Elkezdődött a harmadik vágány kiépítése a Keleti és Kőbánya felső közötti szakaszon, új megállók is lesznek
Épül az új, harmadik vasúti vágány a Keleti pályaudvar és Kőbánya felső között a 80a-120a – tehát a Budapestről Hatvanon át Miskolc felé és Újszászon át Szolnok felé vezető – vasútvonalakon – írta a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója a Facebookon.
Vitézy Dávid bejegyzésében azt írta, a fejlesztések célja, hogy több elővárosi és távolsági vonat tudjon közlekedni ezekről a vonalakról a Keleti pályaudvarra.
A vasút a legkörnyezetbarátabb közlekedési eszköz, fejlesztése elengedhetetlen a központi régió fenntartható közlekedésfejlesztése keretében, ehhez pedig szükség van a kapacitás bővítésére, írja Vitézy. A Rákoson egyesülő hatvani és újszászi vonalak együttesen az ország egyik legforgalmasabb vasúti folyosóját jelentik ma is naponta 42 ezer ingázóval.
A most átépülő belső szakaszon új megálló is létesül a leendő Közlekedési Múzeumnál, a Hungária körútnál, a volt Északi Járműjavító mellett.
Az új megállóban a hatvani és újszászi-szolnoki vonalról érkező elővárosi vonatok kapnak majd új átszállási kapcsolatot az 1-es villamosra,
az új megállót pedig akár 10 ezer utas is használhatja naponta, tehát forgalma Zuglóéhoz lesz mérhető.
Vitézy megjegyezte, az elővárosi vonatok száma csak úgy növelhető kellő mértékben, ha a vonalak kapacitását végig bővíteni tudják. Rákos és Hatvan között évek óta zajlik, és lassan véget ér a hatvani vonal teljes felújítása,
most a kimaradt hatvani és újszászi vonal járatainak sűrítéséhez nélkülözhetetlen budapesti szakasz fejlesztése kezdődik meg.
A Keleti pályaudvar és Kőbánya felső között az építkezés indult meg idén, Kőbánya felsőtől Rákosig (és tovább Rákosligetig) pedig rövidesen megkezdődik a következő fejlesztés előkészítése a Budapest Fejlesztési Központban.
A BKF vezérigazgatója arról is írt, hogy tart a Déli Körvasút és a külső körvasút fejlesztése is, amelyek tervezett új megállói (Közvágóhíd, Nádorliget és Népliget a Déli Körvasúton, illetve Egyenes utcai lakótelep, Rákosszentmihály, Újpalota és Pestújhely a külső körvasúton) további irányokba teszik majd lehetővé járatok indítását a hatvani és újszászi vonal felől a jövőben, a Keleti pályaudvar mellett.
Több száz milliárd forintos, átfogó megújuláson esik át tehát Budapest egyik első számú vasúti vonalcsoportja, mely a Miskolc és Szolnok felől érkező távolsági, a kelet-magyarországi teher és a Hatvan – Gödöllő – Pécel illetve Újszász – Sülysáp – Gyömrő – Maglód felőli elővárosi forgalom számára rendelkezésre álló kapacitásokat is egyaránt bővíti.
A beruházásokat az Európai Unió támogatásával a kormány döntése alapján végzi a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő és a Budapest Fejlesztési Központ.
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Űrhajó? Dehogy! Egy tanulmány szerint egy fejlett idegen civilizáció az egész csillagrendszerét terelheti
Létezett a természetben is nukleáris reaktor, és kevesebb, mint 2 milliárd éve még aktív volt
Eddig ismeretlen vulkánt fedeztek fel Magyarországon
Elképesztő: a gízai nagy piramisnak nem 4, hanem 8 oldala van
3200 évvel ezelőtt több civilizáció is egyszerre, rejtélyes módon hullott szét
Melyik régiókban és területeken található a legtöbb építkezési munka ma Magyarországon?