Nem lehet majd bejutni a Nyugatiba vonattal: vasúti felújítás kezdődik
Június 21. és július 27. között jelentős menetrendi módosításokra számíthatnak az utasok az esztergomi, szobi és veresegyházi vonalakon, mivel Rákosrendező állomáson intenzív karbantartási munkálatok kezdődnek. A Nyugati pályaudvar és több elővárosi állomás között szünetel majd a vonatközlekedés, a vonatok új végállomásokig közlekednek: az esztergomi járatok Angyalföldig, míg a szobi és veresegyházi vonatok Rákospalota-Újpestig járnak.
Bizonyos vonatok nem járnak majd be a Nyugatiig
A MÁV ezúttal nem szervez buszos pótlást, mivel a fővárosi közlekedés sűrűjében a villamosok és metrók gyorsabbak. A szobi és veresegyházi vonalakkal párhuzamos helyközi buszjáratok számát növelik, különösen a csúcsidőszakokban: Dunakeszi, Fót, Veresegyház, Őrbottyán és Vác térségéből indulnak gyakrabban járatok, amelyekről kényelmesen átszállhatunk az M3-as metróra Újpesten.

Június közepétől másfél hónapig nem lehet majd bejutni a Nyugatiba bizonyos vonalakon. Fotó: MÁV
A BKK is segíti az utazókat: sűríti a 12-es és 14-es villamosokat, amelyek 3 percenként közlekednek több kocsival, továbbá más járatokon is elfogadják a MÁV vasúti jegyeit és bérleteit június 20-án 23:00-tól július 28-án 1:00-ig.
Ne megszokásból közlekedjünk
A MÁV arra kéri az utasokat, hogy ne megszokásból induljanak útnak, hanem előzetesen tájékozódjanak az aktuális közlekedési lehetőségekről. Minden szükséges információt, térképeket és javaslatokat összegyűjtöttek egy külön oldalon, amit ITT lehet megtalálni.
A felújítás során éjjel-nappal dolgoznak majd a szakemberek: összesen több mint 1,5 kilométer vágányt építenek át, 800 méteren szűnnek meg sebességkorlátozások, 700 méteren pedig teljes ágyazatrostálás történik. A sínek, talpfák és betonaljak mellett részben megújul a felsővezeték-hálózat is. A munkálatok lezárása után, augusztus végére 80 km/órás sebességgel lesz járható a pálya, ezzel megszűnhetnek a korábban gyakori késések.
Nem véletlenül most indulnak a munkálatok
A munkálatok időzítése tudatos: a nyári iskolai szünetre esik, amikor az utasforgalom általában alacsonyabb. Ezáltal minimalizálható a szolgáltatáskiesések és terelések okozta kellemetlenség. A fejlesztés hosszú távú célja, hogy megbízhatóbb és hatékonyabb vasúti közlekedés álljon rendelkezésre azon az útvonalon, amelyet nap mint nap több ezer utas vesz igénybe.
Érdemes elolvasni:
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Autómentes nyár a rakparton: nemsokára hónapokra elzárják Budapest egyik legszebb részét az autósoktól
40% (!) az esély rá, hogy még egy bolygó van a Naprendszerben!
Megkezdődik az iskolautcák kialakítása, hatalmas forgalmi változások jönnek Budapesten
100 év után hamarosan újra láthatjuk a világhírű kaput a Budavári Palotánál – Képek
Mennyire vörös a Mars valójában?
Semmi sem utal rá, de akkor miért lett alma a bibliai tiltott gyümölcsből?