A Wizz Air utasforgalma 112 százalékkal, bevétele 149 százalékkal, működési eredménye 32,5 százalékkal emelkedett 2023-as pénzügyi éve szeptemberrel zárult első fél évében az előző év azonos időszakához képest – közölte a diszkont légitársaság az MTI-vel csütörtökön.
A légitársaság adózás, kamatfizetés és értékcsökkenési leírás előtti (EBITDA) nyeresége az április és szeptember közötti időszakban 217,8 millió euróra emelkedett az előző évi 164,3 millió euróról, bevétele pedig 2,194 milliárd euróra nőtt 880,4 millió euróról. A vizsgált időszakban az utasforgalom 26,5 millióra emelkedett az előző év azonos időszakában mért 12,5 millióról, a kihasználtsági mutató 75,3 százalékról 86,9 százalékra nőtt. A jelentésben kiemelték, a három nyári hónapban az utasforgalom történelmi rekordot, 12,9 milliót ért el. “A fél év során a bevétel lényegesen magasabb volt, mint a tavalyi év azonos időszakában, és 31 százalékkal nőtt a koronavírus előtti időszakhoz képest” – értékelte a jelentést Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója.
Hangsúlyozta: a társaság az október és március közötti második fél évben 35 százalékkal tervezi növelni kapacitását 2019 azonos időszakához képest, és az utaskilométerre számított bevételei 5 százalékkal bővülhetnek az utolsó koronavírus-járvány előtti bázishoz képest. A társaság likviditása erős maradt, a készpénzállomány szeptember végén 1,63 milliárd eurót tett ki – ismertették a közleményben.
[hm_embed link=”https://hellomagyar.hu/2022/01/23/ezek-a-vilag-legbiztonsagosabb-legitarsasagai-es-a-wizz-air-is-ott-van-egy-kulon-kategoriaban/” ][/hm_embed]
Románia “nemzeti légitársasága” (is) lesz a Wizz Air?
Mint ahogyan azt több újság is megírta, a Wizz Air kimondottan is pályázik a román Blue Air csődje után kinyíló piaci rés belakására Romániában. Ennek érdekében folyamatosan bővíti romániai jelenlétét, rendszeresen toboroz és különösen a moldvai járatainak bővítésére figyel oda. Ezek ugyanis keleti szomszédunk legszegényebb területei, ahonnan rendszeresen és nagyon sokan ingáznak különböző nyugat-európai nagyvárosokba ingázni.
A sikerre nagy esélye van a magyar fapadosnak, mert versenyben vele a Ryanair volna, mely nem igazán koncentrál most a román piacra, hanem belső problémákkal van elfoglalva. Ezzel párhuzamosan viszont a másik román légitársaság, a Tarom is gyengélkedik, hatalmas kérdőjel, hogy meddig hajlandó a román állam kihúzni a bajból.
Mindez pedig előrevetíti, hogy e gyarapodással és még a COVID által sem megtört sikerszériával akár az európai vagy globális piacon is meghatározó magyar cég jöhet létre, amelynek a központja továbbra is Magyarország marad.
[hm_embed link=”https://hellomagyar.hu/2022/05/17/ez-lesz-a-neve-a-wizz-air-altal-alapitott-uj-legitarsasagnak/” ][/hm_embed]
A Wizz Air 2500 új légiutas-kísérőt vett fel az idén
A Wizz Air 2500 új légiutas-kísérőt vett fel az év első kilenc hónapjában; a vállalat célja, hogy 2030-ig munkavállalói száma elérje a húszezret – tájékoztatta a légitársaság az MTI-t még korábban. Jelenleg a cégnek csaknem 7000 munkavállalója van, közülük több mint 2000 pilóta, és csaknem 4500 légiutas-kísérő. A járvány miatt 2020-ban dolgozóik 19 százalékát bocsátották el, de ma már 2500-zal többen dolgoznak a Wizz Airnél, mint a válság előtt – közölték.
A légitársaságnak 16 országban van bázisa, ezekbe az országokba toboroznak új kollégákat. Magyarországon az idén száznál több új légiutas-kísérőt vettek fel. Ebben az évben a vállalat több mint 600 pilótával növelte a létszámot. Magyarországon várólista van a pilótáknak, ezért előbb egy külföldi bázison kezdenek az újonnan felvettek, csak később kerülhetnek át a budapesti, illetve debreceni bázisra.
Az év hátralévő részében is érkeznek új repülőgépek a légitársasághoz, így folyamatosan bővítik csapatukat, az idén még több mint 450 embert terveznek felvenni. Jelenleg ezret meghaladó útvonalat üzemeltet a Wizz Air, 54 ország több mint 200 városát érintve.
Source: MTI, HM
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
A legnagyobb tollas ragadozó lehetett a 3 méteres gyilokmadár a pliocén korból
A legfalánkabb fekete lyuk megválaszolhatja a csillagászok egyik legégetőbb kérdését
Egymillió embert sújtott ez a titokzatos betegség, majd nyomtalanul eltűnt
Íme Egyiptom kevésbé ismert piramisai a Középbirodalom korából
Miért Csókolózunk? Az Evolúciós Gyökerek a „Gondozó Végső Csókja Hipotézisben” Rejlenek
Noé bárkájához vezethet el a lenyűgöző 3000 éves térkép