Világbajnokságot nyert a budavári Lovarda tetőszerkezete
Hatalmas elismerésben részesült a nemrég újjászületett Lovarda különleges tetőszerkezete a Budavári Palotanegyedben, hiszen megnyerte a Nemzetközi Tetőfedő Szövetség németországi világbajnokságát.
Az eredeti formájában újraalkotott impozáns, vörös és zöld angol palával fedett tető nemzetközi viszonylatban is egyedülálló értéket képvisel.
A németországi Marburgban rendezték meg nemrég a Nemzetközi Tetőfedő Szövetség (IFD) világbajnokságát, amelyen négy kategóriában – homlokzat, magastető, lapostető és fémtető – 11 országból érkeztek pályázatok, 80 pályaművet értékeltek.
Az IFD egy világméretű szakmai szervezet, amely 22 ország 15 ezer tetőfedő cégét foglalja magában.
A szövetség 1988 óta rendez tetőfedő világbajnokságot, ahol Magyarország rendszeresen képviselteti magát. Az IFD Award-on idén szinte az összes európai ország mellett az Egyesült Államok és Kína is
képviseltette magát, így nagyon erős mezőnyben indultak a magyar épületek.
A Nemzeti Hauszmann program keretében újjáépítették a Lovardát, amely az eredeti épületnek a pontos másolata.
A Lovarda csodálatos kontyolt manzárd-nyeregtetőjével a fémtetők kategóriájában indult el a világbajnokságon, és végül a legjobbnak is bizonyult.

Fotó: facebook.com/nemzetihauszmannprogram
A 30 méter magas épület csúcsdíszekkel, kupolákkal és ablakokkal díszített palafedéses bádog tetőszerkezetet a tervezésben és megvalósításban részt vevő szakemberek korhű anyagokból alkották újra. A tetőre ugyanaz a zöld és vörös angol természetes pala került, amivel egykoron az egész Királyi Palotát is fedték.
A világbajnoki magyar győzelem azért is kiemelkedő, mert hosszú évek óta nem volt magyar érmes a díjazottak között.
A Lovarda történetéről itt lehet bővebben olvasni.
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Tudtad? 3 ezer évvel ezelőttig sötét bőrünk volt, a legtöbb európai ősünk nem fehér volt
Váratlan bizonyítékot találhattak a Biblia egyik legismertebb történetére
A történelem 7 legmeghatározóbb fegyvere
45 éve jár a kék metró második szakasza – Így épült a 3-as vonal déli szárnya
Építési engedélyt kapott a Magyar Építészeti Múzeum
A Föld leghosszabb hegyvonulata a tenger fenekén húzódik