Egymást érik a felháborító ügyek a MÁV háza táján a sokakat joggal idegesítő késések kapcsán. Miután már az első nyári hosszú hétvégén összeomlott a balatoni fővonal, hétről-hétre jönnek hajmeresztő történetek, hogy miként hagyja cserben utasait az egykor szebb napokat látott állami vasúttársaság az elavult gördülőállomány, a régi sínek vagy éppen a munkaerőhiány miatt. Tegnap például két esetben is retró autóbuszoknak kellett megmenteniük az utasokat, ám a nyári forróságban nem mindenki lájkolta a perzselő oldtimereket. De olyan hely is volt, ahova egyszerűen túl kevés busz érkezett.
2.800 vonat késett
Üzemzavarok természetesen bármilyen közösségi közlekedésben előfordulnak, emlékezzünk csak a légiközlekedés tavaly nyári problémáira és a rengeteg késésre, reptéren “hagyott” utasra. A MÁV az elmúlt években azonban sokkal többször vált közröhej vagy közfelháborodás tárgyává a rengeteg késés miatt. Legutóbbi statisztikájuk szeirnt három hét alatt 2800 vonat halmozott fel 20 percnél jelentősebb késést, így rekord összegű jegyár-visszatérítést fizettek ki az utasoknak.
- A MÁV a legnagyobb hőségben hagyta cserben az utasait
Retró buszokkal helyettesítették a vonatot
Sajnos a múlt hétvége sem múlt el vonatkésések nélkül. Egyfelől a Kék Hullám InterCityt kellett helyettesítenie egy retró autóbusznak mozdony-meghibásodás miatt. A MÁV szerint az eljárást támadó Vitézy-poszt csupán hangulatkeltés, mert minden utas választhatott: légkondis busszal akar-e továbbutazni vagy pedig egy régi Ikarus-szal.
Ám úgy tűnik ez nem mindig van így. Nemcsak a Kék Hullám utasainak kellett így segíteni, a Fenyves expresszvonat is késett, így egy másik Ikarus-busz, egy “Faros” (a legendás Ikarus 55-ös) is be kellett álljon utasokat szállítani Keszthelyről Tapolcára. Természetesen ezen a buszon sincs légkondi, csupán függöny. A vonat egyébként 40 percet késett, ekkor érkezett a kiszolgált vonatpótló. “Értem én, hogy retró hétvége van, de kb. 45 fok volt ebben a dobozban”, írta egy kommentelő. Hozzászólásából pedig úgy tűnik, ő nem választhatott légkondis és retró busz között.

Egy Ikarus 55-ös. Forrás: FB/Vitézy
A szombathelyi IC utasaiért nem küldtek elég buszt
Bár a MÁV tagadja, hogy buszhiány miatt küldtek retró buszokat és állítja, hogy közkívánatra történt a bevetésük, a Szombathely és Csorna között közlekedő InterCity utasai ténylegesen nem jutottak elegendő buszférőhelyhez miután vonatuk nem tudott elindulni a megyeszékhelyről. A beérkező két kisebb busz csupán az utasok egy részét tudta elszállítani, 50-100 ember hoppon maradt.
Ne csak negatívum legyen, itt egy pozitív hír is a MÁV-val kapcsolatban:
- Új éjszakai bulivonatok indulnak Budapestről: így juthatsz haza könnyedén a nyári programok után
Nekik csupán 30 perccel később tudott buszt küldeni a vasúttársaság, így már nem érték el a csornai csatlakozást, amire a jegyük szólt. Az utasok elmondása szerint legalább fél órát várakoztak a tűző napon Csornán, míg kiderült, jegyük érvényes lesz a következő IC-re, ám az csak másfél óra múlva futott ki.
E későbbi vonaton azonban zárva volt az első osztályú kocsi, ráadásul további utasok szálltak fel a késő szerelvényről, így elképesztő zsúfoltság alakult ki a nyári kánikulában, írja a Telex.
Olvasgass további cikkeket a MÁV-ról.
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Mi van a Gízai Nagy Piramisban, ha nincs benne múmia?
Magyarország legnagyobb spirituális fesztiválja 30 éves – így ünnepel a Krisna-völgy
A kínai Szucsou városa bemutatkozott Budapesten: stratégiai együttműködés kultúrában, gazdaságban és turizmusban
Ez az őrült kínzási módszer látszólag ártalmatlan, mégis tönkreteszi az elmét
Súlyos sérüléseket is okozhat: megjelent Magyarországon a kaukázusi medvetalp!
KÉPEK: Július végétől új Mercedes buszok szállítják majd az utasokat Budapesten!