A japán fiatalok túlságosan keveset isznak, sokkal kevesebbet, mint a szüleik generációja. A japán kormány és az adóhivatal szerint pedig ez súlyos probléma. Ezért nemrég kampányt indítottak azért, hogy növeljék a fiatalok piálási kedvét. Íme a részletek.
“Sake Viva!” néven indított kampányt a japán állam
A japán fiatalok sokkal kevesebb alkoholt isznak, mint a szüleik. Ez pedig jelentősen lecsökkentette az alkoholforgalmazásból befolyó állami bevételeket. Ezért a nemzeti adóhivatal versenyt hirdetett az országban olyan ötletekre, amelyek képesek volnának megfordítani e trendet. A kampánynak nevet is adtak: “Sake Viva!”. A szaké a japánok ősi alkoholos itala, amely rizs erjesztésével készül.
Az ötletpályázatra 20 és 39 év közötti japán fiatalok adhatják be javaslataikat. A cél az, hogy növeljék az igényt kortársaik körében az alkoholos italokra. E téren pedig az állam nem túl válogatós: jöhet a szaké vagy a japán égetett szeszből, a sócsúból gyártott bármely ital. De más “nemzeti italok” is, whiskey, bor, sör, mindegy az adóhivatalnak.
Az adóhatóság egyébként egy külön csoportot bízott meg az ötletpályázat levezénylésével. Szerintük a koronavírus-járvány okozta bezártság, illetve az elöregedő japán népesség az oka az alkoholfogyasztás csökkenésének. Ezért a résztvevőktől reklámokat, brandeket, sőt sajátos megközelítésű terveket várnak a mesterséges intelligencia felhasználásával.
- Ez is érdekelhet: Orosz és kínai hadihajók környékezték meg Japánt
Vegyes fogadtatás
A japán média szerint a kampányt a lakosság vegyesen fogadta. Sokan aggódnak, hogy az állam egy alapvetően egészségtelen szokást szeretne népszerűsíteni. Ugyanakkor másoknak már ötleteik is voltak. Ha már mesterséges intelligencia, szerintük
virtuális-valóság klubokat kellene létrehozni, ahol híres sztárok szolgálnának fel.
Egyébként az ötletpályázat határideje szeptember vége, a legjobb terveket utána szakértők segítségével fejlesztik tovább. A végleges terveket pedig novemberben fogják bemutatni.
Az adóhatóság legújabb adatai egyébként azt mutatják, hogy 1995 és 2020 között a fejenkénti 100 literről 75-re csökkent az alkoholos italok fogyasztása Japánban. Ennek megfelelően az adóbevételek is csökkentek. A Japan Times szerint 1980-ban a teljes bevétel 5%-át tették ki. 2020-ban azonban ez az arány mindössze 1,7%-ra csökkent.
A Világbank adatai szerint Japán lakosságának 29%-a 65 évesnél idősebb. E téren Japán áll a világranglista élén. Ez pedig nem csupán az alkoholfogyasztás kapcsán vet fel súlyos gazdasági problémákat. Sokan aggódnak, hogy egyes munkakörökbe nem lesz elég munkáskéz, miközben jelentősen nő majd az igény az idősgondozásra is.
- Olvass tovább nálunk: Kína nem nyugszik – az utóbbi tíz év legkomolyabb provokációját hajtotta végre Japán ellen
Source: BBC
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Egy tokaji szálloda is bekerült Európa legjobbjai közé
Oroszország állatkerti állatokat adott Észak-Koreának a katonákért cserébe
Magyar származású hírességeket idéz meg egy lenyűgöző animációs kisfilm
Ismét adventi vonatokkal utazhatunk a bécsi és zágrábi karácsonyi vásárokra
Egy rabszolga előzhette meg Magellánékat a Föld megkerülésében
Ez a 2 centiméternél is kisebb fosszília lehet a hiányzó láncszem az evolúcióban