Már Európában is terjed a dupla nyerges vontató, hozzánk is elérhet ez a vívmány? – képek
Általában Ausztráliából érkező képsoroknál látunk olyan szállítási megoldásokat, amikor több nyerges vontatót összekapcsolnak, és egy teherautó szinte vonat hosszúságúvá válik. Nos, úgy tűnik, hogy hamarosan nálunk is megjelenik ez a megoldás dupla nyerges vontató formájában.
A Scania hivatalos oldalán jelentette be, hogy a Sesé logisztikai vállalat és a Scania forgalomba helyezte az első spanyolországi Duo Trailer koncepciójú, megújuló üzemanyaggal hajtott teherautót. A 31,7 méter hosszú Duo Trailerrel felszerelt Scania R650 4×2-es nyerges vontató heti 4500 kilométert tesz meg a spanyolországi Pamplona és Barcelona városok között.
Ezek a kísérleti szállítások a DUOTRAILER nemzetközi járműcsoportok részét képezik, amelyek a spanyol Saragossa Egyetemmel együttműködve több európai országban végeznek valós teszteket. A tanulmány célja, hogy javítsák a közúti közlekedést, beleértve a biztonságot, az áruszállítás hatékonyságát, az üzemanyag-fogyasztást és a kibocsátást. A logika egyszerű, a nagyobb járműkombinációval és a megújuló üzemanyag felhasználásával jelentősen csökkenthetik a CO2-kibocsátást.
A mostani újítás praktikus is, hiszen szükség esetén szétválaszthatók a pótkocsik. A Sesé Duo Trailer esetében ez két 13,6 méteres hagyományos félpótkocsit jelent, amelyeket egy dollyval kötnek össze, és egy 70 tonna vontatási kapacitású teherautó húz.
Sesé Magyarországon is
A Sesé, amelynek székhelye a spanyolországi Zaragozában található, 20 országban működik Európában, Amerikában, Afrikában és Ázsiában. A cég oldala szerint a Sesé Autologistics Hungary működik idehaza, Pilisvörösvár a bejelentett székhelyük. Magyarországon nem várható a tesztidőszakban a dupla nyerges vontatók megjelenése, hiszen még Spanyolországban is külön engedéllyel közlekedhetnek csak a már említett útszakaszon, mondta el szerkesztőségünk megkersésére a magyarországi leányvállalat.
Egyébként a vállalat úttörő szerepet játszott az első spanyolországi Duo Trailer bevezetésében 2018-ban, és úgy tűnik, hogy nem hagynak fel a teherszállítások dekarbonizációjával. Ami pedig végképp környezetbarát logisztikai megoldás, a Duo Trailer modulok használata lehetővé teszi a közúti árufuvarozás és a vasúti szállítás kombinálását is.
A Duo Trailer úgy van kialakítva, hogy nagy kapacitású utakon közlekedjen, csökkentve ezzel a hagyományos utakon történő kockázatosabb szállításokat.
Új üzemanyagtípussal csökkenthető a CO2 kibocsátás
A teherautók hosszabb kombinációi a megnövekedett hatékonyságnak köszönhetően csökkentik a károsanyag kibocsátást.
A Repsol által szállított megújuló üzemanyagnak köszönhetően a CO2-kibocsátás tovább csökken, akár 90 százalékkal. A fejlett HVO (hidrogénezett növényi olaj) bioüzemanyagot hulladékból, például használt növényi olajokból, valamint mezőgazdasági és erdészeti maradékokból állítják elő. Emellett rendelkezik az Európai Unió megújuló energiaforrásokról szóló irányelve által megkövetelt fenntarthatósági tanúsítványokkal, és megfelel minden olyan műszaki követelménynek, amely
garantálja a dízelmotoros járművekben való felhasználását, mindenféle módosítás nélkül.
Eddig a teszteket egyetlen félpótkocsis traktorokkal végezték, és több mint 550 000 kilométeren keresztül HVO-val tankolták, ami megbízható eredményeket mutatott. A további eredményekről mi is hírt fogunk adni.
Ahogy arról korábban hírt adtunk, egy hatalmas konvojt alkotva vonultak fel a munkagépek az M0-n. És hogy miért? Itt megtalálod a választ képekkel
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Ahol leghalálosabb kórokozók lakoznak: Az Egyesült Államok titkos laborja
A világ leggyorsabb tesztpályája, ahol kanyaródás nélkül lehet maximális sebességgel száguldani
VIDEÓ: A világ legnagyobb halszaporodóhelyét fedezték fel
A magyar ipar úttörője, az ágyúk és vasúti kerekek mestere: Ganz Ábrahám
Miért nem tudjuk a villámokat energiafejlesztésre használni?
Mi a legnagyobb eddig ismert prímszám?