Itt a Toyota történelmi bejelentése: kizárólag elektromos járműveket gyártanak a jövőben
A Toyota felgyorsítja elektromos járműgyártási ütemtervét, és ígéretet tett arra, hogy 2030-ig 30 elektromos járművet bocsát ki, nem pedig csak 15 EV-t 2025-ig, ahogyan azt korábban ígérték.
A The Verge beszámolója szerint kedden tartott látványos sajtótájékoztatót Akio Toyoda vezérigazgató, aki azt is megfogadta, hogy 2030-ig 3,5 millió akkumulátoros EV-t ad el világszerte, és 2035-re a Lexust kizárólag elektromos járműveket forgalmazó márkává alakítja át.
A vállalat közölte, hogy 2 trillió jent (17,6 milliárd dollár) fektet be az akkumulátoros járműtechnológiába, ami egyharmaddal nagyobb válllás a korábbi ígéretekhez képest.
Toyota: elsőből középmezönybe
A Toyota a villamosítás korai úttörője volt, és segített előkészíteni az utat az olyan cégek számára, mint a Tesla és mások, bizonyítva, hogy az alternatív hajtásláncú járművek rendkívül népszerűek lehetnek.
A vállalat azonban azóta messze lemaradt versenytársaitól.
Az olyan vállalatok, mint a Nissan, a General Motors és a Volkswagen már évek óta árulnak tisztán akkumulátoros-elektromos járműveket, miközben azt is elárulták, hogy tervezik a benzines autók teljes kivonását.
A Toyota mindeközben még nem adott ki hosszú hatótávolságú elektromos járművet.
A vállalat felsővezetői, köztük a milliárdos vezérigazgató, Akio Toyoda, pedig már többször nyilatkoztak úgy, hogy az elektromos járművek irányába mutató tendenciát “túlzónak” nevezték, részben az erőművekhez kapcsolódó kibocsátások miatt – ami az olaj- és gázipar egyik kedvenc beszédtémája.
Érdemes elolvasniZseniális ötlet: elindult az autófelújító gyár!
Megváltozott hangnem
A keddi rendezvényen azonban Toyoda megváltoztatta a hangnemét, és azt hangoztatta, hogy a vállalatnak több elektromos autó kibocsátásával kell csökkentenie a kipufogógáz-kibocsátást.
“Hiszem, hogy a karbonsemlegesség elérése egy olyan világ megvalósítását jelenti, amelyben a bolygón élő összes ember továbbra is boldogan él. Mi szeretnénk segíteni egy ilyen világ megvalósításában. Ez volt és marad a Toyota kívánsága és globális vállalatként ez a küldetésünk. Ehhez a kihíváshoz a lehető legnagyobb mértékben és a lehető leghamarabb csökkentenünk kell a CO2-kibocsátást”.”
A bejelentés részeként a Toyota több tucat koncepciójárművet mutatott be, köztük szedánokat, sportkocsikat, crossovereket, SUV-kat, pickupokat, sőt még néhány dobozos siklót is.
A vállalat nem közölt sok részletet az egyes járművekről, de megjegyezte, hogy egy tervezett Lexus sportautó 700 km-es “utazó hatótávolsággal” rendelkezik majd, és két másodperc alatt képes lesz 0-ról 100 km/órás sebességre gyorsulni.
Még jobban nyitnak az amerikai piac felé
A Toyota első nagy hatótávolságú EV-je, a BZ4X kompakt SUV várhatóan 2022 közepén jelenik meg az Egyesült Államokban.
A Toyota azt tervezi, hogy a beígért 17,6 milliárd dollár egy részét az Egyesült Államokban költi el. A vállalat nemrég jelentette be, hogy 1,29 milliárd dolláros akkumulátorgyárat épít Észak-Karolinában, ami része annak a tervének, hogy a következő évtizedben mintegy 13,6 milliárd dollárt fektet be az akkumulátortechnológiába.
Az EV-k iránti egyre növekvő elkötelezettsége ellenére azonban
a Toyota még mindig sok pénzt költ Washingtonban, hogy lobbizzon Joe Biden elnök azon erőfeszítései ellen, amelyekkel az amerikaiakat több EV vásárlására ösztönzi.
A kongresszusi demokraták azt javasolták, hogy a szövetségi EV adójóváírást 7500 dollárról 12 500 dollárra emeljék az Egyesült Államokban szakszervezeti tagsággal rendelkező munkavállalók által gyártott elektromos járművek vásárlása esetén, ami ellenreakciót váltott ki az olyan nem szakszervezeti vállalatok részéről, mint a Tesla és a Toyota. A japán autógyártó egész oldalas újsághirdetéseket adott fel, amelyekben azzal vádolta meg Bident és a demokratákat, hogy “politikát játszanak a környezettel”.
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Újra látható lesz a Budavári Palota északi szárnyán a Hungária szoborcsoport
Putyin szerint az ukrajnai háború globális méreteket ölthet
Megtalálták az eddigi legősibb ábécét, és 500 évvel régebbi, mint a korábbi rekordtartó
Űrhajó? Dehogy! Egy tanulmány szerint egy fejlett idegen civilizáció az egész csillagrendszerét terelheti
Létezett a természetben is nukleáris reaktor, és kevesebb, mint 2 milliárd éve még aktív volt
Eddig ismeretlen vulkánt fedeztek fel Magyarországon