• Ukrajna
  • Egyesült Államok
  • Oroszország
  • történelem
  • Daily News Hungary
hm-logohm-logohm-logohm-logo
  • Külföld
  • Belföld
  • Trend
  • MIX
  • Kult+Múlt
  • Utazás
✕
Rendkívüli hírek
Szerk Szerk · 2021.08.27.
· Kult+Múlt

Emlékszik még a legendás Farosra? Most újjászületett egy! – képgaléria

Bemutatták a restaurált Ikarus 66-os autóbuszt

Budapest, 2021. augusztus 27. A Közlekedési Múzeum gyûjteményfejlesztési programja keretében frissen restaurált Ikarus 66-os autóbusz az Északi Jármûjavító dízelcsarnokában tartott bemutatón 2021. augusztus 27-én. A most elõször látható modell többéves restaurálási munka során kapta vissza eredeti állapotát. A típus elterjedt becenevét, a Farost a jármû farmotoros elrendezése, és az ehhez kapcsolódó jellegzetes, a jármûtestbõl hátra kinyúló motorsátor ihlette. MTI/Bruzák Noémi

Teljes egészében felújították és a Közlekedési Múzeumban állították ki azt az Ikarus 66-os autóbuszt, amit még egy méhészetből mentettek meg – jelentette be Vitézy Dávid, a múzeum főigazgatója.

A jármű 1973-ban, az utolsó tíz Ikarus 66-os egyikeként készült el, teljes körű felújítása és működőképessé tétele mintegy 50 millió forintba került, melyet a Múzeum a Kormány által támogatott gyűjteményfejlesztési programjából finanszíroztunk – közölte a főigazgató.

“Szeretnénk, ha az utcaképet egykor jelképező ikonikus régi járműveket nemcsak múzeumban állva, kívülről lehetne megcsodálni, hanem azok közül néhány nosztalgiamenetekre is alkalmas lenne. Ilyen járműparkja a Közlekedési Múzeumnak korábban soha nem volt, most viszont a felújított járművel megalakult a Közlekedési Múzeum nosztalgiabusz-flottája, amelyet a Faros mellett egy Ikarus 311-es és egy szintén mostanra elkészült Ikarus 211-es alkot.”

A hazai ipar szimbóluma

Vitézy Dávid hozzátette: “a faros Ikarus a nemzeti ipar- és közlekedéstörténet egyik szimbóluma, a hazai formatervezés egyik kiemelt darabja. A restaurálásnak köszönhetően visszanyerte eredeti állapotát, üzemképességét, illetve az oldtimer minősítést is megkapta.”

Bemutatták a restaurált Ikarus 66-os autóbuszt
Budapest, 2021. augusztus 27. A Közlekedési Múzeum gyûjteményfejlesztési programja keretében frissen restaurált Ikarus 66-os autóbusz az Északi Jármûjavító dízelcsarnokában tartott bemutatón 2021. augusztus 27-én. A most elõször látható modell többéves restaurálási munka során kapta vissza eredeti állapotát. A típus elterjedt becenevét, a Farost a jármû farmotoros elrendezése, és az ehhez kapcsolódó jellegzetes, a jármûtestbõl hátra kinyúló motorsátor ihlette. MTI/Bruzák Noémi
Bemutatták a restaurált Ikarus 66-os autóbuszt
Budapest, 2021. augusztus 27. A Közlekedési Múzeum gyûjteményfejlesztési programja keretében frissen restaurált Ikarus 66-os autóbusz az Északi Jármûjavító dízelcsarnokában tartott bemutatón 2021. augusztus 27-én. A most elõször látható modell többéves restaurálási munka során kapta vissza eredeti állapotát. A típus elterjedt becenevét, a Farost a jármû farmotoros elrendezése, és az ehhez kapcsolódó jellegzetes, a jármûtestbõl hátra kinyúló motorsátor ihlette. MTI/Bruzák Noémi

