Ilyen volt az első WAVES 2025 audiovizuális csúcstalálkozó Mumbaiban – helyszíni riport
2025. május 1. és 4. között rendezték meg Mumbaiban az első World Audio Visual and Entertainment Summitot (WAVES 2025), a Jio World Convention Centre-ben. Az Indiai Kormány által szervezett esemény célja az volt, hogy Indiát a média és szórakoztatóipar globális központjává tegye. Több mint 90 ország képviseltette magát, ezreket vonzott az iparág vezetői, alkotói és újítói közül. Magyarországot Kató Alpár, a DNH MEDIA GROUP tulajdonosa képviselte.
A WAVES 2025 főbb témái és célkitűzései
A WAVES 2025 csúcstalálkozó dinamikus platformként szolgált, összekötve az alkotókat, az üzleti szereplőket és döntéshozókat világszerte a „Connecting Creators, Connecting Countries” mottó jegyében. Az esemény során 42 plenáris ülést, 39 panelbeszélgetést és 32 mesterkurzust rendeztek olyan témákban, mint a film, digitális tartalomgyártás, animáció, videojátékok, mesterséges intelligencia és feltörekvő technológiák. A csúcstalálkozón hangsúlyt kaptak India „narancs gazdaságának”, azaz a kreatív gazdaság szerepének növekedése és jelentősége, amely a GDP egyik jelentős alappillérévé, valamint globálisan is vezető kreatív központtá válhat.
Kiemelkedő résztvevők és események
Az indiai miniszterelnök, Narendra Modi nyitotta meg az eseményt, kiemelve India gazdag mesélési hagyományait és az ország egyre növekvő szerepét globális tartalomelőállítóként. Világszintű alkotókat biztatott arra, hogy „Create in India, Create for the World” – vagyis készítsenek tartalmat Indiában, az egész világ számára. India több mint egymilliárdos lakosságát a történetek és tehetségek gazdag tárházaként méltatta. Az első napról és PM Modi beszédéről itt olvashatsz többet- WAVES 2025 Mumbaiban: elkezdődött a média, a szórakozás és a digitális innováció csúcstalálkozója
Olyan népszerű indiai személyiségek is felléptek a rendezvényen, mint Shah Rukh Khan, Akshay Kumar, Rajinikanth, Deepika Padukone, SS Rajamouli, Aamir Khan és Mohanlal, akik mesterkurzusok és beszélgetések keretében osztották meg gondolataikat a kreativitásról, technológiáról és a szórakoztatóipar jövőjéről.
Innováció és technológiai áttörések
Az egyik legjelentősebb bejelentés az Indiai Kreatív Technológiai Intézet létrehozása volt Mumbaiban, 400 milliárd rúpiás beruházással, amelyhez olyan technológiai óriáscégek csatlakoztak, mint a Google, Meta, Microsoft, Apple, Adobe és az NVIDIA. Az intézmény célja a tehetséggondozás az animáció, játékfejlesztés, vizuális effektek és kiterjesztett valóság (XR) terén, amellyel India vezető szerepet kíván betölteni az AVGC-XR (audiovizuális, játék, képregény és XR) szektorban. A csúcstalálkozó kiemelten kezelte a mesterséges intelligencia és az elmélyítő technológiák szerepét a történetmesélés, tartalomkészítés és a közönséggel való kapcsolattartás terén is, új üzleti lehetőségeket és nemzetközi együttműködéseket ösztönözve. A vállalati szektorból jelen volt Neal Mohan, a YouTube vezérigazgatója is, míg a rendezvény egyik főszponzora Mukesh Ambani milliárdos volt.
Üzleti és kulturális hatás
A vásár során több mint 1300 milliárd rúpiányi üzlet köttetett, Maharashtra állam kormánya pedig 8000 milliárd rúpiás megállapodásokat írt alá a média- és szórakoztatóipar fellendítésére. Több mint 3000 B2B találkozó zajlott le, segítve a globális partnerségek és tudásmegosztás erősítését. Kulturális programok is színesítették az eseményt, melyek India művészeti sokszínűségét mutatták be hagyományos táncokon és harcművészeteken keresztül.
Bharat Pavilon
A WAVES 2025 egyik fő attrakciója a 1470 négyzetméteres Bharat Pavilon volt, amely India történetmesélési örökségét és digitális innovációját mutatta be „A Kalától a kódig” témában. A pavilon négy interaktív zónából állt: Shruti (szóbeli hagyományok), Kriti (írott hagyományok), Drishti (vizuális történetmesélés) és a Creator’s Leap (jövőorientált technológiák). Ezek együtt mutatták be, hogyan alakult Indiában a művészi kifejezés a régmúltból egészen a modern médiatechnológiákig. A pavilon nemcsak India mély művészeti és kulturális örökségét ünnepelte, hanem rámutatott a globális kreatív szerepvállalásra is.
Széleskörű érdeklődés kísérte, látogatói között volt Narendra Modi miniszterelnök, Maharashtra államfője Devendra Fadnavis és más vezető hivatalnokok is, akik elismerően nyilatkoztak a pavilonról, mint India történetének bemutatásáról. Olyan technológiai és szórakoztatóipari nagyvállalatok, mint az Apple, a Netflix és a YouTube is jelen voltak a Pavilonban és a WAVES 2025 kiállításon. A Netflix külön élmény-pavilont hozott létre, ahol a látogatók a tartalmaik varázsába merülhettek, interaktív kiállításokon és kulisszák mögötti élményeken keresztül. Az Apple és a YouTube is vezető kiállítóként szerepelt, ezzel is erősítve India kreatív tehetsége és a világszínvonalú technológiai vállalatok közti együttműködés platformját.
A Pavilon egy dedikált i-gaming zónát is tartalmazott, tükrözve India gyorsan növekvő játékiparát és esport szektorát. Ez a rész a digitális szórakoztatás interaktív innovációit és üzleti lehetőségeit mutatta be, jelentős jelenlétet biztosítva a vezető gaming márkák számára.
Zárszó
Úgy gondolom, hogy a WAVES 2025 sikeresen bemutatta Indiát, mint a globális média- és szórakoztatóipar kiemelkedő szereplőjét. A csúcstalálkozó központi üzenete a kreatív gazdaság kulturális, gazdasági és technológiai fejlődést ösztönző erejét hangsúlyozta, és a nemzetközi részvétel, úttörő innovációk és jelentős üzleti eredmények révén a rendezvény erős alapot teremtett India jövőbeli nemzetközi kreatív szerepvállalásához. És ez csak az első volt, a szervezők ígérete szerint jövőre tovább fejlesztik a rendezvényt.
Olvass még több hírt Indiáról
Ha ezt a cikket angolul is szeretnéd elolvasni vagy megosztani, kattints ide: Daily News Hungary
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Így néz ki most a világ egyik legismertebb fotójának helyszíne
Kárpátalján két magyar kémet fogott el az ukrán hírszerzés
Tényleg egy szuperszámítógép az univerzum? A gravitáció árulhatja el
Az EU enyhítené a farkasok védettségét, megkönnyítve a rájuk való vadászást
Sűríti járatait a Wizz Air Budapest és egy erdélyi város között
Hoppá: a Holdnak hamarosan már saját időzónája is lehet!