenül attól, mennyi időt vesz igénybe.

Tömeg a piacon, limitált jövő?

A Telex forrásai szerint jelenleg 7500–8000 taxis rendelkezik hivatalos engedéllyel Budapesten. A szakma képviselői szeretnék, ha ezt a számot körülbelül 6500 főre korlátoznák, hogy enyhítsenek a piaci nyomáson, és javítsák a megélhetési feltételeket.

A Taxisok Érdekvédelmi Szervezete január 15-én tüntetést szervezett a Hősök terére – az Országos Taxis Szövetség támogatása nélkül –, amelyen mintegy 200 sofőr vett részt. A megmozdulás célja az volt, hogy felhívják a figyelmet arra: bár bruttó egymillió forintot is kereshetnek havonta, ebből alig marad meg valami. Elmondásuk szerint a gépjármű fenntartása, az üzemanyag és más költségek a bevételük akár 80 százalékát is felemészthetik.

Ahogy a mai napon írtuk, jelentős változások Ferihegyen: új szabályok, drágább parkolás a repülőtéren

Szintén nemrég írtunk arról, hogy drágul a parkolás Budapesten júniustól

Ha szeretnéd segíteni a HellóMagyar munkatársainak munkáját és a független újságírást,
itt tudod támogatni az oldalunkat
Budapest közlekedés Magyarország
Megosztás

Érdemes elolvasni

  • Luxus újratöltve: megnyílt Magyarország legnagyobb prémium spa szállodája Hévízen

  • Többet dolgozol, mint egy paraszt a középkorban? Meglepő válaszokat hoztak a kutatások

  • Tovább emelkedtek a magyar albérletárak, de van egy jó hírünk

  • Most nyílt meg Budapest új űrkiállítása – Ne maradj le a HUNIVERZUM élményről!

  • Jelentős változások Ferihegyen: új szabályok, drágább parkolás a repülőtéren

  • A kalandor, aki kém, pap és parlamenti képviselő is volt: Trebitsch Ignác története

Kapcsolódó cikkek

magyarok a világűrben huniverzum
2025.05.13.

Most nyílt meg Budapest új űrkiállítása – Ne maradj le a HUNIVERZUM élményről!


Olvasson tovább
mesterséges intelligencia AI
2025.05.13.

Hűségprogramok az AI és automatizálás korában


Olvasson tovább
Honvédelmi Minisztérium Lehel utcai telephely
2025.05.12.

Nem találod ki, milyen állatokkal bővített a Honvédelmi Minisztérium


Olvasson tovább
memento park szobor
2025.05.11.

Egy nap a Memento Parkban – A szocialista múlt köztéri emlékei


Olvasson tovább
rkk_336x280px

Érdemes elolvasni

stso

Adatkezelési tájékoztató

Süti (cookie) kezelése

Jogi közlemény

Szerzői Jogok

Hirdess velünk

Impresszum

© 2025 HelloMagyar. Minden jog fenntartva! | Szerver: levixdc.hu
Olvastad már?
Luxus újratöltve: megnyílt Magyarország legnagyobb prémium spa szállodája Hévízen

Luxus újratöltve: megnyílt Magyarország legnagyobb prémium spa szállodája Hévízen

Tovább olvasok
Többet dolgozol, mint egy paraszt a középkorban? Meglepő válaszokat hoztak a kutatások

Többet dolgozol, mint egy paraszt a középkorban? Meglepő válaszokat hoztak a kutatások

Tovább olvasok
Tovább emelkedtek a magyar albérletárak, de van egy jó hírünk

Tovább emelkedtek a magyar albérletárak, de van egy jó hírünk

Tovább olvasok
Megéri a volán mögé ülni? Ennyit keres egy taxis Budapesten

Megéri a volán mögé ülni? Ennyit keres egy taxis Budapesten

Tovább olvasok
Most nyílt meg Budapest új űrkiállítása – Ne maradj le a HUNIVERZUM élményről!

Most nyílt meg Budapest új űrkiállítása – Ne maradj le a HUNIVERZUM élményről!

Tovább olvasok
Jelentős változások Ferihegyen: új szabályok, drágább parkolás a repülőtéren

Jelentős változások Ferihegyen: új szabályok, drágább parkolás a repülőtéren

Tovább olvasok
A kalandor, aki kém, pap és parlamenti képviselő is volt: Trebitsch Ignác története

A kalandor, aki kém, pap és parlamenti képviselő is volt: Trebitsch Ignác története

Tovább olvasok
UFO-k építették a piramisokat? Dehogyis!

UFO-k építették a piramisokat? Dehogyis!

Tovább olvasok
Hűségprogramok az AI és automatizálás korában

Hűségprogramok az AI és automatizálás korában

Tovább olvasok
A képernyő nem ellenség: új alkalmazások a digitális jólétért

A képernyő nem ellenség: új alkalmazások a digitális jólétért

Tovább olvasok
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4