Már a Volkswagen is gondban a gáz miatt, a német gyárak egy részét is külföldre vihetik
A Volkswagen folyamatosan keresi a földgázhiány ellensúlyozásának módjait. Ilyen lehet a termelésük átszervezése és áthelyezése az úgynevezett globális létesítmények hálózatára.
A Bloomberg szerint a lépés jól jelzi, hogy az orosz ukrajnai invázió által kirobbantott energiaválság felborítja Európa ipari környezetét.
A Volkswagen, Európa legnagyobb autógyártója közölte, hogy a termelés egy részének átcsoportosítása az egyik középtávú lehetőség, ha a gázhiány a tél után is fennállna. A társaságnak jelentős gyárai vannak Németországban, Csehországban és Szlovákiában, amelyek az orosz gázra leginkább támaszkodó európai országok közé tartoznak, valamint olyan dél-európai létesítményei, amelyek máshonnan szerzik be az energiát.
„Középtávú alternatívákként a nagyobb lokalizációra, a gyártási kapacitás áthelyezésére vagy műszaki alternatívákra összpontosítunk, hasonlóan ahhoz, ami a félvezetőhiánnyal és más közelmúltbeli ellátási lánc megszakításokkal kapcsolatos kihívások kapcsán már bevett gyakorlat” – írta a közleményben Geng Wu, a Volkswagen beszerzési vezetője.
Oroszország azon döntése miatt, hogy drasztikusan lecsökkenti az Európába irányuló gázszállítást, Németországban komoly aggodalmak támadtak. A közelmúltban megjelent hírek, miszerint a gáztárolókban lévő energiahordozó mennyisége már megközelíti a tervezett szint 100 százalékát, csillapította az akut hiánytól való félelmet ezen a télen, de az országnak jövő nyáron is lehetnek gondjai, amikor az orosz gáz nélkül kell pótolnia a kimerült tartalékokat.
Délnyugat-Európa vagy Észak-Európa part menti övezetei, amelyek mindegyike jobb hozzáférést biztosít a tengeri cseppfolyósított földgázrakományokhoz, bármely termelési átállás haszonélvezői lehetnek – közölte a Volkswagen szóvivője. A Volkswagen-csoport már üzemeltet autógyárakat Portugáliában, Spanyolországban és Belgiumban, melyek mind LNG-termináloknak otthont adó országok.
Az biztos, hogy minden jelentősebb termeléseltolódás Európa legnagyobb gazdaságától komoly akadályokba ütközne. A VW-nek mintegy 295.000 alkalmazottja van Németországban, és a munkavállalók képviselői a vállalat 20 tagú felügyelőbizottságának mintegy felét teszik ki. A termelés bármilyen átalakítása valószínűleg korlátozott számú jármű gyártását jelentene, nem pedig az üzemek teljes leállását.
Míg a VW gyártósorainak gázellátása jelenleg biztosított, a vállalat potenciális megtakarításokat eszközölt európai telephelyein a gázfogyasztás „kétszámjegyű csökkentésére” – mondta Michael Heinemann, a VW erőművi egységének ügyvezető igazgatója.
Ennek ellenére az autógyártó azt mondta, hogy aggódik amiatt, hogy a magas gázárak milyen hatással lehetnek beszállítóira.
“A politikusoknak meg kell fékezniük a gáz- és áramárak jelenleg ellenőrizetlen robbanását is” – mondta Thomas Steg, a társaság külkapcsolati vezetője. Ellenkező esetben különösen a kis- és közepes méretű, energiaigényes vállalatoknak lesznek komoly gondjai az ellátási láncban, és csökkenteniük kell vagy le kell állítaniuk a termelést.
[hm_embed link=”https://hellomagyar.hu/2022/09/22/egy-nemet-kepviselo-szavaitol-retteg-a-vilag/” ][/hm_embed]
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Újra látható lesz a Budavári Palota északi szárnyán a Hungária szoborcsoport
Putyin szerint az ukrajnai háború globális méreteket ölthet
Megtalálták az eddigi legősibb ábécét, és 500 évvel régebbi, mint a korábbi rekordtartó
Űrhajó? Dehogy! Egy tanulmány szerint egy fejlett idegen civilizáció az egész csillagrendszerét terelheti
Létezett a természetben is nukleáris reaktor, és kevesebb, mint 2 milliárd éve még aktív volt
Eddig ismeretlen vulkánt fedeztek fel Magyarországon