• Ukrajna
  • Egyesült Államok
  • Oroszország
  • történelem
  • Daily News Hungary
hm-logohm-logohm-logohm-logo
  • Külföld
  • Belföld
  • Trend
  • MIX
  • Kult+Múlt
  • Utazás
✕
Rendkívüli hírek
  • Három hagyományos étel, amelynek Magyarországon saját fesztiválja van

  • Októbertől csak ujjlenyomattal és arcfelismeréssel utazhatnak sok európai országba, Magyarországra is

Szerkesztőség Szerkesztőség · 2024.06.27.
· Külföld

Japán 500 kilométeres, teljesen automatizált logisztikai vonalat tervez

A japán kormány tervei között szerepel, hogy a nagyvárosokat automatizált, kibocsátásmentes logisztikai rendszerekkel kösse össze, amelyek több millió tonna rakományt képesek csendesen és hatékonyan mozgatni, miközben több tízezer teherautót távolítanak el az utakról.

A The Japan News szerint a projektről február óta tárgyal a földügyi, infrastrukturális, közlekedési és idegenforgalmi minisztérium szakértői csoportja.

Pénteken egy időközi jelentést tették közzé, amelyből kiderül, hogy a Tokió és Oszaka közötti első ilyen jellegű rendszert 2034-re tervezik elindítani.

Japán sajátos módon küzd az öregedő társadalom ellen

Japán közlekedés áruszállítás

Egyre gyérebb a forgalom Japánban… Kiemelt kép: depositphotos.com

Japán jól ismert népességcsökkenése komoly munkaerőhiányt vetít előre az elkövetkező évekre. A projekt egyik konkrét problémája az online vásárlás folyamatos növekedése, amely a kézbesítő sofőrök számának csökkenésével jár.

A szakértők becslései szerint 2030-ra a csomagok mintegy 30%-a nem fog eljutni A-ból B-be, mert egyszerűen nem lesz, aki leszállítsa őket.

Éppen ezért valósítanák meg ezt a logisztikai vonalat, amelynek első verziója a csapat szerint 25 ezer teherautónak megfelelő mennyiségű kisárut fog szállítani Tokió és Oszaka között, adta hírül a New Atlas.

Hogy ezt pontosan hogyan teszi majd, még nem tudni, de az egyes raklapok akár egy tonna kis rakományt is szállíthatnak, és emberi beavatkozás nélkül mozognak majd az egyik végétől a másikig.

Hatalmas vállalkozás, de nem megoldhatatlan

Az egyik lehetőség, hogy a két város közötti 500 km-es távolságot hatalmas szállítószalagok segítségével teszik meg, amelyek az autópálya mellett vagy esetleg az út alatt, alagutakban futnának.

Alternatív megoldásként az infrastruktúra egyszerűen sík sávokat vagy alagutakat biztosítana, a raklapokat pedig automatizált elektromos kocsik mozgatnák.

Egy 500 km hosszú alagút megépítését azonban még a japán gazdaság is megérezné, körülbelül 23 milliárd dollárba kerülne a szállítószalagokat vagy az autonóm kocsik nélkül is.

Elgondolkodtató viszont, hogy vajon az autonóm elektromos teherautók képesek lennének-e elvégezni a munkát az infrastruktúra kiépítése nélkül.

A projekt tervezett kezdési időpontja 2034, és a vezető nélküli technológia jelenlegi állását tekintve nagyon is valószínűnek tűnik, hogy addigra nagy számban lesznek önvezető járművek az utakon.

A minisztérium mégis felhívást intézett a magánvállalkozásokhoz a projekt finanszírozására, és úgy tűnik, hogy komolyan gondolja a dolgot.

“A projekt nemcsak a logisztikai válságot fogja kezelni, hanem az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentéséhez is hozzájárul” – mondta Szaito Tecuo földügyi, infrastrukturális, közlekedési és idegenforgalmi miniszter.

“Szeretnénk gyorsan folytatni az erről szóló megbeszéléseket.”

Érdemes elolvasni:

  • Szétverték az oroszok a világörökség egy darabját a Krímen
  • Oroszország újabb óriási gyomrost kapott Kínától
Írd meg a véleményed, kattints ide és kommentelj!
furcsa Japán népesség társadalom

Comments are closed.

Érdemes elolvasni

rkk_336x280px
stso

Adatkezelési tájékoztató

Süti (cookie) kezelése

Jogi közlemény

Szerzői Jogok

Hirdess velünk

Impresszum

© 2025 HelloMagyar. Minden jog fenntartva! | Szerver: levixdc.hu
Olvastad már?
A litvánok szerint Putyin NATO elleni teszthadműveletet indított: repülők a célkeresztben

A litvánok szerint Putyin NATO elleni teszthadműveletet indított: repülők a célkeresztben

Tovább olvasok
Három hagyományos étel, amelynek Magyarországon saját fesztiválja van

Három hagyományos étel, amelynek Magyarországon saját fesztiválja van

Tovább olvasok
<strong>„Meghaltam a World Trade Center leomlásakor” – állítja egy 7 éves kisfiú</strong>

„Meghaltam a World Trade Center leomlásakor” – állítja egy 7 éves kisfiú

Tovább olvasok
Újabb több éves csúcsokat döntöget a forint, akár világbajnok is lehet

Újabb több éves csúcsokat döntöget a forint, akár világbajnok is lehet

Tovább olvasok
Új részletek derültek ki Putyin fő ellenfelének, Navalnijnak a haláláról, akinek budapesti emlékhelyét lerombolták

Új részletek derültek ki Putyin fő ellenfelének, Navalnijnak a haláláról, akinek budapesti emlékhelyét lerombolták

Tovább olvasok
A Titanic testvérhajója is szellemhajóvá vált a mélyben

A Titanic testvérhajója is szellemhajóvá vált a mélyben

Tovább olvasok
Titkos felmérés mutatta ki Orbánék előnyét: aggódhat Magyar Péter?

Titkos felmérés mutatta ki Orbánék előnyét: aggódhat Magyar Péter?

Tovább olvasok
„Most lopják el a futárok jövőjét!” – Budapesten tiltakoznak a futárok romló munkakörülmények miatt

„Most lopják el a futárok jövőjét!” – Budapesten tiltakoznak a futárok romló munkakörülmények miatt

Tovább olvasok
Sokkoló titok: a Habsburg-állkapocs igazi oka a betenyészet volt!

Sokkoló titok: a Habsburg-állkapocs igazi oka a betenyészet volt!

Tovább olvasok
Kitalálod, hogy Nyugat-Magyarországon melyik vármegyében van a legtöbb gyógyvízű termálkút és gyógyfürdő?

Kitalálod, hogy Nyugat-Magyarországon melyik vármegyében van a legtöbb gyógyvízű termálkút és gyógyfürdő?

Tovább olvasok
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4