Hatalmas fordulat az eltűnt maláj gép ügyében, kiderülhetett, hol van a roncs
2014. március 8-án eltűnt a Malaysia Airlines 370-es járata, ami világszerte ledöbbentett mindenkit.
Az MH370-es járat Kuala Lumpurból indult Pekingbe 239 utassal és a személyzet tagjaival a fedélzeten. Nem sokkal a felszállás után a radarok már nem tudták bemérni a gépet, és soha többé nem látták.
Az eset idén újra előtérbe került a Netflix MH370: The Plane That Disappeared című doku-sorozatának köszönhetően.
2014 óta az MH370-es járat több darabját is megtalálták, azonban az Ausztrália és Malajzia által vezetett hivatalos vizsgálatok nem adtak választ a történtekre, adta hírül a LADBible.
Eltűnésének hivatalos forgatókönyve szerint a repülőgép kevesebb mint egy órával a repülés után letért pályájáról, mielőtt az óceánba zuhant volna. Mivel az eset óta eltelt közel egy évtizedben a családok nem kaptak választ, sok elmélet született. Egyes szakértők szerint a gépet eltéríthették, míg mások szerint az amerikai légierő lőtte le.
Tavaly decemberben azonban egy repülési szakértőtől származó új információk arra utaltak, hogy a gép elsüllyesztésére irányuló bűnözői tervről van szó. A gép futóművének ajtaját novemberben találták meg egy madagaszkári halász otthonában, mintegy nyolc és fél évvel a gép eltűnése után. Richard Godfrey brit mérnök és Blaine Gibson amerikai roncsvadász azonban úgy véli, hogy a futómű bizonyítja, hogy a gépet szándékosan pusztították el.
A szakértők úgy vélik, hogy a futómű ajtajának sérülése arra utal, hogy az egyik pilóta a repülés utolsó másodperceiben leengedte a repülőgép kerekeit, ami utólag bűncselekményre utal. Hozzátették, hogy a pilóták ezt általában nem teszik meg kényszerleszálláskor, mivel ez növeli annak az esélyét, hogy a repülőgép millió darabra robban.
Ráadásul ez növeli annak az esélyét is, hogy a gép gyorsan süllyed, ami csökkenti a túlélők esélyét arra, hogy kijussanak.
Godfrey tavaly azt nyilatkozta a The Timesnak, hogy a futómű megtalálása “az első olyan tárgyi bizonyíték, amely az MH370-es gép pusztulása mögött álló lehetséges bűnös szándékra utal”.
A The Times szerint a kutatók azt írták, hogy a nagy sebességű becsapódás és a kiengedett futómű kombinációja, amelynek célja a repülőgép minél gyorsabb elsüllyesztése volt, mindkettő egyértelmű szándékot mutat arra, hogy elrejtsék a baleset bizonyítékait.
Az a reális lehetőség, hogy a futóművet leengedték, arra utal, hogy a pilóta szándékosan lépte ezt meg, illetve kísérletre arra, hogy a gép a becsapódás után a lehető leggyorsabban elsüllyedjen.
A eddigi elméletek azonban nem segítettek, és az MH370-es járat eltűnése továbbra is a világ egyik legnagyobb rejtélye.
Még a repülő pontos helye is meglehet
Repülési szakértők szerint kutatások és “új bizonyítékok” alapján fény derülhetett a 2014 óta eltűnt MH370-es járat végső nyughelyére.
A Malaysia Airlines repülőgépét, utasait és személyzetét soha nem találták meg, és a vad találgatásoktól eltekintve senki sem tudja, mi történt 2014. március 8-án.
A gép 38 perccel a Kuala Lumpur-i repülőtérről való felszállás után tűnt el Pekingbe tartó útvonalon, miután Zahrie Shah kapitány 17:20-kor azt válaszolta a malajziai légiforgalmi irányítónak, hogy “lépjen kapcsolatba Ho Si Minh-várossal, jó éjszakát”.
