Az elnyűhetetlen akkumulátorok már csak egy lépésnyire lehetnek egy tanulmány szerint
Az elektronikus eszközeinket éltető akkumulátorok még nagyobb szerepet kaphatnak a jövőben, miután a kutatók egy olyan, a fémrácsok romlását megakadályozó felfedezést tettek, amellyel elkerülhető ezek elhasználódása.
Júliusban a svéd Chalmers Műszaki Egyetem bejelentette, hogy a fémelektródákkal kapcsolatos áttörésük megnyitja az utat a nagyobb hatótávolságú elektromos autók és az elektromos repülőgépek előtt. Jelenleg a lítium-ion akkumulátor az egyik legelterjedtebb, amelyek a számítástechnikán át az elektromos autókig gyakorlatilag mindenhol megtalálhatók. A fém akkumulátorok azonban könnyebbek és több energiát képesek biztosítani, így ha ezeket még nagyobb teret nyernének, akkor tovább ösztönözhetnék a tisztább közlekedési módokat, amivel nemcsak az emberiséget menthetjük meg, hanem a bolygó is megköszönné, írja a The Cool Down.
Újfajta akkumulátor-technológia küszöbén állunk?
Az AAA szerint a fogyasztók hatótávolsággal és a töltési lehetőségekkel kapcsolatos félelmeik az első három indoklás között szerepelnek, ami miatt vonakodnak az elektromos autókra való átállástól. Amint azonban a NASA részletezte, a közlekedés világszerte a bolygót felmelegítő szén-dioxid-szennyezés mintegy 25%-áért felelős. A repülés a szén-dioxid-szennyezésnek nagyjából 2,5%-át okozza, de erősebb hatása van, mivel a szén-dioxid ebben az esetben nagy magasságban lép kölcsönhatásba a légkörrel.
A globális hőmérséklet emelkedésének hatásai közé tartoznak a gyakoribb és intenzívebb időjárási események és a potenciális világjárványok terjedését elősegítő körülmények, miközben a szennyezéssel összefüggő egészségügyi intézkedésekre szinte felfoghatatlan összeget költenek minden fejlett országban. Röviden, ha bővítenénk a fenntartható tömegközlekedést, az nagyban hozzájárulna ahhoz, hogy a globális közösség egészséges maradjon, és megússzuk az éghajlat változás legsúlyosabb következményeit.
A kutatók leírták, hogy az új változatban a lítium-fém helyettesíti a grafitelektródot, amelyet a hagyományos lítium-ion cellában használnak).
Az egyik fő probléma azonban a fémelemek rövid élettartama volt, ami a fém nagyfokú reakciókészségének köszönhető. Ennek megoldására a csapat galvanizálást alkalmazott az akkumulátor belsejében, ami Josef Rizell doktorandusz szerint “kiszámíthatóbb és stabilabb elektródot” eredményezett. “Azáltal, hogy a fémelektródot az akkumulátoron belül hozzuk létre, a fémnek nincs lehetősége arra, hogy az akkumulátoron kívüli szennyeződésekkel reagáljon.”
A Journal of The Electrochemical Society-ban közzétett tanulmány csak egy az egyetem számos akkumulátor-projektje közül. Aleksandar Matic vezető szerző megosztotta továbbá, hogy “az ilyen típusú alapkutatások fontosak ahhoz, hogy előkészítsék az utat az új akkumulátor-technológiák számára. Enélkül olyan lenne tovább haladni, mint térkép nélkül tájékozódni. Ez az a terület, ahol megalapozzuk a fenntartható társadalmi fejlődéshez hozzájáruló jövőbeli innovációkat.”
Érdemes elolvasni:
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Ismét adventi vonatokkal utazhatunk a bécsi és zágrábi karácsonyi vásárokra
Egy rabszolga előzhette meg Magellánékat a Föld megkerülésében
Ez a 2 centiméternél is kisebb fosszília lehet a hiányzó láncszem az evolúcióban
Putyin hajlandó lezárni a háborút, de ez korántsem ilyen egyszerű
Tudod, mi a barbakán? Megmutatjuk a megmaradt magyarországi barbakánokat
Magyarország nagyon szomorú statisztikában világelső