Amerika ettől a közösségi oldaltól retteg a választások előtt
Egy tanulmány szerint a TikTok videoplatform nem képes kiszűrni a hamis állításokat és retorikát az amerikai félidős választások előtti hetekben.
Az amerikai félidős választások véghajrájában a közösségi médiaóriás TikTok a választási félretájékoztatás egyik fő vektorává válhat. Erre figyelmeztetnek a szakértők, akik szerint a platform hatalmas felhasználói bázisa és felépítése miatt különösen érzékeny az ilyen fenyegetésekre – olvasható a Guardian cikkében.
A TikTok kiengedi a hamis információkat
A Global Witness digitális megfigyelőszervezet és a New York-i Egyetem Cybersecurity for Democracy csoportjának múlt héten közzétett előzetes kutatása szerint a videoplatform a szavazást megelőző hetekben nem tudta kiszűrni a nagy mennyiségű választási félretájékoztatást.
A TikTok a kutatók által benyújtott, választási félretájékoztatást tartalmazó hirdetések 90%-át hagyta jóvá, beleértve a rossz választási dátumot tartalmazó hirdetéseket, a szavazási követelményekre vonatkozó hamis állításokat és a szavazástól lebeszélő retorikát.
A platform tiltja a politikai hirdetéseket, de nem eléggé
A TikTok már évek óta tiltja a politikai hirdetéseket a platformon, és a félidős választások előtt automatikusan letiltotta a monetizációt, hogy jobban érvényesítse ezt a szabályt, mondta Blake Chandlee, a TikTok globális üzleti elnöke egy szeptemberi blogbejegyzésben. “A TikTok mindenekelőtt egy szórakoztató platform” – írta.
A NYU tanulmánya szerint azonban a TikTok “az összes vizsgált platform közül a legrosszabbul teljesített” a kísérletben, a kutatók szerint több hamis hirdetést hagyott jóvá, mint más oldalak, például a YouTube és a Facebook.
Az eredmények aggodalomra adnak okot a szakértők körében, akik rámutatnak, hogy – mivel az Egyesült Államokban havi 80 millió felhasználó van, és az amerikai fiatalok nagy számban jelezték, hogy a platform az elsődleges hírforrásuk – az ilyen bejegyzéseknek messzemenő következményei lehetnek.
Gyorsan terjed a dezinformáció
A szakértők szerint azonban az eredmények nem épp meglepőek. A korábbi amerikai választások idején a TikToknak jóval kevesebb felhasználója volt, de a félretájékoztatás már akkor is széles körben terjedt az alkalmazáson. A platform kihívásokkal nézett szembe a kenyai választásokkal és az ukrajnai háborúval kapcsolatos félretájékoztatás moderálásával.
Szakértők szerint a vállalat túl keveset tesz azért, hogy megfékezze a felhasználók körében terjedő választási hazugságokat. “Az idei év sokkal rosszabb lesz, ahogy közeledünk az időközi választásokhoz” – mondta Olivia Little, a Media Matters jelentésének társszerzője.
“A felhasználók száma exponenciálisan megnőtt, ami csak azt jelenti, hogy még több félretájékoztatás lesz, aminek a TikTok-nak proaktívan kell dolgoznia a megállításán, különben újabb válságot kockáztatunk.”
[hm_embed link=”https://hellomagyar.hu/2022/10/25/orosz-alhirek-terjesztoi-ellen-fellep-az-eu/” ][/hm_embed]
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Oroszország állatkerti állatokat adott Észak-Koreának a katonákért cserébe
Magyar származású hírességeket idéz meg egy lenyűgöző animációs kisfilm
Ismét adventi vonatokkal utazhatunk a bécsi és zágrábi karácsonyi vásárokra
Egy rabszolga előzhette meg Magellánékat a Föld megkerülésében
Ez a 2 centiméternél is kisebb fosszília lehet a hiányzó láncszem az evolúcióban
Putyin hajlandó lezárni a háborút, de ez korántsem ilyen egyszerű