A repülés területén az Airlander 10 jelenleg a világ leghosszabb légi járművének címét viseli. Nem csak szokatlan megjelenésével, hanem a luxusutazás újradefiniálására irányuló ambiciózus terveivel is felkelti a figyelmet. A Hybrid Air Vehicles (HAV) által készített hibrid héliumos léghajót jellegzetes alakja miatt “repülő fenéknek” neveznek.
Az Airlander 10 olyan repülési élményt kínál, amely vetekszik egy luxusszálloda vagy egy luxushajó élményével. A plüss fürdőszobákkal, fedélzeti bárral és panorámás üvegpadlóval rendelkező Airlander 10 célja, hogy újra alkossa a repülésről alkotott képünket.
Az Airlander 10 46 méter hosszú kabinnal rendelkezik, amely bőséget és kényelmet biztosít. A Design Q tervezőcéggel együttműködésben megalkotott léghajó belseje plüss hálószobákkal büszkélkedhet, ahol az utasok egy szálloda luxusát élvezhetik. A bár közösségi teret biztosít az utasok számára, ahol pihenhetnek és élvezhetik a kilátást. Az üvegpadló horizontról horizontra terjedő kilátást kínál, igazán egyedülálló repülési élményt teremtve.
Az Airlander 10 részben léghajó, részben helikopter, részben repülőgép. Az innovatív formatervezést ötvözi a környezeti hatékonysággal. Mivel a léghajó gyakorlatilag bármilyen sík felületről képes fel- és leszállni, nincs szükség hagyományos infrastruktúrára, például repülőterekre vagy kikötőkre.
A repülő fenék
A 92 méter hosszú repülőgép 38 000 köbméter hélium segítségével repül. Ez adja a felhajtóerő 40%-át. négy 325 lóerős V8-as dízelmotorral van felszerelve, amelyek akár 148 kilométer/órás sebességet és függőleges tolóerőt biztosítanak.
Az eredetileg az amerikai hadsereg számára tervezett Airlander 10 a hagyományos sugárhajtású repülőgépekhez képest csökkentett üzemanyag-fogyasztást és motorzajt tesz lehetővé. A léghajó egyedi kialakítása lehetővé teszi, hogy akár 10 tonna terhet is szállítson. A leszállás pedig szinte bármilyen terepen lehetséges.
A léghajó környezetvédelmi előnyei és a luxus repülési élmény ígérete izgalmat keltett a légiközlekedési iparágban. A HAV programigazgatója, Nick Allman egy olyan jövőt vizionál, amelyben a légi közlekedés nemcsak megfizethetőbb és környezetbarátabb, hanem olyan célpontok elérésére is képes, amelyek korábban elérhetetlenek voltak — írja a CNN. Mindenféle rakomány nélkül, az Airlander 10 körülbelül 7400 kilométer megtételére képes, és közel egy hétig képes a levegőben maradni.
Az Airlander 10 a repülés jövője felé tett ugrást képviseli, amely az innovációt, a luxust és a környezettudatosságot ötvözi. A biztonságát és megbízhatóságát bizonyító szigorú tesztek során a “repülő fenék” célja, hogy megkérdőjelezze a légi közlekedésről alkotott hagyományos elképzeléseket. Belső kialakításával az Airlander 10 egy új korszakba enged bepillantást, ahol az utasok páratlan kényelemben és stílusban szárnyalhatnak az égen.
Ezeket a cikkeket is érdemes elolvasni:
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Újra látható lesz a Budavári Palota északi szárnyán a Hungária szoborcsoport
Putyin szerint az ukrajnai háború globális méreteket ölthet
Megtalálták az eddigi legősibb ábécét, és 500 évvel régebbi, mint a korábbi rekordtartó
Űrhajó? Dehogy! Egy tanulmány szerint egy fejlett idegen civilizáció az egész csillagrendszerét terelheti
Létezett a természetben is nukleáris reaktor, és kevesebb, mint 2 milliárd éve még aktív volt
Eddig ismeretlen vulkánt fedeztek fel Magyarországon