Szakértők szerint „szellemrádiók” oldhatják meg az eltűnt maláj gép rejtélyét
Több mint egy évtizeddel a Malaysia Airlines 370-es járatának eltűnése után új remény csillant fel a rejtély megoldására. A maláj kormány bejelentette, hogy újraindítják a keresést, ezúttal egy izgalmas technológiai megközelítéssel.
A kutatás újraindítása
A maláj közlekedési miniszter, Anthony Loke december 20-án közölte, hogy a keresés a tengerfenék egy körülbelül 15 ezer négyzetkilométeres területére fog összpontosítani. Az Ocean Infinity nevű kutatócég végzi majd a munkát, egy újszerű módszert alkalmazva, számolt be a UniLad.

Az eltűnt utasszállító. Forrás: Flickr/Aero Icarus (https://shorturl.at/nrzCS)
WSPR: A “suttogó” jelek
A kutatás középpontjában a Weak Signal Propagation Reporter (WSPR, azaz “gyenge jelek terjedésének vételjellemzése“) rendszer áll. Ez a technológia, amelyet amatőr rádiósok használnak, alacsony energiájú rádiójeleket küld szét a világban kétpercenként.
Hogyan segíthetnek a “szellemrádiók”?
A WSPR jelek különlegessége, hogy megzavarodnak, ha egy repülőgép keresztezi őket. Richard Godfrey nyugalmazott űrmérnök szerint a 2014-es történelmi adatok elemzése segíthet meghatározni az MH370 útvonalát a radarról való eltűnése után.
Godfrey saját elemzése alapján egy 32 km-nél kisebb sugarú keresési területet jelölt meg, körülbelül 1600 kilométerre nyugatra az ausztráliai Perth-től. Az Ocean Infinity új keresése ezt a területet is magában foglalja.
Szakértői vélemények
Bár a WSPR-elmélet ígéretesnek tűnik, nem mindenki osztja ezt a lelkesedést. Joseph Taylor professzor, a WSPR megalkotója kétli, hogy a történelmi adatok hasznosak lennének repülőgépek nyomon követésére. Más szakértők azonban nyitottak az elmélet tesztelésére.
Simon Maskell professzor, az Ocean Infinity tanácsadója hangsúlyozta: “A fontos kérdés az, hogy ez az elemzés hasznosan csökkenti-e a keresési területet.”
Következő lépések
Oliver Plunkett, az Ocean Infinity vezérigazgatója “nagyszerű hírnek” nevezte a keresés újraindítását. A cég az új év elején további részleteket ígér a keresés menetéről.
Ez az új megközelítés reményt ad a maláj MH370 járat 12 fős személyzete és 227 utasa családtagjainak és szeretteinek, akiket egy évtizede gyötör a bizonytalanság. A “szellemrádiók” talán végre fényt deríthetnek az egyik legnagyobb modern repülési rejtélyre.
Érdemes elolvasni:
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Tudtad? 3 ezer évvel ezelőttig sötét bőrünk volt, a legtöbb európai ősünk nem fehér volt
Váratlan bizonyítékot találhattak a Biblia egyik legismertebb történetére
A történelem 7 legmeghatározóbb fegyvere
45 éve jár a kék metró második szakasza – Így épült a 3-as vonal déli szárnya
Építési engedélyt kapott a Magyar Építészeti Múzeum
A Föld leghosszabb hegyvonulata a tenger fenekén húzódik