Így hárítja át a Wizz Air az utasokra az extraprofit-adót
A július 1-ig megvásárolt repülőjegyek esetében a Wizz Air nem hárítja át utasaira az extraprofit-adó által okozott pénzügyi terheket – közölte kedden a légitársaság.
Wizz Air
A közleményben leszögezték: a magyar kormány által 2022. július 1-től hatályba lépő, a légitársaságokat is sújtó extraprofit-adóval kapcsolatban a Wizz Air úgy döntött, bár a meghirdetett rendelet minden valószínűség szerint érinti majd a jegyárakat, a korábban megvásárolt jegyek esetében a légitársaság nem hárítja át utasaira a jogszabályban meghatározott összeget.
Hozzátették: az extraprofit-adó, továbbá az üzemanyagárak növekedése miatt a jövőben a viteldíjak várhatóan emelkedni fognak.
A repülőjegyárak azonban dinamikusan változnak, és mint mindig, ezután is elsősorban a kereslet és a kínálat határozza meg azok alakulását.
A Wizz Airnél továbbra is úgy vélik, az utasonként számított adó bevezetése nem csak magasabb viteldíjat jelenthet, de a légitársaságokra rótt extra gazdasági teher tovább lassítja a régóta várt gazdasági fellendülést is. Hozzátették, hogy a légiközlekedési ágazat, jelentős veszteségeket szenvedett el a Covid-19 világjárvány során, és bevétele, illetve nyeresége várhatóan még hosszú ideig nem éri el a vírus kitörése előtti szintet.
642 millió euró veszteség egy év alatt
Ahogy múlt héten közölték, a WizzAir diszkont légitársaság az idén márciussal zárult 2021/2022-es pénzügyi évét 642,5 millió euró veszteséggel zárta, az előző évi 576 millió eurós veszteség után, bevétele több mint kétszeresére, 1,66 milliárd euróra bővült az előző évi 739 millió euróról
– derül ki a társaság honlapján közzétett jelentésből.
A légitársaság az elmúlt pénzügyi évében 27,1 millió utast szállított, szemben az előző évi 10,2 millióval.
Járatainak feltöltési aránya 78,1 százalékra emelkedett az egy évvel korábbi 64,0 százalékról. A társaság flottája 153 gépre bővült 137 gépről. A légitársaság adózás, kamatfizetés és értékcsökkenési leírás előtti (EBITDA) vesztesége 19 millió euróra csökkent az előző évi mínusz 182,8 millió euróról. A WizzAir az új pénzügyi évének első és második negyedévére 30, illetve 40 százalék feletti kapacitásnövekedést tervez, flottája pedig a tervek szerint 182 repülőgépre bővül a pénzügyi év végére.
Ryanair
Mint ismert, a Ryanair diszkont légitársaság korábban arról döntött, hogy
a légitársaságokra kivetett extraprofit-adóját áthárítja az utazókra.
Emiatt Budapest Főváros Kormányhivatala Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter kezdeményezésére fogyasztóvédelmi eljárást indított a Ryanairrel szemben. A kormány elfogadhatatlannak tartja, hogy a korábban eladott jegyekre vonatkozóan a Ryanair már felszólította utasait a pótdíj befizetésére.
- angolul is olvasható ez a cikk: Wizz Air decided how to pass on the extra profit tax
- ez is érdekes lehet: A kata megy, viszont különadók jönnek?
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
VIDEÓ: A világ legnagyobb halszaporodóhelyét fedezték fel
A magyar ipar úttörője, az ágyúk és vasúti kerekek mestere: Ganz Ábrahám
Miért nem tudjuk a villámokat energiafejlesztésre használni?
Mi a legnagyobb eddig ismert prímszám?
Hány nukleáris fegyvert használtak eddig a történelem során?
12 ezer méter mély lyukat ástak a tudósok, hátborzongató dolgot találtak