Bemutatták a restaurált Ikarus 66-os autóbuszt
Budapest, 2021. augusztus 27. A Közlekedési Múzeum gyûjteményfejlesztési programja keretében frissen restaurált Ikarus 66-os autóbusz az Északi Jármûjavító dízelcsarnokában tartott bemutatón 2021. augusztus 27-én. A most elõször látható modell többéves restaurálási munka során kapta vissza eredeti állapotát. A típus elterjedt becenevét, a Farost a jármû farmotoros elrendezése, és az ehhez kapcsolódó jellegzetes, a jármûtestbõl hátra kinyúló motorsátor ihlette. MTI/Bruzák Noémi
Bemutatták a restaurált Ikarus 66-os autóbuszt
Budapest, 2021. augusztus 27. A Közlekedési Múzeum gyûjteményfejlesztési programja keretében frissen restaurált Ikarus 66-os autóbusz az Északi Jármûjavító dízelcsarnokában tartott bemutatón 2021. augusztus 27-én. A most elõször látható modell többéves restaurálási munka során kapta vissza eredeti állapotát. A típus elterjedt becenevét, a Farost a jármû farmotoros elrendezése, és az ehhez kapcsolódó jellegzetes, a jármûtestbõl hátra kinyúló motorsátor ihlette. MTI/Bruzák Noémi

Budapest, 2021. augusztus 27. Vitézy Dávid fõigazgató a Közlekedési Múzeum gyûjteményfejlesztési programja keretében frissen restaurált Ikarus 66-os autóbusz bemutatóján az Északi Jármûjavító dízelcsarnokában 2021. augusztus 27-én. A most elõször látható modell többéves restaurálási munka során kapta vissza eredeti állapotát. A típus elterjedt becenevét, a Farost a jármû farmotoros elrendezése, és az ehhez kapcsolódó jellegzetes, a jármûtestbõl hátra kinyúló motorsátor ihlette. MTI/Bruzák Noémi
Bemutatták a restaurált Ikarus 66-os autóbuszt
Budapest, 2021. augusztus 27. A Közlekedési Múzeum gyûjteményfejlesztési programja keretében frissen restaurált Ikarus 66-os autóbusz az Északi Jármûjavító dízelcsarnokában tartott bemutatón 2021. augusztus 27-én. A most elõször látható modell többéves restaurálási munka során kapta vissza eredeti állapotát. A típus elterjedt becenevét, a Farost a jármû farmotoros elrendezése, és az ehhez kapcsolódó jellegzetes, a jármûtestbõl hátra kinyúló motorsátor ihlette. MTI/Bruzák Noémi

Tájékoztatása szerint a múzeumnak 2016-ig csupán egy darab Ikarus autóbusza volt, egy 556-os.

“Az intézmény 2016 óta megkezdett gyűjteményfejlesztési programjának azonban egyik legfontosabb célkitűzése a hazai autóbusz- és vasúti járműgyártás nemzetközileg is jól ismert produktumainak megmentése, több mint egy tucat buszt mentettünk már meg az utókor számára és folytatjuk is ezt a munkát.”

Székesfehérvár, Eger, kisegítő iskola, méhészet és most múzeumi darab

A most felújított járművet 1973. április 3-án helyezték üzembe a székesfehérvári, 14. számú Volán vállalatnál, az évtized végén a MEZŐGÉP Vállalat egri gyáránál közlekedett, majd 1982-től a Kisegítő Foglalkoztató Iskola és Nevelőotthon autóbuszaként szolgált, egészen 1983. március 16-i forgalomból való kivonásáig. Ezt követően a Farost egy méhész használta.

A főigazgató által közzétett videóban az ipartörténeti emlék felújítása előtti képeket is láthat:

Az oldalán a kaptárak felhelyezésére alkalmas pontokat alakítottak ki, valamint kiszerelték a jármű üléseit is. Szerencsére a jármű lényegesebb fődarabjai, így motorja, a váltója, illetve a teljes műszerfali egysége azonban épségben maradtak, így látszólagos rossz állapota ellenére a múzeumi szempontoknak megfelelően jól restaurálható volt.

