A máltai Universal Air légitársaság az év elején több járat indulását is bejelentette két magyar repülőtérről. Most azonban meglepő döntést hozott valamennyi Magyarországot érintő útvonalával kapcsolatban.
A Universal Air bővítése
A légitársaság 2024-ben indította a München–Pécs–Málta járatát a június 9-i önkormányzati választások előtt. Pécs vezetése örömmel fogadta a fejleményeket, a járatok kihasználtsága pedig 30 és 100 százalék között mozgott. Később nyáron új útvonalat nyitottak Pécs és Korfu között, amely szintén népszerűnek bizonyult.

Fotó: FB/Pécs-Pogány Repülőtér
Ennek eredményeként mindenki bizakodva tekintett a jövőbe. A máltai légitársaság azt ígérte, hogy idén májustól újraindítja a nyári járatokat, bár azt nem magyarázták meg, hogy miért szüneteltetik azokat január és május között. Sőt, új járatokat is bejelentettek a debreceni nemzetközi repülőtérről Lipcsébe és Máltára.
Következésképpen mindkét magyar reptér fejlesztéseket tervezett, abban bízva, hogy a máltai vállalat újabb légitársaságokat vonzhat be, és regionális légi központtá teheti a reptereket – annak ellenére, hogy az eszéki repülőtér komoly konkurenciát jelenthet a Pécs–Pogány légikikötőnek.
A légitársaság megdöbbentő bejelentése
Az AIRportal.hu információi szerint azonban ezek a remények szertefoszlottak. A Universal Air tegnap közzétett Facebook-bejegyzése alapján jelenlegi, menetrend szerinti járataik 2025. május 30-ig közlekednek, ezt követően pedig kizárólag charter szolgáltatásra térnek át, és személyzettel együtt adják majd bérbe a repülőgépeiket. Így a Universal Air nem szűnik meg, csak más formában folytatja működését.
Honlapjukon megjelent közleményük szerint a légitársaság „alapos mérlegelést” követően hozta meg a „nehéz” döntést. „Sajnálattal tájékoztatjuk Önöket, hogy 2025. május 31-től minden menetrend szerinti utasfoglalást töröltünk. Az utolsó járatok 2025. május 30-án közlekednek. A döntést nem volt könnyű meghozni. Tudjuk, hogy az utazási tervek megváltozása csalódást okoz és kellemetlenséggel jár, és semmiképp sem ez a célunk. Őszintén elnézést kérünk a kellemetlenségért” – fogalmaztak.
A társaság bejelentése szerint a Universal Air „továbbra is kínál charter és ACMI (repülőgép, személyzet, karbantartás és biztosítás) szolgáltatásokat.”
Kérdéses a debreceni járatok jövője
Az AIRportal.hu beszámolója szerint korábban is mutatkoztak jelek arra, hogy a légitársaság működése nehézségekbe ütközhet. A Pécsi repülőtér szerdán arról tájékoztatta a portált, hogy a Universal Air elhalasztotta a Málta–Pécs–München járat tervezett május 13-i újraindítását május végére, míg a Pécs–Korfu járatot eredetileg június 4-től indították volna.
Érdekesség, hogy a Universal Air szerződésben áll a debreceni BMW-gyárral a Lipcse és Magyarország második legnagyobb városa közötti rendszeres járatok biztosítására – ez az üzlet a 7,5 milliárd dolláros beruházás része. Az első járatok március 30-án indultak, a Universal Air pedig heti két alkalommal repül a Málta–Debrecen–Lipcse–Debrecen–Málta útvonalon.
Ha ezt a cikket angolul is szeretnéd elolvasni vagy megosztani, kattints ide: Daily News Hungary
Érdemes elolvasni:
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Új elmélettel egyesítenék a gravitációt és a kvantumilágot
Valóban Noé bárkájára bukkanhattak Törökországban?
Még 2 órán át sem tartott az első béketárgyalás Oroszország és Ukrajna között
Napfény, hajók, networking – 12. alkalommal rendezték meg a Business Yacht Day-t Balatonkenesén
Megetette magát egy óriási kígyóval, elmesélte, milyen volt
Törökország egész éves úti célként népszerűsíti magát Magyarországon