• Ukrajna
  • Egyesült Államok
  • Oroszország
  • történelem
  • Daily News Hungary
hm-logohm-logohm-logohm-logo
  • Külföld
  • Belföld
  • Trend
  • MIX
  • Kult+Múlt
  • Utazás
✕
Rendkívüli hírek
György György · 2023.07.16.
· MIX

KÉPEK: A titkos második metróhálózat Moszkva városa alatt

metro 2 d-6 platform

Feltételezhetően a Metro-2-ben készült fotó. Fotó: Wikimedia Commons/Anakin

Moszkváról rengeteg legenda terjed, de van egy, amely a mai napig sem nyert bizonyosságot. Mindenki tudja, hogy a Moszkva alatti metró rendszer a világ legnagyobb védelmi komplexumaként is szolgál. Azonban, amit sokan nem tudnak, hogy nem csak egy, hanem kettő metró is rejtőzik Moszkva városa alatt.

A moszkvai metró története hatalmas múltra tekint vissza. Az első metró vonal 1935-ben nyílt meg, azóta pedig folyamatosan bővül a rendszer. Moszkva identitását jelentősen meghatározza föld alatti vasútrendszer.

Amiről viszont sokan nem tudnak, és hivatalosan nem is kéne senkinek sem tudnia, hogy van egy második metró is a rendes metró alatt. Ez az úgynevezett Metro-2, amely egy feltételezett titkos metróhálózat. Ennek létezést sosem erősítették meg, de nem is cáfolták, és csak limitált információk állnak rendelkezésünkre.

metro 2 térkép

Az Amerikai titkosszolgálat által készített térkép. Fotó: Wikimedia Commones/Military forces in transition. DOD.

A Metro-2

A Metro-2-t Sztálin alatt kezdték építeni, hogy a párt vezetői a Kremlből, illetve a KGB vezetői direkt kapcsolatban legyenek a Vnukovói nemzetközi repülőtérrel. A vonalak körülbelül 50-200 méter mélyen futnak, és elvileg munkaszolgálatossokkal ásatták ki egyszerű eszközökkel. Habár ez utóbbi csak feltételezés.

A metróhálózat elméletileg 4 vonalból áll. Ezek összeköttetésben vannak a Vnukovo-2 repülőtér, a mai FSZB székház (régen KGB), a Kremllel, illetve a legendás Ramenki nevű föld alatti várossal. A hálózatról készültek feltételezett térképek is, de orosz hatóságoktól semmilyen hivatalos információ nem érkezett.

Az első vonalat elvileg 1967-ben helyezték üzembe, ez volt a D-6. Erről fényképek is készültek, így félhivatalosan bizonyított a létezése. A vonal a feltételezések szerint 27 kilométer hosszú, illetve összeköttetésben van a normál metróhálózattal. Természetesen a városi felfedezők folyamatosan akadályoztatva vannak kalandjaikban.

Egyesek még azt is feltételezték, hogy a Metro-2 valamilyen módon direkt összeköttetésben van a Yamantau hegységben található bunker komplexummal is. Habár ez utóbbi valószínűleg tényleg legenda. Bár, ha valahol rá tud csatlakozni a vasút hálózatra a Metro-2, akkor nem lehetetlen az összeköttetés.

Valóban létezik?

A metróhálózat létezése megkérdőjelezhető, de gyanús, hogy valóban létezik. Egyfelől az amerikai titkosszolgálatok még készítettek egy térképet a feltételezett hálózatokról. Egészen biztos, hogy az FSZB és Kreml alatt található valamiféle óvóhely, hiszen az orosz vezetés legfontosabb embereit mégis csak meg kell védeni. Csakúgy, mint itthon a Rákosi-bunker, úgy ezek a bunkerek is nagy valószínűséggel összeköttetésben állnak a hatalmas metróhálózattal, hogy menekülni is lehessen szükség esetén.

Azonban a legérdekesebb bizonyíték az úgynevezett D-6, amely az egyetlen ismert vonal és elvileg első vonal. A pletykák szerint a Szportyivnaja és az Egyetem megállók között található egy elágazás, amely elméletileg zsákutca. Azonban az elágazás végén található egy hermetikus kapu. Itt készültek a képek, amelyek bizonyíthatják a létezését.

D-6 leágazás

Az alagútrendszerben található leágazás a D-6-hoz. Fotó: Wikimedia Commons/Anakin

Az hagyján, hogy a Metro-2 valószínűleg tényleg létezik, de nagyon valószínű, hogy még mindig készenlétben van. Ugyanis az ismert lejáratokat folyamatosan kamerákkal őrzik, és látszólag megfigyelés alatt tartják.

Ezeket a cikkeket is érdemes elolvasni:

  • Íme a legszögletesebb és a legkerekebb ország a világon
  • Az élet építőköveinek bizonyítékára bukkantak a Marson
Írd meg a véleményed, kattints ide és kommentelj!
Oroszország vasút

Comments are closed.

Érdemes elolvasni

rkk_336x280px
stso

Adatkezelési tájékoztató

Süti (cookie) kezelése

Jogi közlemény

Szerzői Jogok

Hirdess velünk

Impresszum

© 2025 HelloMagyar. Minden jog fenntartva! | Szerver: levixdc.hu
Olvastad már?
Sokadszorra függesztik fel az Angliában dolgozó magyar orvost, mert nem beszéli elég jól a nyelvet

Sokadszorra függesztik fel az Angliában dolgozó magyar orvost, mert nem beszéli elég jól a nyelvet

Tovább olvasok
Hová lett a Balaton varázsa? Egyre kevesebbet töltünk a magyar tengernél

Hová lett a Balaton varázsa? Egyre kevesebbet töltünk a magyar tengernél

Tovább olvasok
Fine dining találkozik a kortárs művészettel: jubileumát ünnepli a Costes Downtown

Fine dining találkozik a kortárs művészettel: jubileumát ünnepli a Costes Downtown

Tovább olvasok
Magyar kutatók genetikai kapcsolatot találtak az uráli és a kárpát-medencei szarmaták között

Magyar kutatók genetikai kapcsolatot találtak az uráli és a kárpát-medencei szarmaták között

Tovább olvasok
Az Otthon Start valóban kinyírja az albérletpiacot?

Az Otthon Start valóban kinyírja az albérletpiacot?

Tovább olvasok
Kínai szupervonatokat szerez a MÁV, nagy változások jöhetnek a vasúti közlekedésben

Kínai szupervonatokat szerez a MÁV, nagy változások jöhetnek a vasúti közlekedésben

Tovább olvasok
Újabb európai fővárosba repül a Wizz Air Budapestről!

Újabb európai fővárosba repül a Wizz Air Budapestről!

Tovább olvasok
Nagyon vezet a Tisza, de vajon tényleg elhalasztja a választásokat Orbán?

Nagyon vezet a Tisza, de vajon tényleg elhalasztja a választásokat Orbán?

Tovább olvasok
Az okostelefonon múlt a túlélés – KÉPEK a borzalmas balesetről

Az okostelefonon múlt a túlélés – KÉPEK a borzalmas balesetről

Tovább olvasok
<b>Donald Trumpnak hamarosan amputálni kell a lábait?</b>

Donald Trumpnak hamarosan amputálni kell a lábait?

Tovább olvasok
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4