Abu-Dzabinak búcsút intünk, de újabb közel-keleti piacra léphet be a Wizz Air
A közelmúltban bejelentett abu-dzabi kivonulás után új közel-keleti piac felé kacsintgat a Wizz Air. Az Ománi Szultánság légiközlekedési hatósága és repülőtér-üzemeltetője jelenleg tárgyalásokat folytat az európai fapados óriással, hogy közvetlen járatok indulhassanak több európai városból, köztük Budapestről, Maszkatba.
Jöhet a Budapest–Maszkat járat?
A Muscat Daily beszámolója szerint Ahmed bin Saeed al Amri, az Oman Airports vezérigazgatója megerősítette, hogy komoly egyeztetések zajlanak a Wizz Airrel új járatok indításáról. A tervek szerint a járatok Budapest mellett más európai városokat is összekötnének az arab országgal. A menetrendszerinti járatok célja nem csupán a turizmus fellendítése, hanem az ománi repülőterek bevételének növelése és működésük hatékonyabbá tétele is.
A LOT Polish Airlines is a tárgyaló felek között szerepel: a lengyel légitársaság egy Varsó–Maszkat közvetlen járat indításán dolgozik, amelyhez a szükséges hatósági engedélyek már folyamatban vannak. Az ománi hatóságok ezen kívül más ázsiai országokkal (például Kínával és Vietnámmal) is tárgyalnak új légi kapcsolatok kialakításáról.
Visszavonulás Abu-Dzabiból
A Wizz Air a közelmúltban jelentette be, hogy 2025. szeptember 1-jétől leállítja Abu-Dzabiban működő leányvállalatának, a Wizz Air Abu Dhabinak az üzemeltetését. A döntés hátterében több tényező áll: a bonyolult szabályozási környezet, hajtóműproblémák, a háborús konfliktusok okozta légtérzárak, valamint az elmaradó profit és működési nehézségek. A vállalat szerint a kivonulással felszabaduló kapacitást most új, potenciálisan nyereségesebb európai és közel-keleti útvonalakra csoportosítják át.
A Wizz Air számára Omán egy új stratégiai lehetőséget jelenthet: a politikailag stabil, turisztikailag vonzó ország nyitott a külföldi légitársaságok együttműködésére. A magyar kötődésű légitársaság már jelen van a térségben, például Szaúd-Arábiában és Kuvaitban, így az ománi bővítés jól illeszkedik a régiós terjeszkedési terveikbe.
Folyamatos fejlesztések az ománi reptereken
Ománban egyre nagyobb figyelmet fordítanak a nemzetközi légi kapcsolatok bővítésére. Az ország repülőtereit üzemeltető vállalat a közelmúltban több nemzetközi együttműködési megállapodást is aláírt, többek között a szingapúri Changi Airports Internationallel, amely a kereskedelmi és légiközlekedési bevételek növelésében nyújt segítséget. Emellett egy malajziai céggel is megállapodtak, hogy feltérképezzék a maszkat-i repülőtér környéki fejlesztési lehetőségeket.

Maszkat. Fotó: depositphotos.com
Maszkat nemzetközi repülőtere a járvány előtti szinteket is meghaladó utasforgalmat bonyolít, noha a tranzitutazók száma csökkent az Oman Air járatszámának visszavágása miatt. Salalah repülőterén pedig látványos növekedést tapasztaltak az idei khareef szezonban (monszun időszakban), főként belföldi és térségi járatok révén.
Várható bejelentés?
Bár egyelőre hivatalos bejelentés még nem született, a nyilatkozatok alapján a Wizz Air és az Oman Airports közötti megállapodás hamarosan véglegesedhet. Ha ez megtörténik, Budapest újabb közvetlen járattal bővülhet a Közel-Kelet irányába, ezzel tovább növelve hazánk légi összeköttetéseit és a térség turisztikai elérhetőségét.
Érdemes elolvasni:
- Ennyi volt! A Wizz Air megszünteti abu-dzabi járatait
- Visszamondja legmodernebb gépeit a Wizz Air: Mi áll az XLR-flotta megvágása mögött?
Kiemelt kép: depositphotos.com
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Meghalt a szaúdi „alvó herceg”, aki húsz évig feküdt kómában
Budapest az egyik legjobb családi nyaralási célpont Európában – nem véletlenül!
Kulturális csomópontként nyit újra a Mária Magdolna-torony
Magyarország a munkaévek toplistáján: hány évet kell dolgoznunk az életünkből?
Hihetetlen lelet: rovarszárnyak díszítették az ősi koreai koronát
Megérkezett a világsztár Budapestre: Teltházas koncertre készül Jennifer Lopez