Lenyűgözően néz ki a világ leghosszabb hídja
Ahány híd, annyi féle: betonhidak, fahidak, lánchidak, függőhidak, növényhidak, hosszú és rövid hidak, szárazföld és víz felett húzódó hidak. A kínai Tanjang-Kunsan vasúti híd nem egy, hanem rögtön két előkelő címet is birtokol: a világ első és második leghosszabb hídja is ez.
A Peking-Sanghaj nagysebességű vasútvonal részét képező kínai Tanjang-Kunsan híd Sanghaj és Nanking között a világ leghosszabb hídja. Ez a lenyűgöző mérnöki teljesítmény 164,8 kilométer hosszan húzódik, és rizsföldeken, tavakon, folyókon, sőt városokon is áthalad – írja az IFLScience.
A Jangce-folyóval párhuzamosan futó híd átlagos magassága 100 méter, azonban mivel úgy tervezték, hogy a hajók áthaladhassanak alatta, a híd egyes részeinél ez 150 méter.
Viadukt és ferdekábeles híd egyszerre
A híd hossza és a híd alatti terepkülönbségek miatt a Tanjang-Kunsan technikailag viadukt és ferdekábeles híd egyszerre, különböző szakaszokon. A viaduktok olyan hidak, amelyeket alulról tornyok vagy ívek sorozata támaszt, a ferdekábeles hidakat pedig átlós, egyenesre feszített kábelek tartják, amelyek a híd feletti tornyokból indulnak.
Viadukt (balra) és ferdekábeles híd (jobbra):
Elképesztő számok
A Tanjang-Kunsan Nagyhíd olyan hosszú, hogy a híd egy alszakasza, a Langfang-Csinghszien viadukt 114 kilométeres hosszával a világ második leghosszabb hídjának is tekinthető.
A vasúti hidat 2011-ben fejezték be mindössze négy évnyi építés után. A Tanjang-Kunsan átalakította a vasúti közlekedést a térségben: a Nigpo és Csiahszing közötti 4 óra 30 perces vonatutat mindössze 2 órára csökkentette.
A híd 8,5 milliárd dollárba került (kilométerenként 51 millióba). A Tanjang-Kunsan több százezer tonna acélból épül fel, és nagyjából 11.500 betonpillér támasztja alá.
A viszonylag gyors építés ellenére a hidat úgy alakították ki, hogy ellenálljon a területet érő számos természeti katasztrófának, például földrengéseknek és tájfunoknak. Felszereltségének köszönhetően ellen tudna állni akár egy 300 ezer tonnás hadihajó közvetlen ütközésének is. A Tanjang-Kunsan becsült élettartama több mint 100 év.
A híd nem csak a régió tömegközlekedését javította, hanem önmagában is turisztikai látványossággá vált: az emberek a világ minden tájáról elutaznak, hogy megtapasztalják a meglepően rövid vonatútról nyíló festői kilátást.
Nyitóképünk illusztráció.
Érdemes elolvasni:
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
3200 évvel ezelőtt több civilizáció is egyszerre, rejtélyes módon hullott szét
Egy tokaji szálloda is bekerült Európa legjobbjai közé
Oroszország állatkerti állatokat adott Észak-Koreának a katonákért cserébe
Magyar származású hírességeket idéz meg egy lenyűgöző animációs kisfilm
Ismét adventi vonatokkal utazhatunk a bécsi és zágrábi karácsonyi vásárokra
Egy rabszolga előzhette meg Magellánékat a Föld megkerülésében