Ezért van még mindig a baltimore-i hidat lezúzó hajó legénysége a fedélzeten
Már több mint két hete a fedélzeten tartózkodik a baltimore-i Francis Scott Key hídnak ütköző hajó legénysége. Sokan pedig csak találgatnak, hogy miért.
A baltimore-i nemzetközi tengerészeti központ képviselői elmondták, hogy az a helyzet, amelyet a Dali hajó fedélzetén lévő tengerészek most átélnek, valójában a mindennapi munkájuk szerves részét képezi.
Ezért rekedt a teljes legénység Baltimore-ban
“A hajó gyakorlatilag még mindig üzemel” – mondta a Futurismnek Joshua Messick tiszteletes, a Tengerészek Központjának ügyvezető igazgatója.
“Nem arról van szó, hogy nem engedték ki őket, de a helyreállítási és takarítási munkálatokban részt vevő ügynökségekkel együtt dolgoznak.”
A Guardian cikkében olvasható részletes elemzés szerint a hajó legénysége jelentette, problémájuk volt az áramellátással. Így vészjelzést adtak le pillanatokkal azelőtt, hogy az ütközéstől a híd összeomlott volna, ami lehetővé tette a hatóságok számára, hogy korlátozzák a járműforgalmat a hídon.
A marylandi kikötői hatóság hivatalos Key Bridge-reagálási csoportjának képviselője csatlakozott Messick érzéseihez.
A szóvivő elmondása szerint a Dali legénysége “továbbra is részt vesz a hajó jelenlegi állapotának fenntartásában, az Egyesített Parancsnokság missziós műveleteinek támogatásában, és együttműködik a folyamatban lévő nyomozásban”.
A Dali legénysége “egy 35 napos útra készült, és a fedélzeten van elegendő ellátmány ehhez”. Bár igaz, hogy a 35 napos út magában foglalta volna a Dél-Ázsiába való visszatérést is, ahonnan a hajó és legénysége származik.
Azonban ha a hajónak ezentúl is Baltimore-ban kell maradnia, nem világos, mi lesz a legénységgel.
A Baltimore kikötőjében horgonyzó, március végén a Key-hídnak ütközött hajó legénysége részesült “mentálhigiénés segítségben, megfelelő szállást kaptak és hangulatjavító tevékenységeket is végeztek”.
Ezekre mindenbizonnyal azért volt szükség, hogy megbirkózzanak azzal, hogy az otthonuktól a tervezettnél tovább kell távol maradniuk, illetve feldolgozni mindazt, ami a baleset óta velük történt, amely hat, akkor a hídon tartózkodó vendégmunkás halálát okozta.
“A legénységgel a hajó képviselőjén keresztül nyílt kommunikációs vonalat tartunk fenn” – mondta a Key Bridge válaszadója. “Úgy tűnik, jó hangulatban és egészségben vannak.”
Bár a legénység egyik tagját a balesetet követően légi úton szállították el, hogy orvosi ellátásban részesüljön, nem sokkal később visszatért.
Ahogy pedig Messick, a tengerészeti központ ügyvezető igazgatója elmondta, a partraszállás koordinálása még jobb körülmények között is “nehéz” lenne.
“Ez még mindig egy aktív nyomozás egy olyan hajóval, amely jelenleg nem olyan helyen horgonyoz, ahonnan közvetlenül a partra lehet jutni” – magyarázta.
“Emellett ahhoz, hogy egy tengerész bármikor elhagyhassa a hajót, amerikai vízumra és a parti őrség által kiadott partraszállási engedélyre van szüksége. Nem vagyok tisztában a tengerészek megbízólevelének jelenlegi állapotával.”
“Nem arról van szó, hogy megtagadják tőlük a partraszállást, de a jelenlegi körülmények nem kedveznek ennek” – folytatta Messick. “Sajnos egy horgonyzó hajón dolgozó tengerész sem élvezheti a part adta szabadságot”.
Egyelőre nem tudni, mikor térhet haza a szingapúri hajó, illetve legénysége, akiknek többsége Indiából vagy Srí Lankáról származik. Ez pedig azt jelenti számukra, hogy egyelőre a baltimore-i kikötőben rekedtek.
Érdemes elolvasni:
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Űrhajó? Dehogy! Egy tanulmány szerint egy fejlett idegen civilizáció az egész csillagrendszerét terelheti
Létezett a természetben is nukleáris reaktor, és kevesebb, mint 2 milliárd éve még aktív volt
Eddig ismeretlen vulkánt fedeztek fel Magyarországon
Elképesztő: a gízai nagy piramisnak nem 4, hanem 8 oldala van
3200 évvel ezelőtt több civilizáció is egyszerre, rejtélyes módon hullott szét
Melyik régiókban és területeken található a legtöbb építkezési munka ma Magyarországon?