• Ukrajna
  • Egyesült Államok
  • Oroszország
  • történelem
  • Daily News Hungary
hm-logohm-logohm-logohm-logo
  • Külföld
  • Belföld
  • Trend
  • MIX
  • Kult+Múlt
  • Utazás
✕
Rendkívüli hírek
Szerkesztőség Szerkesztőség · 2024.06.27.
· Külföld

Japán 500 kilométeres, teljesen automatizált logisztikai vonalat tervez

A japán kormány tervei között szerepel, hogy a nagyvárosokat automatizált, kibocsátásmentes logisztikai rendszerekkel kösse össze, amelyek több millió tonna rakományt képesek csendesen és hatékonyan mozgatni, miközben több tízezer teherautót távolítanak el az utakról.

A The Japan News szerint a projektről február óta tárgyal a földügyi, infrastrukturális, közlekedési és idegenforgalmi minisztérium szakértői csoportja.

Pénteken egy időközi jelentést tették közzé, amelyből kiderül, hogy a Tokió és Oszaka közötti első ilyen jellegű rendszert 2034-re tervezik elindítani.

Japán sajátos módon küzd az öregedő társadalom ellen

Japán közlekedés áruszállítás

Egyre gyérebb a forgalom Japánban… Kiemelt kép: depositphotos.com

Japán jól ismert népességcsökkenése komoly munkaerőhiányt vetít előre az elkövetkező évekre. A projekt egyik konkrét problémája az online vásárlás folyamatos növekedése, amely a kézbesítő sofőrök számának csökkenésével jár.

A szakértők becslései szerint 2030-ra a csomagok mintegy 30%-a nem fog eljutni A-ból B-be, mert egyszerűen nem lesz, aki leszállítsa őket.

Éppen ezért valósítanák meg ezt a logisztikai vonalat, amelynek első verziója a csapat szerint 25 ezer teherautónak megfelelő mennyiségű kisárut fog szállítani Tokió és Oszaka között, adta hírül a New Atlas.

Hogy ezt pontosan hogyan teszi majd, még nem tudni, de az egyes raklapok akár egy tonna kis rakományt is szállíthatnak, és emberi beavatkozás nélkül mozognak majd az egyik végétől a másikig.

Hatalmas vállalkozás, de nem megoldhatatlan

Az egyik lehetőség, hogy a két város közötti 500 km-es távolságot hatalmas szállítószalagok segítségével teszik meg, amelyek az autópálya mellett vagy esetleg az út alatt, alagutakban futnának.

Alternatív megoldásként az infrastruktúra egyszerűen sík sávokat vagy alagutakat biztosítana, a raklapokat pedig automatizált elektromos kocsik mozgatnák.

Egy 500 km hosszú alagút megépítését azonban még a japán gazdaság is megérezné, körülbelül 23 milliárd dollárba kerülne a szállítószalagokat vagy az autonóm kocsik nélkül is.

Elgondolkodtató viszont, hogy vajon az autonóm elektromos teherautók képesek lennének-e elvégezni a munkát az infrastruktúra kiépítése nélkül.

A projekt tervezett kezdési időpontja 2034, és a vezető nélküli technológia jelenlegi állását tekintve nagyon is valószínűnek tűnik, hogy addigra nagy számban lesznek önvezető járművek az utakon.

A minisztérium mégis felhívást intézett a magánvállalkozásokhoz a projekt finanszírozására, és úgy tűnik, hogy komolyan gondolja a dolgot.

“A projekt nemcsak a logisztikai válságot fogja kezelni, hanem az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentéséhez is hozzájárul” – mondta Szaito Tecuo földügyi, infrastrukturális, közlekedési és idegenforgalmi miniszter.

“Szeretnénk gyorsan folytatni az erről szóló megbeszéléseket.”

Érdemes elolvasni:

  • Szétverték az oroszok a világörökség egy darabját a Krímen
  • Oroszország újabb óriási gyomrost kapott Kínától
Ha szeretnéd segíteni a HellóMagyar munkatársainak munkáját és a független újságírást,
itt tudod támogatni az oldalunkat
furcsa Japán népesség társadalom
Megosztás

Érdemes elolvasni

  • Vulkán Olaszország alatt: A földmozgások új értelmezése Campi Flegreinél

  • Új, fizetős útszakaszok jönnek júniustól a magyar autópályákon

  • Rizsszem alakú féreg fertőzte meg a 10 éves lány egész testét az alulsütött hús miatt

  • Brooklyn – a második legnagyobb „magyar” város?

  • Valójában ezért halt meg Ötzi, a jégember

  • A nyelv kialakulása: hogyan tanult meg beszélni az ember?

Kapcsolódó cikkek

Üzbegisztán tász türk államok szövetsége turizmus
2025.05.19.

Üzbegisztán együttműködése a Türk Államok Szervezetével a turizmus területén bővül


Olvasson tovább
orosz hadihajó járőrözés árnyékflotta
2025.05.19.

Az EU összefog az orosz „árnyékflotta” ellen a Balti-tengeren


Olvasson tovább
vlagyimir putyin oroszország ukrajna ukrán háború béke
2025.05.19.

Putyin elmondta a béke orosz feltételeit


Olvasson tovább
bankkártya fizetés fizetési mód
2025.05.19.

Hogyan változtatja meg a megfelelő fizetési mód a játékélményt a kaszinóban?


Olvasson tovább
rkk_336x280px

Érdemes elolvasni

stso

Adatkezelési tájékoztató

Süti (cookie) kezelése

Jogi közlemény

Szerzői Jogok

Hirdess velünk

Impresszum

© 2025 HelloMagyar. Minden jog fenntartva! | Szerver: levixdc.hu
Olvastad már?
Vulkán Olaszország alatt: A földmozgások új értelmezése Campi Flegreinél

Vulkán Olaszország alatt: A földmozgások új értelmezése Campi Flegreinél

Tovább olvasok
Új, fizetős útszakaszok jönnek júniustól a magyar autópályákon

Új, fizetős útszakaszok jönnek júniustól a magyar autópályákon

Tovább olvasok
<strong>Rizsszem alakú féreg fertőzte meg a 10 éves lány egész testét az alulsütött hús miatt</strong>

Rizsszem alakú féreg fertőzte meg a 10 éves lány egész testét az alulsütött hús miatt

Tovább olvasok
Brooklyn – a második legnagyobb „magyar” város?

Brooklyn – a második legnagyobb „magyar” város?

Tovább olvasok
Valójában ezért halt meg Ötzi, a jégember

Valójában ezért halt meg Ötzi, a jégember

Tovább olvasok
A nyelv kialakulása: hogyan tanult meg beszélni az ember?

A nyelv kialakulása: hogyan tanult meg beszélni az ember?

Tovább olvasok
Üzbegisztán együttműködése a Türk Államok Szervezetével a turizmus területén bővül

Üzbegisztán együttműködése a Türk Államok Szervezetével a turizmus területén bővül

Tovább olvasok
A titokzatos budai fekete cica

A titokzatos budai fekete cica

Tovább olvasok
Az EU összefog az orosz „árnyékflotta” ellen a Balti-tengeren

Az EU összefog az orosz „árnyékflotta” ellen a Balti-tengeren

Tovább olvasok
A Margitsziget elfeledett története

A Margitsziget elfeledett története

Tovább olvasok
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4