Tram train szerelvény
Érdemes elolvasniHamarosan már az utasok is tesztelhetik a hazánkban egyedülálló tram-traint
Ha szeretnéd segíteni a HellóMagyar munkatársainak munkáját és a független újságírást,
itt tudod támogatni az oldalunkat
közlekedés tömegközlekedés történelem
Megosztás

Érdemes elolvasni

  • Ezeket a feltalálókat saját találmányaik küldték a túlvilágra

  • Nyolcadik alkalommal is változatos programokkal vár az Ősök Napja Bugacon

  • Lehetséges, hogy az univerzum kezdete nem az ősrobbanás volt?

  • Elveszett világot találtak 2 kilométerrel az Antarktisz jege alatt

  • Nero császár valóban végighegedülte Róma pusztulását?

  • Szabályszegés a kamerák előtt: így büntetnek a városi megfigyelőrendszerek

Kapcsolódó cikkek

Franz Reichelt feltaláló
2025.06.06.

Ezeket a feltalálókat saját találmányaik küldték a túlvilágra


Olvasson tovább
Nero Róma tűzvész Római Birodalom
2025.06.06.

Nero császár valóban végighegedülte Róma pusztulását?


Olvasson tovább
Szovjetek palotája
2025.06.05.

A Szovjetek palotája a 20. század legnagyobb projektje lett volna, de Hitler miatt soha sem valósult meg


Olvasson tovább
Kínai agyaghadsereg védi a császár sírját
2025.06.05.

Ezért nem akarják felnyitni Kína első császárának sírját


Olvasson tovább
rkk_336x280px

Érdemes elolvasni

stso

Adatkezelési tájékoztató

Süti (cookie) kezelése

Jogi közlemény

Szerzői Jogok

Hirdess velünk

Impresszum

© 2025 HelloMagyar. Minden jog fenntartva! | Szerver: levixdc.hu
Olvastad már?
Ezeket a feltalálókat saját találmányaik küldték a túlvilágra

Ezeket a feltalálókat saját találmányaik küldték a túlvilágra

Tovább olvasok
Nyolcadik alkalommal is változatos programokkal vár az Ősök Napja Bugacon

Nyolcadik alkalommal is változatos programokkal vár az Ősök Napja Bugacon

Tovább olvasok
Lehetséges, hogy az univerzum kezdete nem az ősrobbanás volt?

Lehetséges, hogy az univerzum kezdete nem az ősrobbanás volt?

Tovább olvasok
Elveszett világot találtak 2 kilométerrel az Antarktisz jege alatt

Elveszett világot találtak 2 kilométerrel az Antarktisz jege alatt

Tovább olvasok
Nero császár valóban végighegedülte Róma pusztulását?

Nero császár valóban végighegedülte Róma pusztulását?

Tovább olvasok
Szabályszegés a kamerák előtt: így büntetnek a városi megfigyelőrendszerek

Szabályszegés a kamerák előtt: így büntetnek a városi megfigyelőrendszerek

Tovább olvasok
Átfogó KRESZ-reform készül, minden közlekedőt érinteni fog

Átfogó KRESZ-reform készül, minden közlekedőt érinteni fog

Tovább olvasok
Végleg eltűnt Balatonfüred vitatott „görög faluja”

Végleg eltűnt Balatonfüred vitatott „görög faluja”

Tovább olvasok
A Szovjetek palotája a 20. század legnagyobb projektje lett volna, de Hitler miatt soha sem valósult meg

A Szovjetek palotája a 20. század legnagyobb projektje lett volna, de Hitler miatt soha sem valósult meg

Tovább olvasok
Emberi agysejtekkel operál az új biológiai számítógép

Emberi agysejtekkel operál az új biológiai számítógép

Tovább olvasok
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4