A gödöllői és csömöri HÉV becsatlakozik a budapesti metróhálózatba
A gödöllői és a csömöri (H8-as és H9-es) HÉV-vonal teljes felújítása, illetve a 2-es metróval való összekötésének tervezése, előkészítése már egy jó ideje beszédtéma volt a térség fejlesztésével kapcsolatban. Most elindult a megújítás folyamata, hiszen támogatási szerződést kötött az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) és a MÁV-HÉV Zrt. konzorciumával.
Az ünnepélyes aláírás alkalmával elhangzott, hogy a gödöllői HÉV-vonalon 1941 óta nem volt “érdemben egy komplett, átfogó infrastruktúrafelújítás”, és a biztosítóberendezés is azt a kort idézi, amikor nem a jobb oldali közlekedés volt honos a vasúton, illetve Magyarországon.
A projekt műszaki tartalmának 90 százaléka a gödöllői és a csömöri HÉV teljes felújítását, a pályák rendbetételét, a sebességkorlátozások megszüntetését, a peronok akadálymentesítését, a szintbeni autós átjárók megszüntetését, P+R és B+R parkolók kiépítését jelenti; a 2-es metróval való integráció, az átszállás nélküli összeköttetés megteremtése a kisebb feladat.
A tervek szerint a 2-es metró szerelvényei közül minden második kimenne Rákosfalváig, minden második tovább menne Cinkotáig, és ebből minden második menne Gödöllő és Csömör felé.
A fejlesztésnek köszönhetően létrejöhet az első metróállomás közvetlenül az M0-s körgyűrű mellett; az autót a kistarcsai kórház melletti P+R parkolóban hagyva átszállás nélkül lehet majd a belvárosig utazni.
Az előzetes becslések szerint 6-7 év múlva lehet majd átszállásmentesen utazni az összekötött vonalon.
A gödöllői és a csömöri HÉV fejlesztése, valamint összekötése a 2-es metróvonallal része a februárban bemutatott budapesti agglomerációs vasúti stratégiának, hiszen a vonalon a pálya elhasználódott, a járművek öregek, korszerűtlenek.
A gödöllői térségben az elmúlt 20 évben 28 százalékkal növekedett a népesség és 70 százalékkal emelkedett a gépjárművek száma.
Ez azt is jelenti, hogy az emberek jelentős része autóval jár be Budapestre, “ott állnak a dugóban és nem tudnak bejönni”. A tervezők várakozás alapján egy olyan átjárható rendszer jön létre, amellyel az utasok átszállást és időt takarítanak meg. Sokak számára a HÉV helyett közvetlenül a metró válik elérhetővé, így kevesebben fognak autót használni és rövidíthető az Örs vezér terére közlekedő buszjáratok útvonala.
Érdemes elolvasniA Lánchíd közelében már egy átkelőhajóval is át lehet jutni a túloldalra
Ezáltal csökkenhet a közúti forgalom és a légszennyezés.
Az Örs vezér teréről elkerülő buszvégállomások lehetővé teszik, hogy a buszok kisebb helyet foglaljanak el a téren, a zuglói végállomás területe parkosítható.
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Eddig ismeretlen vulkánt fedeztek fel Magyarországon
Elképesztő: a gízai nagy piramisnak nem 4, hanem 8 oldala van
3200 évvel ezelőtt több civilizáció is egyszerre, rejtélyes módon hullott szét
Egy tokaji szálloda is bekerült Európa legjobbjai közé
Oroszország állatkerti állatokat adott Észak-Koreának a katonákért cserébe
Magyar származású hírességeket idéz meg egy lenyűgöző animációs kisfilm