Hatalmas gond van a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren az üzemanyag-ellátással
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren komoly problémák adódtak a repülőgép-üzemanyag, elsősorban kerozin ellátásával kapcsolatban.
A Budapest Airport július 15-én kiadott NOTAM közleményében tájékoztatta a légitársaságokat és üzemeltetőket, hogy július 16-tól július 31-ig – az ellátási láncban jelentkező fennakadások miatt – átmenetileg kevesebb kerozin érhető el a repülőtéren működő összes üzemanyag-kiszolgáló cég révén. Az Airportál szerint a probléma minden légitársaságot érint, különösen a budapesti bázisról induló járatokat és a hosszútávú utas- illetve áruszállító járatokat.
A Budapest Airport arra kéri az üzemeltetőket, hogy az érintett időszakban úgy tervezzék járataikat, hogy csak minimális üzemanyag-utántöltésre legyen szükségük Budapesten, és a lehetséges legnagyobb mennyiséget a kiindulási repülőtereken vegyék fel. Ez a stratégia elsősorban annak a célnak szolgál, hogy a kerozinkészletek a lehető leghatékonyabban és igazságosan legyenek felhasználva, miközben elkerülhetővé váljanak komolyabb járatkésések vagy törlések.
A kerozinellátás jelenleg két szolgáltató cég révén zajlik Ferihegyen: a Budapest Airport leányvállalata, a Repülőtéri Üzemanyag Kiszolgáló Kft. és az AirBP. Az üzemanyag nagy része a MOL százhalombattai finomítójából csővezetéken érkezik a repülőtérre, de alternatív vasúti szállítási mód is rendelkezésre áll.
Júniusban a MOL csőszakasz-cseréket végzett a kerozinvezeték Gyál és Vecsés közötti részén, amit akkor a vállalat biztonsággal végrehajthatónak ítélt, ügyelve arra, hogy az üzemanyag-ellátás továbbra is zavartalan legyen. Azonban jelenleg nem tisztázott, hogy a mostani üzemanyaghiány összefüggésben áll-e ezekkel a karbantartási munkákkal, vagy más logisztikai problémák állnak a háttérben.
Az üzemanyag-ellátási gondok miatt a repülőtér üzemeltetője és a légitársaságok együttműködését hangsúlyozza, utalva arra, hogy amennyiben a légitársaságok figyelembe veszik az ajánlásokat, járatkésések vagy járattörlések várhatóak elkerülhetőek. Azonban ha a problémák tovább súlyosbodnak, hosszútávú járatok esetében szükségessé válhat közbenső technikai leszállás és tankolás is, ami befolyásolhatja az utasok kényelmét és a légiközlekedés menetrendjét.
A Budapest Airport és a MOL jelenleg is dolgozik az üzemanyag-ellátási lánc helyreállításán, miközben minden érintett félnek alkalmazkodnia kell a kialakult helyzethez. A nyár végéig tartó korlátozások időszakában a légitársaságoknak megfontoltan kell megtervezniük üzemanyag-pótlásukat, célzottan minimalizálva a ferihegyi utántöltések mennyiségét a működés zavartalansága érdekében.
Érdemes elolvasni:
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Átadták végre a hévízi rendezvényteret
Strandok Éjszakája 2025: Éjszakai fürdőzés, koncertek és különleges programok július végén
Budapest is ott van a világ 50 leginnovatívabb városai között
Hamarosan kezdődik a Körszálló felújítása, és végigkövethetjük az egészet!
Medúzákat találtak a Hármas-körösben, de mit jelent ez a folyóra nézve?
300 áldozat és egy bába: A tiszazugi méregkeverők hátborzongató története