Japán 500 kilométeres, teljesen automatizált logisztikai vonalat tervez
A japán kormány tervei között szerepel, hogy a nagyvárosokat automatizált, kibocsátásmentes logisztikai rendszerekkel kösse össze, amelyek több millió tonna rakományt képesek csendesen és hatékonyan mozgatni, miközben több tízezer teherautót távolítanak el az utakról.
A The Japan News szerint a projektről február óta tárgyal a földügyi, infrastrukturális, közlekedési és idegenforgalmi minisztérium szakértői csoportja.
Pénteken egy időközi jelentést tették közzé, amelyből kiderül, hogy a Tokió és Oszaka közötti első ilyen jellegű rendszert 2034-re tervezik elindítani.
Japán sajátos módon küzd az öregedő társadalom ellen
Japán jól ismert népességcsökkenése komoly munkaerőhiányt vetít előre az elkövetkező évekre. A projekt egyik konkrét problémája az online vásárlás folyamatos növekedése, amely a kézbesítő sofőrök számának csökkenésével jár.
A szakértők becslései szerint 2030-ra a csomagok mintegy 30%-a nem fog eljutni A-ból B-be, mert egyszerűen nem lesz, aki leszállítsa őket.
Éppen ezért valósítanák meg ezt a logisztikai vonalat, amelynek első verziója a csapat szerint 25 ezer teherautónak megfelelő mennyiségű kisárut fog szállítani Tokió és Oszaka között, adta hírül a New Atlas.
Hogy ezt pontosan hogyan teszi majd, még nem tudni, de az egyes raklapok akár egy tonna kis rakományt is szállíthatnak, és emberi beavatkozás nélkül mozognak majd az egyik végétől a másikig.
Hatalmas vállalkozás, de nem megoldhatatlan
Az egyik lehetőség, hogy a két város közötti 500 km-es távolságot hatalmas szállítószalagok segítségével teszik meg, amelyek az autópálya mellett vagy esetleg az út alatt, alagutakban futnának.
Alternatív megoldásként az infrastruktúra egyszerűen sík sávokat vagy alagutakat biztosítana, a raklapokat pedig automatizált elektromos kocsik mozgatnák.
Egy 500 km hosszú alagút megépítését azonban még a japán gazdaság is megérezné, körülbelül 23 milliárd dollárba kerülne a szállítószalagokat vagy az autonóm kocsik nélkül is.
Elgondolkodtató viszont, hogy vajon az autonóm elektromos teherautók képesek lennének-e elvégezni a munkát az infrastruktúra kiépítése nélkül.
A projekt tervezett kezdési időpontja 2034, és a vezető nélküli technológia jelenlegi állását tekintve nagyon is valószínűnek tűnik, hogy addigra nagy számban lesznek önvezető járművek az utakon.
A minisztérium mégis felhívást intézett a magánvállalkozásokhoz a projekt finanszírozására, és úgy tűnik, hogy komolyan gondolja a dolgot.
“A projekt nemcsak a logisztikai válságot fogja kezelni, hanem az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentéséhez is hozzájárul” – mondta Szaito Tecuo földügyi, infrastrukturális, közlekedési és idegenforgalmi miniszter.
“Szeretnénk gyorsan folytatni az erről szóló megbeszéléseket.”
Érdemes elolvasni:
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Félelmetes videó mutatja be a különböző kategóriájú hurrikánokat, és azt, hogy milyen pusztításra képesek
Így szigorított a NAV 2024-ben: könnyebben minősíthetnek kockázatos adózónak
Lerobbant az orosz kémhajó NATO-területen, a dánok és egy vontatóhajó kísérték vissza
Nobel-díjat kapott a mesterséges intelligenciáért, közben pedig retteg saját találmányától
Innen indultak a 20. századi Nobel-díjas tudósaink
Vasútépítő munkások találtak egy 5 ezer éves pincét