A repülőgép fényei ezután kialudtak, miközben a Dél-kínai-tenger fölött nyugatra tért el a tervezett északi irányú repülési útvonalról.
A feltételezések szerint hét és fél órával később kifogyott az üzemanyag, majd az óceánba zuhant a 227 utassal és a 12 fős személyzettel együtt.
Richard Godfrey, Dr. Hannes Coetzee és Simon Maskell professzor remélik, hogy ez megváltozik, mivel augusztus 31-én egy 299 oldalas jelentésben új kutatással jelentkeztek.
Azt állítják, hogy “úttörő” amatőr rádiótechnológiájuk, a Gyenge Jelterjedési Jelentés (WSPR) alapján úgy vélik, hogy a roncsokat az ausztráliai Perth-től 1560 km-re nyugatra kell keresni.
A kutatók elmagyarázták, hogy amikor egy repülőgép átrepül a WSPR-en, megzavarja a jelet, és ezt egy nemzetközi adatbázisban tárolják, amelyhez hozzáférnek.
Akkor 125 ilyen zavart találtak, amelyek lehetővé tették számukra, hogy az MH370 repülési útvonalát hat órán keresztül nyomon kövessék, miután az lekerült a radarról és megszakadt vele a rádiókapcsolat este 6 óra körül.
Ezek az új információk, a Boeing és az Inmarsat műholdas adataival és a sodródás elelemzésével kombinálva arra engedik következtetni a csapatot, hogy sikerült háromszögelniük a baleset helyszínét.
Ezt a technológiát az elmúlt három évben fejlesztették ki, és az eredmények hiteles új bizonyítékot jelentenek. Naponta mintegy 10 millió utas repül, és a légiközlekedési ágazat biztonsága azon múlik, hogy megtalálják ennek és minden más repülőgép-balesetnek az okát.
Találgatásaik alátámasztják a meglévő bizonyítékokat. “Összhangban van a Boeing elemzéseivel és a Nyugat-Ausztráliai Egyetem által az Indiai-óceán körül talált roncsok sodródási elemzéseivel”.
A kutatás azt állítja, hogy az adatokkal átfogó képet lehet alkotni az MH370-es járat utolsó óráiról.
Az MH370-es járatot az Indiai-óceán felé irányították, ahol kifogyott az üzemanyag, és lezuhant az éjfél utáni utolsó jelzést követően.
Geoffrey Thomas, az Airline Ratings szerkesztője a 6PR ausztrál rádiónak kifejtette, hogy ha meg is találják az űrhajót, azt valószínűleg soha nem fogják felszínre hozni. “A korábbi esetek alapján úgy vélem, hogy ott fogják hagyni, ahol van. Nagyon nehéz lenne kiemelni az óceánból.”
Az MH370-es járat első darabja az ívelőlap volt, amelyet 16 hónappal a gép eltűnése után a Madagaszkár keleti partjainál fekvő Réunion szigetének egyik strandján mosott partra a víz, 16 hónappal azután, hogy a gép eltűnt.
Thomas azt is elmondta, hogy az áldozatok hozzátartozói az ellenállás ellenére támogatták a jelentést, és azt a malajziai kormány elé akarják tárni.
Voltak kritikák, de ezt a jelentést szakértői véleményezték. A Liverpooli Egyetem tudósa és a cég, amely 2018-ban a keresést végezte, egy új kutatás alapjául fogja használni. Nagyon nagy a bizalom. Négy éve készül, újra és újra felülvizsgálják. Biztosak abban, hogy megtalálták, hol van ez a repülőgép.
Érdemes elolvasni:
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Propagandát játszik a Hunnewell grúz tévéje, hogy eltekintsenek a hitelcsalástól
A kézikönyv, ami a boszorkányüldözések új hullámát indította el a 15. században
7 nevetséges amerikai törvény, amiért börtönbe mehetsz
Így fest a Föld alkonyata a napfordulókkal az űrből
S-70: az oroszok saját drónjukat lőtték le?
136 év után megfejthették Hasfelmetsző Jack rejtélyét