Magyarországig érnek a legújabb dízelbotrány szálai
A németországi, az olaszországi és a magyarországi ügyészség a Reuters szerint házkutatásokat tartott több helyszínen, köztük Esztergomban is. Olyan eszközök használatának nyomait keresték, mely hamis képet ad a Suzuki dízelmotoros járműveinek károsanyag-kibocsátásáról, hogy a szint megfeleljen az Európai Unió előírásainak.
A német ügyészség szerdai közleménye szerint a nyomozásban érintett a Suzuki, a Stellantis, ami a világ 4. legnagyobb autógyártója és amely a kérdéses motorokat szállította, illetve a Marelli, egy japán, autóalkatrészeket gyártó cég, amely ezekhez az erőforrásokhoz szállított alkatrészeket.
A kutatásokat Németországban, Olaszországban és Magyarországon folytatják az Eurojust, az Európai Büntető Igazságügyi Együttműködési Ügynökség összehangolt fellépésének részeként.
Az Eurojust szerint a razziákat “egy japán gyártó autóinak motorjaiban alkalmazott, hibás emissziós eszközök használatának megakadályozása érdekében hajtották végre”.
“Az eszközöket állítólag nagyszámú kocsi olasz gyártmányú dízelmotorjaiban helyezték el, amik működésük közben azt a benyomást keltették, hogy a járművek nitrogén-oxid-kibocsátása megfelel az uniós előírásoknak” – közölte a hivatal.
A motorokat ezután egy magyarországi gyártóüzemben szerelték be az autógyártók különböző modelljeibe – tették hozzá.
A németországi európai központtal rendelkező japán Suzuki szóvivője elmondta, hogy a vállalat és a helyi vezetés “együttműködik a nyomozó hatóságokkal”.
A szóvivő hozzátette, hogy a cég nem nyilatkozhat bővebben, mert a vizsgálatok folyamatban vannak.
A Stellantis közölte, hogy leányvállalatát, az FCA Italy-t egy frankfurti vizsgálat részeként felkérték, hogy szolgáltasson információkat és dokumentumokat “a Suzukinak szállított dízelmotorokban egy állítólagosan meg nem engedett károsanyag-kibocsátás-szabályozó szoftver használatával kapcsolatban”.
“A cég továbbra is teljes mértékben együttműködik az ügyben folyó vizsgálatokban” – áll az autógyártó közleményében.
A Marelli egy közleményben szintén közölte, hogy aláveti magát a nyomozásnak.
“A Marelli biztos abban, hogy tevékenységünket mindig az előírásoknak megfelelően végeztük” – írta a cég.
A Stellantis tavaly közölte, hogy egy párizsi bíróság vizsgálatot indított az FCA Italy ellen 2014 és 2017 között dízelüzemű járműveik értékesítésével kapcsolatos fogyasztói csalás vádjával.
A Stellantis 2021 elején jött létre a Fiat Chrysler és a francia PSA egyesülésével.
Hasonló illegális szoftverek, használata eredményezte a Volkswagennél 2015-ben a “dízelgate” botrányt, amely az eddigi legnagyobb ilyen típusú eset volt.
A Volkswagen a vizsgálatok során elismerte, hogy az eszközt a dízelmotorok tesztelésére használta és elmondta, hogy az ügyben világszerte 11 millió jármű érintett. A járműfelújítások, a pénzbírságok és a jövőbeni jogi követelések eddig több, mint 40 milliárd dollárjába került a német autógyártónak.
Érdemes elolvasniMegvan a tízmilliomodik Dacia
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Egy tokaji szálloda is bekerült Európa legjobbjai közé
Oroszország állatkerti állatokat adott Észak-Koreának a katonákért cserébe
Magyar származású hírességeket idéz meg egy lenyűgöző animációs kisfilm
Ismét adventi vonatokkal utazhatunk a bécsi és zágrábi karácsonyi vásárokra
Egy rabszolga előzhette meg Magellánékat a Föld megkerülésében
Ez a 2 centiméternél is kisebb fosszília lehet a hiányzó láncszem az evolúcióban