Amerika ettől a közösségi oldaltól retteg a választások előtt
Egy tanulmány szerint a TikTok videoplatform nem képes kiszűrni a hamis állításokat és retorikát az amerikai félidős választások előtti hetekben.
Az amerikai félidős választások véghajrájában a közösségi médiaóriás TikTok a választási félretájékoztatás egyik fő vektorává válhat. Erre figyelmeztetnek a szakértők, akik szerint a platform hatalmas felhasználói bázisa és felépítése miatt különösen érzékeny az ilyen fenyegetésekre – olvasható a Guardian cikkében.
A TikTok kiengedi a hamis információkat
A Global Witness digitális megfigyelőszervezet és a New York-i Egyetem Cybersecurity for Democracy csoportjának múlt héten közzétett előzetes kutatása szerint a videoplatform a szavazást megelőző hetekben nem tudta kiszűrni a nagy mennyiségű választási félretájékoztatást.
A TikTok a kutatók által benyújtott, választási félretájékoztatást tartalmazó hirdetések 90%-át hagyta jóvá, beleértve a rossz választási dátumot tartalmazó hirdetéseket, a szavazási követelményekre vonatkozó hamis állításokat és a szavazástól lebeszélő retorikát.
A platform tiltja a politikai hirdetéseket, de nem eléggé
A TikTok már évek óta tiltja a politikai hirdetéseket a platformon, és a félidős választások előtt automatikusan letiltotta a monetizációt, hogy jobban érvényesítse ezt a szabályt, mondta Blake Chandlee, a TikTok globális üzleti elnöke egy szeptemberi blogbejegyzésben. “A TikTok mindenekelőtt egy szórakoztató platform” – írta.
A NYU tanulmánya szerint azonban a TikTok “az összes vizsgált platform közül a legrosszabbul teljesített” a kísérletben, a kutatók szerint több hamis hirdetést hagyott jóvá, mint más oldalak, például a YouTube és a Facebook.
Az eredmények aggodalomra adnak okot a szakértők körében, akik rámutatnak, hogy – mivel az Egyesült Államokban havi 80 millió felhasználó van, és az amerikai fiatalok nagy számban jelezték, hogy a platform az elsődleges hírforrásuk – az ilyen bejegyzéseknek messzemenő következményei lehetnek.
Gyorsan terjed a dezinformáció
A szakértők szerint azonban az eredmények nem épp meglepőek. A korábbi amerikai választások idején a TikToknak jóval kevesebb felhasználója volt, de a félretájékoztatás már akkor is széles körben terjedt az alkalmazáson. A platform kihívásokkal nézett szembe a kenyai választásokkal és az ukrajnai háborúval kapcsolatos félretájékoztatás moderálásával.
Szakértők szerint a vállalat túl keveset tesz azért, hogy megfékezze a felhasználók körében terjedő választási hazugságokat. “Az idei év sokkal rosszabb lesz, ahogy közeledünk az időközi választásokhoz” – mondta Olivia Little, a Media Matters jelentésének társszerzője.
“A felhasználók száma exponenciálisan megnőtt, ami csak azt jelenti, hogy még több félretájékoztatás lesz, aminek a TikTok-nak proaktívan kell dolgoznia a megállításán, különben újabb válságot kockáztatunk.”
[hm_embed link=”https://hellomagyar.hu/2022/10/25/orosz-alhirek-terjesztoi-ellen-fellep-az-eu/” ][/hm_embed]
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Megerősíti kétoldali együttműködését Magyarország és Marokkó
Középkori zarándokok graffitiztek oda, ahol Jézus elfogyasztotta az utolsó vacsorát
Most már valóban megszülethet az USA és Ukrajna jözött az ásványkincsekről szóló megállapodás
Titokzatos, mini jégkorszak dönthette meg szakértők szerint a Római Birodalmat
Megtalálták Mátyás király földi maradványait?
Életre utaló jeleket találhattak egy, a közelünkben lévő bolygón?