Rendőrautóba rohant a Tesla, természetesen ‘önvezető’ üzemmódban, részeg sofőrrel
A The Wall Street Journal exkluzív felvételt szerzett arról, ahogy egy Tesla Model X egy álló vészhelyzeti járműbe ütközik, miközben az Autopilot, azaz az önvezető rendszer be volt kapcsolva. Ez már a sokadik sokkoló felvétel, amely bemutatja az autógyártó vezetőtámogató rendszerének életre gyakorolt káros hatásait.
A bűnüldöző szervek szerint a videóban szereplő sofőr ittas volt, és a sávjában haladt egy texasi autópályán nem sokkal éjfél után. Ezután a sofőr 102 kilométeres óránkénti sebességnél bekapcsolta az EV-gyártó jellegzetes hírhedt vezetőtámogató funkcióját.
A funkció mintegy 30 perc alatt 150 alkalommal figyelmeztette a vezetőt, hogy fogja meg a kormányt, miközben az Autopilot be volt kapcsolva. Míg az autópályán könnyen felismerte a mozgó járműveket, az Autopilot egyértelműen nehezen vette észre a vezető előtt a sávot elfoglaló álló rendőrautót. Még úgy is, ha annak lámpái villogtak.
A jármű naplója szerint a sofőr megrántotta a kormányt, hogy jelezze a járműnek, hogy figyel, de másodpercekkel később 90 kilométer/órás sebességgel belecsapódott a mentőautóba, aminek eredménye a hajmeresztő felvétel. A balesetben öt rendőr sérült meg, akik a WSJ szerint most beperelték a Teslát, azt állítva, hogy az Autopilot volt a felelős. A Tesla tagadja a vádakat.
Olcsó trükkökkel is átverhető a Tesla rendszere
Félrevezető nevük ellenére a Tesla Autopilot és Full Self-Driving (teljes önvezetés) funkciói megkövetelik, hogy a vezető résen legyen, hogy bármikor átvehesse az irányítást. Ez a fajta félreértés egyes járművezetőknek hamis biztonságérzetet adhat, különösen, ha a volán mögött alszanak vagy valamiféle befolyásoltság alatt vezetnek. Ez pedig felkeltette a szabályozó hatóságok figyelmét, akik több vizsgálatot is indítottak a vállalat ellen az említett balesetek miatt.
2021-ben a Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) megkezdte a parkoló vészhelyzeti járművekkel való ütközések vizsgálatát, mielőtt 2022-ben további sérülések és halálesetek fényében bővítette volna a vizsgálat hatályát.
Ez annak ellenére történt, hogy a Tesla 2021 szeptemberében egy szoftverfrissítést adott ki, amely a problémát hivatott orvosolni. Ugyanakkor, ahogy a WSJ rámutat, az NHTSA által vizsgált balesetek egy része a frissítés kiadása után történt.
A kritikusok szerint az Elon Musk vezette vállalat túl keveset tett a probléma kezelése érdekében. A vállalat vezetéstámogató funkcióit a mai napig könnyen át lehet verni, ha súlyokat akasztanak a kormánykerékre, vagy akár leragasztják a vezetőre néző kamerát, amely a sofőr figyelmét hivatott mérni.
A The Washington Post által az NHTSA adatainak friss elemzése szerint az Autopilotot érintő halálesetek száma az elmúlt évben ugrásszerűen megnőtt.
Érdemes elolvasni:
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Az egyik legkegyetlenebb kivégzési módszer, amit valaha kitaláltak
Az egyik legnagyobb tömeges pusztulás, amely az élőlények 85 százalékát elpusztította
Így csempésznek drogokat tengeralattjárókon
Egy titkos küldetés, amely megrázta Európát
Egy lándzsával átszúrt gólya örökre megváltoztatta, mit gondolunk a madárvonulásról
Hogyan építették piramisokat? Ezek a legvalószínűbb elméletek